Som rubriken lyder undrar jag om det är i sin ordning att bli sur, arg eller på annat vis irriterad över tjänster som blivit utlovade men av någon anledning uteblir?
Ett exempel på detta kan vara om någon erbjuder dig skjuts, och sedan anländer för att plocka upp dig senare än de sagt.
I de fallen har i alla fall jag svårt att bli sur då jag ändå anser att de är schyssta som hjälper till, men det beror såklart på hur bråttom man har och var man ska åka.
Ett annat exempel som är aktuellt för mig i dagsläget är att jag blev erbjuden att låna ett verktyg över helgen som skulle underlätta för lite arbete i hemmet.
Personen som skulle låna ut det skulle höra av sig och komma förbi under kvällen igår, men gjorde inte det. Jag ringde och påminde honom vid 18-tiden igår, även om det kändes en aning dumt och tjatigt, men trots detta så har jag inte hört något mer ifrån honom.
Nu sitter jag här och blir mer och mer irriterad över detta då jag inte ens bad om att få låna verktyget, utan han erbjöd sig att låna ut det helt på egen hand. Jag visste inte ens att han hade nämnda verktyg och jag var helt inställd på att köpa ett eget då de inte kostar många kronor.
Jag har även i det här fallet, trots att jag känner mig irriterad, svårt att ringa personen och ifrågasätta varför han inte hört av sig. Borde jag kanske göra det?
Det ska väl nämnas också att vi inte är jättetajta vänner, det är mer en kompis till en kompis det handlar om. Det känns så mycket enklare att åka och köpa ett eget verktyg precis som jag tänkt göra från början.
(Eller så kan jag spendera halva dagen med att skriva onödiga inlägg på Sporthoj.com och inte få något gjort över huvud taget.
)