Är det värt risken?

Omgclayaiken

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2013
Hoj
Honda cb500f
Goddag, i år tog jag mitt efterlängtade mc kort :yoparty (dock a2 därav mitt dilemma) och nu 300 mil senare känner jag att jag vill ha mer. Jag uppskattar inte riktigt ljudet min maskin ger ifrån sig, påminner mig lite av en trimmad symaskin. Suget att få känna på hur en riktig hoj drar på vore ett himmelrike det med. :gnissla

Så nu med 1 säsong kvar innan jag kan köra upp för det tunga körkortet så funderar jag på att leka bandit och skaffa mig en tyngre... Men frågan kvarstår ju, är det värt risken? Är det svårt att bli 'påkommen' om man inte dunkar på i 200 genom valfri småort?
Alternativt så kan jag köpa ett slip on till min nuvarande hoj för att öka pirret i magen men det ökar ju effekten och då blir den klassad som tung den med :tummenupp

Så vad tycker ni om detta? Hur skulle ni gjort?

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
ska du köra i 200km/h genom småorter spelar det väl ingen roll om du har körkort eller inte

Plazmite

Sporthojsnörd
Gick med
4 Jun 2009
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Bli inte en i statistiken.. Köp ett slipon för lite goare ljud, lär dig köra på riktigt. Exempelvis via smcs kurser.

agge-ducce

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2009
Hoj
Triumph Daytona 955i 03:a och R6 00:a
finns ju tunga som e reggade som 25kw fast med full effekt så jag tycker att du skall köpa en sådan bara man blir ändå aldrig stoppad av grisarna.

Chrill-e

Sporthojsnörd
Gick med
13 Aug 2006
Hoj
Triumph Street Triple - 08
Problemet i sig är väl egentligen inte polisen? Kortet kan man alltid ta om frågan är hur det blir om du skulle vurpa/krocka.. Och det gör man alltid frågan är bara när det händer...

Gick med
12 Apr 2003
Hoj
Ducati 996 biposto -01
Köp en twin om du vill bli av med symaskinsljudet, eller en stånka.

Inget slipon får en radfyra att låta ballt.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Kör en säsong till med nuvarande hojen. Det är väl inte hela världen? Du har sedan hela livet på dig att välja och vraka bland fulleffekt hojarna.

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Har bara hört ett fåtal radfyror som låter coolt. Xs1100 och hondas big bang fyror.
Tror dock inte dom vevarna hamnade i några gatmaskiner?

Mr Woland

Glenn
Gick med
14 Aug 2009
Hoj
R1250GSA
Som sagt, problemet är inte vad farbror blå säger, problemet är att din försäkring inte gäller om du kör ostrypt. Vilket kan innebära att du blir personligt betalningsansvarig för skador.

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
finns ju tunga som e reggade som 25kw fast med full effekt så jag tycker att du skall köpa en sådan bara man blir ändå aldrig stoppad av grisarna.

Det beror ju på om man ger sig ut på kurviga vägar runt bondgårdar eller ej, är man ute på landet ökar ju risken markant att bli stoppad av en gris mot om man bara åker inne i stan.

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Varför riskera den behörighet man har på körkortet och varför i hela friden drar man genom småsamhällen i 200 km/h när det finns stora vägar utanför de flesta orter för denna fart om än ej tillåten. :va

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
panga på ett slipon , endast en öppen dämpare ökar inte effekten nämnvärt .... men det känns så :)

å sen köper du en riktig hoj när du får köra en sån , dumt å torska

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
848
Byta till motard?
KTM 690 är ju the dogs bollocks och den får du köra på ditt kort, min polare kör en sådan strypt men han är ändå nöjd med den :tummenupp
Sen kan du strypa av den efter ett år och då har du en löjligt rolig hoj :banana

Omgclayaiken

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2013
Hoj
Honda cb500f
Varför riskera den behörighet man har på körkortet och varför i hela friden drar man genom småsamhällen i 200 km/h när det finns stora vägar utanför de flesta orter för denna fart om än ej tillåten. :va

Haha det där med 200 var mer eller mindre till för att säga om det är svårt att bli påkommen om man kör normalt. För det är väl normalt att inte dunka i 200? Kanske var lite luddig :rolleyes:

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Börja köra knix och storbana så räcker effekten bättre, jag började med en 25kw ninja trots att jag fick köra tunga hojar, och visst, effekten var ju inget speciellt upphetsande, men så länge jag höll mig på små krokiga vägar så var den roligare än min nuvarande literhoj tack vare att den var så lätt att köra. Jag fick bara lära mig att ta med farten genom kurvorna, det har jag ju nytta av nu. ;)

K B

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2008
Hoj
CBR900RR -92, CBR 900RR -92 Turbo, K5 Turbo, 7/11 Turbo, CBR1000RR SC59
Ska du köra olagligt så spelar det ingen roll om du har körkort eller inte. För när du väl kommer upp till en kontroll så kommer du inte stanna...

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...