Är det nån som är 190cm eller över som kör en thunderace här på forumet?

MR JN

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2005
Hoj
KTM 520SX + cbr 1100 xx
Tjena!
Är det nån som e mellan 190cm och över som kör en thunderace som kan berätta hur man sitter på en sådan, om man får plats med knäna etc. ??

kiwimaddog

Är huvvet dumt får kroppen lida....
Gick med
22 Apr 2005
Hoj
R6´99 R7ed.
MR JN skrev:
Tjena!
Är det nån som e mellan 190cm och över som kör en thunderace som kan berätta hur man sitter på en sådan, om man får plats med knäna etc. ??
Är bara 186 o har inte testkört nån thunderace, däremot provsuttit, o det jag kan säga är att fotpinnarna känns väldigt högt placerade...en rätt extrem vinkel på benen så att säga... men som sagt, vet inte hur det känns med lite rull på hjulen....

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
MR JN skrev:
Tjena!
r matte i Västerås är nog 190 cm minst..

jgrenmar

Sprint
Gick med
14 Feb 2005
Hoj
Triumph Sprint ST - 2008
188 och sitter hur bra som helst!!

:)
MR JN skrev:
Tjena!
Har som sagt inga problem med mina 188 cm..

TwinSucker

Hammare, spik å tång vad är nu på gång..
Gick med
1 Sep 2004
Hoj
En som fixas...
På vägen hem ifrån Kinnekulle så träffade jag/vi en kille som körde en thunderace och jag kan säga att jag är 195cm och han va en bra bit längre än mig. Så det ska inte va några som helst problem.
När jag provkörde en så upplevde inte jag att det va några som helst problem att få plats på den :)

//TwinSucker

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
Hojlös
Jag e 189 å hade inga problem med utrymmet, annars kan du ju snacka med Bluerider han har ju haft 3 st As å är nog runt 1´94cm...
Du får plats , men det e ju ingen guldvinge direkt !!

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Thunderace är inte som en R1 på nåt sätt, den är rymligare, så jag tror inte du komer få nåt problem att köra (med reservation att folk ju kan ha mer längd i benen och andra i ryggen).
Det med de höga fotpinnarna beror ju på, det har alla moderna sporthojar mer eller mindre, det är en vanesak och man får lida lite för att se cool ut helt enkelt.

Thunderace är en vettig allroundhoj tycker jag, den har fått lite oförtjänd dåligt rykte för att den ju inte gick steget fullt ut mot supersporthoj, 5 växlad låda är kanske inte så inne heller.

blabyra

Beginner
Gick med
12 Aug 2006
Hoj
YFZ1000R Thunderace
Är själv 195 cm och Thunderacen känns bekväm för mig.

Två grejjer dock:

1. Då du är ganska lång känns det extra viktigt att du inte vilar med för mycket tyngd på styret. Lär dig att använda magen/ryggen som en extra dämpare. Du kommer att känna skillnaden direkt i handlederna och få mer kontakt/balans med hojen om du kniper om med knäna mot tanken.

2. Slarva inte med vinkeln på foten kontra fotpinnarna. Din (och min) längd gör att du snart kommer att sitta ganska nonchalant med tårna pekandes nedåt. För det känns ganska skönt i vristen. Men det kommer att straffa sig dagen du gör en tvär sväng och tårna skrapar i asfalten. Har du osis kan du skada dig rejält.

...annars.... inga problem alls

PS. Däremot kommer ev passagerare att ha ett litet h-e, fotpinnarna sitter faaan så högt och ingenstans att hålla i sig... ;-)

raiderpatz

homoside in presinkti
Gick med
1 Feb 2006
Hoj
äss
blabyra skrev:
2408009
PS. Däremot kommer ev passagerare att ha ett litet h-e, fotpinnarna sitter faaan så högt och ingenstans att hålla i sig... ;-)

vadå inget att hålla i sig? sitter ju en stor klump framför som det bara är att krama om :)

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
MR JN skrev:
1439122 Tjena!

r matte här på forumet har kört en Thunderace i ca 2år, han är säkert 195 cm+ ialla fall.

Frasse Fräs

Kan själv
Gick med
6 Jun 2006
Hoj
644 Xjell-edition
Har lite av samma problem! Har typ gett upp tanken på sporthoj utan istället ställt in siktet på nån halv-offroad typ v-storm 650. Kan ju tillägga att jag är 200cm+. Min jobbarkompis som är 198cm kör dock thunderace och han påstod att han satt bra på den.

RMT_Racing

Bitsk
Gick med
17 Mar 2006
Hoj
CBR1000RR Repsol
Jag är 189 och tycker jag får plats alldeles ypperligt. Ta vara på rådet att använda rygg/mage och knipa mot tanken så du slipper ont i handlederna. Passagerarens pinnar sitter som sagt jä vligt udda till..

Svarvern

Du håller käften när du pratar med mig
Gick med
14 Sep 2003
Hoj
05 Yamaha R1
RMT_Racing skrev:
2409253 Jag är 189 och tycker jag får plats alldeles ypperligt. Ta vara på rådet att använda rygg/mage och knipa mot tanken så du slipper ont i handlederna. Passagerarens pinnar sitter som sagt jä vligt udda till..

Jag är över 190 cm...o jag kör en R1 05a...så det är nog lungt =) Skål på er förresten:fyllisar förresten...kom ju på att jag kört en thunderace..det gick finfint :)

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0