Är det svår sålt?

jra_racing

Enduro rider
Gick med
10 May 2004
Hoj
Husqvarnor
Som rubriken lyder. Kastade precis ut min hoj på annons och ville bara kolla runt lite om ni har lyckats sälja era hojar snabbt eller om det är lite segt på marknaden. Jag ligger som alla andra i pris ungefär så det ska inte vara något konstigt allt e schysst o så. Men jag vill veta om man kan räkna med att sälja den på en månad eller om det tar ett par månader eller år eller decenium

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Sålde min efter en dag. Annonsen låg på blocket och SH. Det ringde sjukt mycket folk hela tiden. Andra snubben som ringde köpte den rätt av på telefon, utan att ha sett den.

ALLT går lätt att sälja till rätt pris. Folk övervärderar sina gamla skrothögar nåt fruktansvärt.

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
jra_racing skrev:
Som rubriken lyder. Kastade precis ut min hoj på annons och ville bara kolla runt lite om ni har lyckats sälja era hojar snabbt eller om det är lite segt på marknaden. Jag ligger som alla andra i pris ungefär så det ska inte vara något konstigt allt e schysst o så. Men jag vill veta om man kan räkna med att sälja den på en månad eller om det tar ett par månader eller år eller decenium

jo tycker allt det är svårsålt...lite konstigt för det är ju rätt tid att köpa :va

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Hoj
1x Yamaha, 3x Honda, och en Kina
jra_racing skrev:

Bror min satte ut en annons på en gammal moppe och en gammal cross båda två va sålda dan efter..... :tummenupp

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Det gäller samtidigt att kanske skriva en annons som är lite småintressant som tar upp även andra aspekter än just hur bra hojen är.

Nu är iofs min senaste annons borttagen, men den var lång, trevlig och tog upp många relevanta saker.

Jag drar mig ju garanterat från att köpa nåt där annonsen är helt inkomplett och säljaren endast skriver att snackare och däcksparkare kan dra åt helvete. Bättre att ha en trevlig relation mellan säljare och köpare så går nog affären mycket smidigare och alla blir nöjda och glada.

Ni borde testa. :blah

Thundercat

Ringmärkt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En svart.
hållundan skrev:
Jag drar mig ju garanterat från att köpa nåt där annonsen är helt inkomplett och säljaren endast skriver att snackare och däcksparkare kan dra åt helvete. Bättre att ha en trevlig relation mellan säljare och köpare så går nog affären mycket smidigare och alla blir nöjda och glada.

Ni borde testa. :blah

Instämmer. :banana

mn

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2005
Hoj
CBR600F
maxximus skrev:
Det e grymt svårsålt:(
Men det e ju höst...

Jag har en gixxer600-05 till salu, för ett pris som ligger under vad folk begär för 04-orna, ändå är det ingen som hör av sig:(

http://www.sporthoj.com/annonser/?id=25175
Jag var på väg att ringa dig, men så såg jag att den inte var svensksåld. Det tycker åtminstonde jag är viktigt! Skicka ett PM till mig om du kan tänka dig att gå ner lite till i priset så kanske..

SISU

f i n l a n d
Gick med
14 Oct 2004
Hoj
Kawa ZX7R Ninja *såld* | R6an *såld* | Kawasaki KX250 Lapissa
mn skrev:
Jag var på väg att ringa dig, men så såg jag att den inte var svensksåld. Det tycker åtminstonde jag är viktigt! Skicka ett PM till mig om du kan tänka dig att gå ner lite till i priset så kanske..
Åt helvete med allt svensksålt! Att folk ens bryr sig om sådant irrelevant vid hojköp! :3freak
Såg just annonsen och blev förskräckt över hur mycket hojfan tappar i pris på ett år.. löjligt..

Köp något tyskt och något gammalt :tummenupp

maxximus

En stor s(t)ake!
Gick med
25 Sep 2003
Hoj
Dniepr
SISU skrev:
Åt helvete med allt svensksålt! Att folk ens bryr sig om sådant irrelevant vid hojköp! :3freak
Såg just annonsen och blev förskräckt över hur mycket hojfan tappar i pris på ett år.. löjligt..

Håller med fullständigt! I Sverige finns det nån slags paranoid rädsla/okunskap om allt som inte är tillverkat/sålt i Sverige. Skulle andra länders produkter/försäljning vara så mycket sämre? (Om vi nu inte jämför med prod. tillverkade i 3:e världen) Tror inte det, det är som mycket annat kraftigt överdrivet...

Det är väl det allmänna skicket på grejerna man skall bry sig om? Och inte var någonstans det är sålt.. :3freak

Last edited:

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
maxximus skrev:
Det är väl det allmänna skicket på grejerna man skall bry sig om? Och inte var någonstans det är sålt.. :3freak

Vet jag att säljaren köpt hojen i tyskland kan jag även vara ganska säker på att han betalat avsevärt mindre än vad svensksålda ex kostar. Då tycker jag man kan utgå från att man kan försöka pruta motsvarande marginal, annars finns det öht inget skäl till att köpa just det exet, iom att det är svårare att kontrollera historiken på utländsksålda fordon.

Svar på den ursprungliga frågan: Ja, jag tycker det varit ovanligt svårsålt den här sommaren. Vädret avgör mycket, när det regnar ringer inte en kotte.

maxximus

En stor s(t)ake!
Gick med
25 Sep 2003
Hoj
Dniepr
jP skrev:
Vet jag att säljaren köpt hojen i tyskland kan jag även vara ganska säker på att han betalat avsevärt mindre än vad svensksålda ex kostar. Då tycker jag man kan utgå från att man kan försöka pruta motsvarande marginal, annars finns det öht inget skäl till att köpa just det exet, iom att det är svårare att kontrollera historiken på utländsksålda fordon.

Svar på den ursprungliga frågan: Ja, jag tycker det varit ovanligt svårsålt den här sommaren. Vädret avgör mycket, när det regnar ringer inte en kotte.

Jo jag håller med till viss del. Men om man ex. ligger under de tyska priserna t.o.m skall man då förutsätta att man har en "enorm" prutmån?

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
jP skrev:
Varför är det svårare att kolla historiken på ett sidoimporterat fordon, d v s ett fordon som sålts nytt i Sverige men inte via generalagenten? Det är väl ändå det som det oftast handlar om, inte många importerar nytt själva från utlandet och även om de gjorde det förstår jag inte historikproblemet.

En fråga: om jag vinner en Volvo S40 på Bingolotto, vad tycker du är ett rimligt pris då? 0 kr?

Last edited:

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
mn skrev:

vad jag vet så tillverkas inte en enda Yamaha, Honda, Suzuki eller Kawasaki
i Sverige, så då är väl ALLA importerade va ?

Då borde väl en hoj som jag tar in från tyskland & sedan säljer till grannen bli svensksåld ? vi gjorde ju affären här :D

XJR_Jönsson

xjr 1300 cr 250
Gick med
13 Mar 2005
Hoj
Modifijerad Xjr
SISU skrev:

Det roliga är att när priset kommer ner på 20-30 så är det många Tyskar som handlar i sverige för de är bättre

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Har man rätt pris på rätt produkt så är det inte svårt att sälja. Om man däremot vill ta ut överpris för något gammalt vrak så kanske det är en smula svårsålt...

maxximus

En stor s(t)ake!
Gick med
25 Sep 2003
Hoj
Dniepr
wonderwizard skrev:
vad jag vet så tillverkas inte en enda Yamaha, Honda, Suzuki eller Kawasaki
i Sverige, så då är väl ALLA importerade va ?

Då borde väl en hoj som jag tar in från tyskland & sedan säljer till grannen bli svensksåld ? vi gjorde ju affären här :D

Den var bra den! One point till Wonderwiz :tummenupp

maxximus

En stor s(t)ake!
Gick med
25 Sep 2003
Hoj
Dniepr
Esquire skrev:
Har man rätt pris på rätt produkt så är det inte svårt att sälja. Om man däremot vill ta ut överpris för något gammalt vrak så kanske det är en smula svårsålt...

Nu hänger jag inte med. Vilket gammalt vrak snackar vi om??? :va

rejser

knatter knatter...igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Trehundra kubikare
Mja det verkar vara lite segt att sälja, fast det beror ju på vad som säljs oxå.
En italiensk cross vågar ingen köpa iaf...fega djävlar :4skrika

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...