Är det vettigt att ha en R1 som stunthoj???

XeCuter

E to the X
Gick med
15 Dec 2004
Hoj
Yamaha R1 -99
Jo, undrar om en R1:a är en bra mc att lära sig stunta med?
Vad behöver man ändra på en sån och vad kommer kalaset att kosta?

har hört många säga att man ska ha en honda istället och i nästan alla stuntfilmer är det en honda eller suzuki. Varför jag tänkte på R1 är för att den ger mest prestanda för pengarna, årsmodell 98 - 01.

Alla svar är välkomna.
Tack på förhand

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
hojen är grym, gaffeln tål hur mycket stryk som helst, dock så är ramen lite klen, inte som 929 som man kan köra ångvält över.

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
Man kanske skulle leta efter en hoj som har skruvad bakram och insprutning? Lär väl vara 2st egenskaper en stuntare inte mår dåligt av.

-@

Bruno

Badmanners.org
Gick med
28 May 2003
Hoj
2002 Yamaha R1
XeCuter skrev:
2551758 Jo, undrar om en R1:a är en bra mc att lära sig stunta med?

har hört många säga att man ska ha en honda istället och i nästan alla stuntfilmer är det en honda eller suzuki. Varför jag tänkte på R1 är för att den ger mest prestanda för pengarna, årsmodell 98 - 01.

Alla svar är välkomna.
Tack på förhand

ärligt, så är den helt värdelös. ska du göra pow pow wheelies så är den ok, men pratar vi stunt så skaffa 600:a

peter the great

P-nutz in da hus(peterpain)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsxr1000+cbr900rR och 1"mindre fälgar än rigge(slalomåkarn)
allt går men skruvad bakram är väl att föredra..passar nog bäst till lång uiiilning på motorvägen.bromsarna tycker jag suger lite,dålig känsla när man gör stoppies.hetsig motor... jag har haft en som stunt hoj men skulle nog välja nått annat i dagsläget...
min gick ikull hela tiden konstig hoj--> http://www.youtube.com/watch?v=KGkRt-gRRPU :rolleyes:

Andreas!

Viva La france!
Gick med
2 May 2006
Hoj
Yamaha YZF-R6 Yamaha Gokart 360 cc Yamaha Aerox , Yamaha Xt 600 -03
XeCuter skrev:
2551758 Jo, undrar om en R1:a är en bra mc att lära sig stunta med?

Alla svar är välkomna.
Tack på förhand

Satsa på en 600 för mildare effekt!

NR:7

Team NR:7 Racing 2oo4
Gick med
31 Oct 2003
Hoj
CBR900RR-SC28 Stunt & CBR900RR-SC33 & CBR600RR Race
Andreas! skrev:
2552502 Satsa på en 600 för mildare effekt!
hum en r1a funkar väll fint fråga Matti Tepsa han hade väll det som första stunthoj typ..

fattar inte varför alla är så neggo mot lite större motor. allt går ju och lära sig.
kolla tex för nått år sedan på stunt life det var INGEN som körde 600 för dom fick dom inte upp på slangen..

men nått jag skulle tänka på var iaf insprut och inge förgasarhoj
sen om det är en 400-1000 det spelar inte så stor roll bara man sertill och köpa någon hoj som man kan fixa stunt grejer till t.ex Honda Yamaha kiwasaki och gixxer

over and out // Micke

Bruno

Badmanners.org
Gick med
28 May 2003
Hoj
2002 Yamaha R1
NR:7 skrev:
2552586 hum en r1a funkar väll fint fråga Matti Tepsa han hade väll det som första stunthoj typ..

fattar inte varför alla är så neggo mot lite större motor. allt går ju och lära sig.
kolla tex för nått år sedan på stunt life det var INGEN som körde 600 för dom fick dom inte upp på slangen..

sen om det är en 400-1000 det spelar inte så stor roll bara man sertill och köpa någon hoj som man kan fixa stunt grejer till t.ex Honda Yamaha kiwasaki och gixxer

over and out // Micke

du har rätt. allt går att lära sig men varför göra det både jobbigt och dyrt i onödan. hade jag vetat vad jag vet idag så hade jag aldrig börjat på en 1000 och flera håller nog med

Andreas!

Viva La france!
Gick med
2 May 2006
Hoj
Yamaha YZF-R6 Yamaha Gokart 360 cc Yamaha Aerox , Yamaha Xt 600 -03
NR:7 skrev:
2552586 hum en r1a funkar väll fint fråga Matti Tepsa han hade väll det som första stunthoj typ..

over and out // Micke

Okej..Varför tror Matti byte hoj? :tummenupp

XeCuter

E to the X
Gick med
15 Dec 2004
Hoj
Yamaha R1 -99
på vilket sätt är det en nackdel med förgasare?

och vad menas med oljepickup?? och hur ändrar man den?

tack för alla svar

NR:7

Team NR:7 Racing 2oo4
Gick med
31 Oct 2003
Hoj
CBR900RR-SC28 Stunt & CBR900RR-SC33 & CBR600RR Race
Andreas! skrev:
2552673 Okej..Varför tror Matti byte hoj? :tummenupp

för att ha en hoj med insprut kanske?:arsele

nepp men om man nu har en r1 så är det väll bara känna på och bygga om och om det inte är nått så kan du väll byta den mot nått annat...

bygga om oljepickuppen innebär att du modifierar oljetråget så att du har smöjning även om du gör en hög wheelie t.ex en 12a eller nått.. Då finns det grejer som man kan köpa och sätte in i tråget som gör att den hämtar olja hela tiden. Det kan vara en skiljevägg som gör att oljan stannar där den tar upp oljan om du fattar eller bara en förlängnings grej som man sätter på där den tar upp oljan..

aja hoppas du fick lite klar het..

wippe

ya man
Gick med
16 Aug 2004
Hoj
Z750 -09
Jag sitter ju på en R1:a men jag säger som bruno, hade jag vetat vad jag vet idag så hade jag nog tjackat en 600. Men visst alla är ju olika...

Last edited:

XeCuter

E to the X
Gick med
15 Dec 2004
Hoj
Yamaha R1 -99
Tack till alla som har skrivit i denna tråd.
Jag tror jag vet vad jag behöver göra nu. Hitta en annan hoj.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln