Är detta första RSV4'an i Sverige?

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Hade dom bara haft vett nog att lacka ram & sving så hade den sett tio resor bättre ut!

Marvin

Newbie
Gick med
14 Sep 2007
Hoj
Monster 696
Men vadå grappar, gillar ni inte specsen eller vadå? 180hkr @ 180kg säger ju inget annat än att det är mer än en sjukt rolig hoj! Sen så är det inte nå fel på V4an heller! :tummenupp

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Everybody complains... Alltid lätt att hitta fel när grundproblemet är kostnaden. (Jag har inte råd; Den är inte snygg) :tungan

DP

aka Dragster Pilota
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
har 2 hjul
mr r in da house:
Det fanns alltså fler, då var jag inte först

4st kom till Sverige, Marcussen, Nordbecks, BikePort Hudik & antingen Stiff Bike eller Power Bike i Tokholms området, pratade med Marcussen i början av veckan och han var lätt orolig att den inte skulle komma till hans kund men det löste sig tydligen. Den går att strypa i databoxen till 100hp för Franska marknaden där man har det som "toppeffekt", vore lite kul att "skojja lite" med det inför leverans.....

DP says: Äntligen!!! Snart börjar det rulla in fler men troligtvis som 10'or....

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Men vadå grappar, gillar ni inte specsen eller vadå? 180hkr @ 180kg säger ju inget annat än att det är mer än en sjukt rolig hoj! Sen så är det inte nå fel på V4an heller! :tummenupp

Aha, är det SÅ man ser att det är en rolig hoj :D Då ska jag köpa mig en lättad V-rod vilken dag som helst...

Nej, ful var den förutom just bakdelen som var helt ok. Han som gav tillåtelse att montera den där ljuddämparen bör kastreras omgående med en slö sax :mad: Nog för att original ljuddämpare är fula på ALLA hojar, men den här vinner alla klasser i den tävlingen!

DP

aka Dragster Pilota
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
har 2 hjul
3886 in da house:
Nej, ful var den förutom just bakdelen som var helt ok. Han som gav tillåtelse att montera den där ljuddämparen bör kastreras omgående med en slö sax Nog för att original ljuddämpare är fula på ALLA hojar, men den här vinner alla klasser i den tävlingen!

Talat som en sann SDK medlem, Socio# och allt!!!!! Kan väl tänka mig att du ALDRIG åkt något annat än en Ducati, eller har du???? Tänk om ett lägre Socio# fick veta det då åkte du nog ut.....

Hoppas att i alla fall JAG får styra runt lite på en sån där "skitful" RSV4 till mångas avund....

Says DP 4881: med glimten i ögat...

Last edited:

Calle.s

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2008
Hoj
trampcykel
Tydligen bara jag som tycker att ljuddämparen ser bra ut, under förutsättningarna.
Ducati och KTM gör det bäst, grymt bra till och med, men jämför man med GSXR och R1 så tycker jag att ljuddämparen ser riktigt bra ut! Ingen bananform som inte passar in med resten av hojen eller burkar som är dubbelt så stora som resten av bakdelen.

Baken är ju ren porr!! Lyset i mitten kunde de ha skippat, men det ser bättre ut än hålet de hade där innan. Men jag hade ändå tagit en 1198, brutalt snygg sporthoj med twin :kär
...måste börja spara... :rolleyes:

Last edited:

Jerry#1

To fast for me.whadever.
Gick med
30 Jan 2005
Hoj
Aprilia SXV550 och en RG 500 Gamma från 1985 som INTE är till salu och ännu en <yamaha RD500
Levererad

Jag driver Nordbecks mc och jag leverade den igår.
Självklart måste man göra en leveransservice.
Med en provtur självklart.
Det är den mest otroliga provtur på väldigt många år..
Det är en maskin som har otrolig kraft även om man inte drog på något direkt.
Så finns det otrolig kraft.
Väldigt liten ch man satt mycket bra med bra kontroll.
Om vädret är bra idag kommer den att finnas på Sturup raceway IDAG.
Vilket verkar troligt.
Åk och se på årets stösta nyhet.
Klart värt att se.
Jag tror jag var den förste eller 2 timmar efter Marcussen.Att ha den
i butiken.Jag fick inte se den så många dagar.:)
MEN JAG SÅLDE MIN FÖRST OCH LEVERERADE FÖRST.:banana:banana
Ljud i motor finns ju.
Men detta är ingen Touringhoj som gsxr1000 eller något annat.
Tror ljudet är värre när man sitter vid datorn och bara får se filmklippen.:D

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Den här bågen har två problem - storleken för oss nordbor över 190 - och 1198:an.

Får jag välja (om vi bortser från storleksproblemet), så blir det tyvärr 1198...den är inte lika prisvärd längre som RSV:n var/är. :(

/J

Jerry#1

To fast for me.whadever.
Gick med
30 Jan 2005
Hoj
Aprilia SXV550 och en RG 500 Gamma från 1985 som INTE är till salu och ännu en <yamaha RD500
Den här bågen har två problem - storleken för oss nordbor över 190 - och 1198:an.

Får jag välja (om vi bortser från storleksproblemet), så blir det tyvärr 1198...den är inte lika prisvärd längre som RSV:n var/är. :(

/J

Nä den är inte för dom som är över kanske.
Men köparens pappa är över 190 men han fick plats med benen och han
tyckte att han satt bra.Han har en 1098 också.
Han tyckte denna kändes bättre.
Återstår att se idag.
Prova båda maskinerna innan du köper en 1198.:)

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Nä den är inte för dom som är över kanske.
Men köparens pappa är över 190 men han fick plats med benen och han
tyckte att han satt bra.Han har en 1098 också.
Han tyckte denna kändes bättre.
Återstår att se idag.
Prova båda maskinerna innan du köper en 1198.:)

Nä, i den jämförelsen har RSV4:an föga att hämta hos mig, tyvärr - aprilian har varit ett billigt alternativ att åka italienare, och jag är galet nöjd med den.

Men efter gårdagens provtur på en 1198S, är man förmodligen förstörd för all framtid. :hihi

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux
Nä, i den jämförelsen har RSV4:an föga att hämta hos mig, tyvärr - aprilian har varit ett billigt alternativ att åka italienare, och jag är galet nöjd med den.

Men efter gårdagens provtur på en 1198S, är man förmodligen förstörd för all framtid. :hihi

Det går rykten om att det ska komma en vanlig model också ej Factory som ska hamna runt 150k....men det får tiden ut vissa men det borde va så eftersom vanliga Millen med rotax motorn ska ersättas med V4an..

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA