Är detta en sommarplåga?

Oktanhalt

Sporthojsnörd
Gick med
18 Oct 2016
Hoj
Suka
Kan inte minnas när jag såg det beskrivna fenomenet senast. Om det alls existerar. :confused:

Trafikanter (bilister) fullt upptagna med mobilen, väglöss, samt självutnämnda trafikpoliser däremot är en annan femma tyvärr. Inte helt ovanlig kombo heller.

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
Känns som att någon tvingades o skriva ihop den där haha xP

Men går det långsammare nu än förr på hoj :va för mig e de tvärt om :yoparty

notrightrider

The white zone is for loading and unloading only
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
Jan-Erik Berggren är en tönt.
Tönt från start, och har sedan dess stelnat till ett rundningsmärke ingen vettig människa sätter någon tilltro till.

För snart 10 år sedan så sablade Robert Collin ner Jan-Erik Berglund så det bara var blöta slamsor att torka upp efteråt.
Det mest anmärkningsvärda är inte att Collins drapa ligger kvar uppe:

http://www.aftonbladet.se/bil/collin/article11886440.ab

(Great fun!)

Nä, det märkliga är att J-E B fortfarande har ett jobb att gå till - och att han kan med att visa sig där.

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
Som sagt, nog aldrig sett fenomenet annat än kanske på nån parkeringsplats där 2 personer pratar med varandra i några sekunder och kör 5km/h innan de sticker.

Men var ju flera grejer på listan som var helt fucked, cyklister på cykelbanan t'ex? tycker det är där de hör hemma. Verkar vara skriven av någon som inte riktigt har alla hästar hemma, troligen är författaren av artikeln en större fara i trafiken än de grupper han klagar på

zoddri

Alltid retar det nån
Gick med
17 Jun 2004
Hoj
Honda VFR1200F -10
Att han inte tar upp alla dessa förbannade bilförare som inte kan hålla hastigheten utan pendlar fram och tillbaka som om de försöka göra gaspedalen gravid.
Hur svårt är det att titta på en skylt, sätta farthållaren på samma värde och sen bara vänta på att komma fram? Eller är det så helvetiskt dyrt med farthållare hos tyska och svenska biltillverkare att ingen köper det? Eller har nån hipsterjournalist kommit fram till att datorer är elaka och farthållare dödar? :4skrika :mad: :huvet

Ja alltså, jag har kört ca 250mil på landsväg (med bil) senaste veckan. Det är ju helt horribelt. Det brukade vara skönt att komma över gränsen till Sverige från Finland för här rör trafiken sig smidigare men nånstans har nåt gått fel.

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
En motorjournalist som skriver "Det borde införas en gräns för bredden på husvagnar" ? Det hade tagit honom 30 sekunder att söka fram att det finns en gräns om han nu inte visste det (men som motorjournalist borde han vetat det i och med att det är samma gräns som gäller för många andra fordon).

Visst han kanske menar att gränsen skulle sänkas och skrev "fel". Men hela listan känns ändå som något han skrev på fyllen. Alternativ att han lämnade över det till en sommarjobbare, men då tror jag faktiskt att den hade hållit högre kvalité.

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
Beviset för att det bara finns en handfull riktiga journalister i Sverige. Och fler av dem jobbar inte längre på media då det inte passar in i rådande PK-mall.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Kan bara instämma, DETTA ÄR INTE årets sommarplåga, har ALDRIG MÖTT två MC i bredd på en smal väg !
Men Expressen har väl inte råd med bild bakifrån på ett gäng Bikers från en MC-klubb.
Som illustration till svårigheten att köra om. För bilister.
Expressen hade ju kunnat stöta sig med viktig kundgrupp !
Expressen kör ju mycket med billig text om nått som hänt för länge sedan.
Och att Jan-Erik är kvar beror väl på att han inte har så stora krav.
Ringer inga dyra telefonsamtal. Se inlägg #4. :Bugar Som leder till dyra resor.
Utan billigt producerar spaltfyllnad.

ething skriver
Beviset för att det bara finns en handfull riktiga journalister i Sverige. Och fler av dem jobbar inte längre på media då det inte passar in i rådande PK-mall.

För den som är intresserad av hur en PK-mall kan se ut googla på
Tips och språkråd när du jobbar med att spegla Sverige

Last edited:

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Hoj
TL1000R
Nr. 4 om skräniga raggare var ju också intressant.

"Och varför tror många som åker raggarbil att bälteslagen bara gäller svennebanan-bilar?"

Hur många jänkare från 50- och 60-tal hade ens säkerhetsbälte till att börja med? :va

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Hoj
Par stycken Ktm:er
Den största sommarplågan är nog artikeln å dess författare...

illoco

Sporthojsnörd
Gick med
6 Jun 2015
Hoj
TM en 250 19 suzuki gsx1428-82 honda vfr800-98 suzuki 1100 ef-86 kawasaki kxf250-18 kawasaki h2-72
bara ytterligare ett bevis på att sista idioten inte är född ännu...!

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Den största sommarplågan är nog artikeln å dess författare...
Nja totalt fel ute är han ju inte
1) Trasiga blinkers (det kan väl inte vara så att de inte används ?)
6) Vänsterfilsbilister (illustrerat med en uselbild, 6 bilar i vänsterfilen mellan 2 bilar i högerfilen med 300 meters lucka är ju vanligt)
9) Mobilen. Men inte en sommarplåga, åretruntplåga den fipplas det med året runt. Kör nån konstigt, ofta mobil i handen.
Men resten
bekymrar inte mig
2) Breda husvagnar, va då ?
3) MC , nä
4) Raggarkortege i stan, bara kul att titta på !
5) Vinglande cyklister har jag aldrig sett !
7) Loppisfynden bekymrar mig inte
8) Husbilarna inget problem
10) Snabbmatställena fulla, inget problem, bara gå in på ICA

Men målgruppen är ju bilister ! Äsch !

Det som bekymrar mig mest är tunga lastbilar som ligger och svajar fram och tillbaka över vägen. Här håller man på och somnar.
Och för egen del är det snabb omkörning som gäller. Med MC.
Med bil har jag varit tvungen att lägga mig på tutan när han hade halva lastbilen i mötande fil. Och mötande lastbil längre bort.
Han vaknade och tog över bilen till höger.

Last edited:

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Reporter...?
Journalist...?
Så in i helvete heller.

Bara ytterligare en dåligt påläst och klickjagande PK-mupp jobbandes inom den lika politiskt korrekta men ändå sensationslystna skymningspressen. Vem vet, han kanske till och med betraktas som en svärmorsdröm för någon grönröstande flata ur valfri sydlig hufvudstadsförort...?

Alltså inget en biker behöver bry sig om. Faktiskt lite uppfriskande i sommarvärmens mediaflöde. Kul att skratta åt något annat än de lika pk artiklarna om att damfotboll faktiskt är intressant.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Jasså, TVÅ hojar som tar upp _nästan_ lika mycket plats som EN bil?
Fyfan vad själviskt!

Corepax1290

Ny medlem
Gick med
27 May 2017
Hoj
KTM 690 Duke 2016 Såld, KTM 1290 SuperDuke R 2017 Såld. Harley Davidson Dyna Lowrider S 2017
Detta är inget att bry sej om. Det är en bitter man som tröttnat på livet och behövde något att gnälla på. Tragisk man om han inte skrivit detta med ironi..

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
Vi kan lista dasspapperplågorna

1. Tjock gnällig tant som tycker att män som cyklar är ett stort problem. Det är viktigt att påpeka att de har tajta kläder, vilket tjockistanten förhoppningsvis undviker.
2. Det kommer vara väder i sommar (prognos i April)
3. Du kommer aldrig tro vad du får se om du klickar på 18 reklamlänkar samt tittar på våra praoelever som pratar i 5 minuter innan vi visar random youtubeklipp som var populärt för tre månader sedan.
4. Allt ont i världen beror på vita män! kom ihåg att rasism utgår från att klumpa ihop människor i grupp och generalisera, så får man inte göra!
5. Denna jävla kränkthets. Ikea gör en reklam där två pussas men jag har bara sex med rostiga parkbänkar. Jag är Kräääääänkt! - Det räcker till halva sidan 7

...här någonstans blir jag så jävla trött på eländet så någon annan får ta vid.

Kexfabriken

Ny medlem
Gick med
7 Apr 2016
Hoj
Yamaha XV750 -82 // MT-09 -16
Nr. 4 om skräniga raggare var ju också intressant.

"Och varför tror många som åker raggarbil att bälteslagen bara gäller svennebanan-bilar?"

Hur många jänkare från 50- och 60-tal hade ens säkerhetsbälte till att börja med? :va

Haha ja eller hur, hur fan kan man inte ha koll på något så standard som motorjournalist?

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka