Köp en twin om du vill bli av med symaskinsljudet, eller en stånka.
Inget slipon får en radfyra att låta ballt.
Och riskera att den låter som en trimmad B&S
Köp en twin om du vill bli av med symaskinsljudet, eller en stånka.
Inget slipon får en radfyra att låta ballt.
Ibland vill man bara äta kakan innan kalaset börjat
Nu var det ju aldrig snack om en supersport men jag kör på att köpa slip on och blockera youtube under nästa säsong
Ibland vill man bara äta kakan innan kalaset börjat
Min brorson som är 9 år hade det problemet också, men nu börjar han mogna....
När man var 9 år så var världen helt bekymmerslös så ställer mig gärna i de skorna igen
Jo, precis. Du riskerar ett surt förvärvat körkort för ett slip-on, istället för att vänta en säsong och skaffa en riktig hoj. Jag fattar det inte.
Men skaffa ett slip-on då, det är ju vad du vill, varför skapa en tråd?
Först så ville jag kolla folks syn på det hela, då en del personer jag talat med säger att det är rätt vanligt (nej det är inte adrenalinsökande 18 åringar) sen så tror jag att de är större chans att åka dit på en tung hoj än att du kör med ett slip on som ändrar hojens vikt och effekt minimalt.
Nej men om jag slår på ett slip on på min så blir det inte en "mellan" hoj mer då det rubbar 0.2 kw/kg vilket gäller för a2
Jo, så hade jag fattat det. Du riskar att bli straffad för att ha kört tung hoj med mellankort. Det är inte bra, när allt du får är ett bättre ljud när du kör.
Kan du inte sitta och prutta med läpparna istället när du kör? Broom, vroom?
Bli inte en i statistiken..
Men visst om du vill va en pinne i statistiken på olyckstråden köp en beggad Supersport och riskera och skada andra oskyldiga i trafiken !
Frågan är för oss andra om det är värt risken att möta en 23-åring på en hoj hen inte har behörighet att framföra, kanske med risken att få hen planterad stadigt i vår motorhuv, eller plöjandes rakt in i folkmassan vi står i vid närmsta busskur.
Herregud människor, sluta moralpredika när han snackar om att skaffa storhoj nu, vad är skillnaden om han skaffar storhoj nu eller väntar tills han har A-behörighet, inget som säger att han lär sig köra för att det står A istället för A2 på körkortet.
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |