Är det okej att bli irriterad över uteblivna tjänster?

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Om jag var du skulle jag ringa och fråga varför han inte har hört av sig och att du kunde ha fixat detta själv på annat sätt om du bara vetat att han inte kunde hålla vad han lovade. :4skrika

Nu har det ju gått ett tag sedan dess och jag ordnade det på egen hand istället. Jag är inte särskilt konfliktsökande av mig så jag kommer inte engagera mig i att kontakta honom för att ifrågasätta något. Däremot kommer jag med största sannorlikhet tacka för lånet av verktyget, och berätta hur mycket enklare allt gick tack vare det, nästa gång jag stöter på honom.
Jepp, jag sysslar mycket med sarkasmer. Är inte mognare än så. :rolleyes:

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Nu har det ju gått ett tag sedan dess och jag ordnade det på egen hand istället. Jag är inte särskilt konfliktsökande av mig så jag kommer inte engagera mig i att kontakta honom för att ifrågasätta något. Däremot kommer jag med största sannorlikhet tacka för lånet av verktyget, och berätta hur mycket enklare allt gick tack vare det, nästa gång jag stöter på honom.
Jepp, jag sysslar mycket med sarkasmer. Är inte mognare än så. :rolleyes:

Sarkasm gör livet värt att leva. :D

Bonzo

Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Fan vad nyfiken jag blir på vad det var för verktyg jag behövde och vem det var som skulle låna ut det. :unsure:
Har inget minne alls av det här, men det bör haft med en då pågående lägenhetsrenovering att göra.

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
Upplevt detta många gånger och tröttnat rejält på att hjälpa till.
I somras ringde en granne på med en låda i famnen och frågade om jag kunde koppla in en trimbox på hans bil som han precis fått hem.
Tittade i monteringsanvisningen och det såg relativt lätt ut att komma åt diverse givare på Diesel-Jaggan så jag tog med mig verktyg och ett knippe buntband.

Det tog väl nån timme att dra kablaget snyggt och prydligt medans han stod bredvid och studsade och pratade i telefon med nån brud som undrade om han inte kom snart.
När han frågade vad jag ville ha sa jag, köp en flaska whisky och messade en bild på önskemålet.

Sex veckor senare stötte jag ihop med honom på gatan och jag frågade om han hade handlat på bolaget i Kiruna?
Öhh va, nää den står ju i min hall sa han och jag fick följa med och hämta den för han "hade bråttom"

Inget svar på varken samtal eller sms på sex veckor, världsklass.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
I somras ringde en granne på med en låda i famnen och frågade om jag kunde koppla in en trimbox på hans bil som han precis fått hem.
Tittade i monteringsanvisningen och det såg relativt lätt ut att komma åt diverse givare på Diesel-Jaggan så jag tog med mig verktyg och ett knippe buntband.

Det tog väl nån timme att dra kablaget snyggt och prydligt medans han stod bredvid och studsade och pratade i telefon med nån brud som undrade om han inte kom snart.
När han frågade vad jag ville ha sa jag, köp en flaska whisky och messade en bild på önskemålet.

Sex veckor senare stötte jag ihop med honom på gatan och jag frågade om han hade handlat på bolaget i Kiruna?
Öhh va, nää den står ju i min hall sa han och jag fick följa med och hämta den för han "hade bråttom"

Fick hjälp och hjälparen angav vid förfrågan samma taxa som du. Vid överlämnandet hade flaskan fått en "svensk" etikett, smakfullt applicerad med gummiband, då jag tyckte hans begäran var alltför modest. Fortfarande billigt men jag tror gesten uppskattades. Blev garv, inte minst pga språkförbistring. Han är från nån vulkanö där de talar fornnordiska, typ.
Tidsåtgång från tillfället till överlämnandet är nog jämförbar pga mina sällsynta besök på bolaget som inte ligger nästgårds.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)

Äh, sysslar inte med sån kohandel.
Ett dera är det värt att göra gratis, eller så är det inte värt att göra alls.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Som rubriken lyder undrar jag om det är i sin ordning att bli sur, arg eller på annat vis irriterad över tjänster som blivit utlovade men av någon anledning uteblir?

Ett exempel på detta kan vara om någon erbjuder dig skjuts, och sedan anländer för att plocka upp dig senare än de sagt.
I de fallen har i alla fall jag svårt att bli sur då jag ändå anser att de är schyssta som hjälper till, men det beror såklart på hur bråttom man har och var man ska åka.

Ett annat exempel som är aktuellt för mig i dagsläget är att jag blev erbjuden att låna ett verktyg över helgen som skulle underlätta för lite arbete i hemmet.
Personen som skulle låna ut det skulle höra av sig och komma förbi under kvällen igår, men gjorde inte det. Jag ringde och påminde honom vid 18-tiden igår, även om det kändes en aning dumt och tjatigt, men trots detta så har jag inte hört något mer ifrån honom.

Nu sitter jag här och blir mer och mer irriterad över detta då jag inte ens bad om att få låna verktyget, utan han erbjöd sig att låna ut det helt på egen hand. Jag visste inte ens att han hade nämnda verktyg och jag var helt inställd på att köpa ett eget då de inte kostar många kronor.

Jag har även i det här fallet, trots att jag känner mig irriterad, svårt att ringa personen och ifrågasätta varför han inte hört av sig. Borde jag kanske göra det?
Det ska väl nämnas också att vi inte är jättetajta vänner, det är mer en kompis till en kompis det handlar om. Det känns så mycket enklare att åka och köpa ett eget verktyg precis som jag tänkt göra från början.

(Eller så kan jag spendera halva dagen med att skriva onödiga inlägg på Sporthoj.com och inte få något gjort över huvud taget. :glömdet )
Men har han kommit nu?
Vad hände sedan?
Hur gick arbetet du skulle ha verktyget till?
Vad var det för verktyg?
Är ni vänner fortfarande?

Bonzo

Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Men har han kommit nu?
Vad hände sedan?
Hur gick arbetet du skulle ha verktyget till?
Vad var det för verktyg?
Är ni vänner fortfarande?
Jag återupplivade ju tråden med att skriva att jag inte minns vad det var för verktyg jag skulle få låna. Minns heller inte vem jag skulle låna det av eller vad jag skulle använda det till. Det vore lite intressant om det visar sig vara någon som jag inte längre umgås med.

Gubbhjärnan slår till igen. Jag återkommer om poletten trillar ner.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Om det nu var ett billigt verktyg som var enkelt att komma över så hade jag garanterat besparat mig irritationen och köpt skiten själv istället. Man vet ju aldrig, man kanske behöver verktyget någon gång i framtiden och då har man besparat sig frustrationen inte bara en utan hela två gånger. Själv är bäste dräng heter det ju, och mina erfarenheter säger mig att det är fan så jävla skönt att vara oberoende av andra i absolut största möjliga mån för folk är fan kukhuvuden i största jävla allmänhet. Varje gång man är beroende av att någon annan ska sköta sin del av en överenskommelse så blir man fan mest bara besviken, så numera försöker jag undvika att sätta mig i dylika situationer så gott jag bara kan. Om inte annat kan man ju ge sig fan på att folk känner sig berättigade till gentjänster när man eventuellt accepterat någon form av tvivelaktig hjälp, så för sinnesfridens skull bör man passa sig för dylika fällor :fakta

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Om det nu var ett billigt verktyg som var enkelt att komma över så hade jag garanterat besparat mig irritationen och köpt skiten själv istället. Man vet ju aldrig, man kanske behöver verktyget någon gång i framtiden och då har man besparat sig frustrationen inte bara en utan hela två gånger. Själv är bäste dräng heter det ju, och mina erfarenheter säger mig att det är fan så jävla skönt att vara oberoende av andra i absolut största möjliga mån för folk är fan kukhuvuden i största jävla allmänhet. Varje gång man är beroende av att någon annan ska sköta sin del av en överenskommelse så blir man fan mest bara besviken, så numera försöker jag undvika att sätta mig i dylika situationer så gott jag bara kan. Om inte annat kan man ju ge sig fan på att folk känner sig berättigade till gentjänster när man eventuellt accepterat någon form av tvivelaktig hjälp, så för sinnesfridens skull bör man passa sig för dylika fällor :fakta
Praise the Lord, Amen!

Nyheter
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...