Är detta god service????

Kawasaki/Nils

Gammal nybörjare
Gick med
27 Jun 2005
Hoj
Kawasaki Z 650 SR -81
Måndag 2006-04-24 9,25 Registrerar mig som kund. Bekräftas via mail.
Måndag 2006-04-24 9,29 Beställer mina varor och betalar med kort. Beställningen bekräftas via mail.
Tisdag 2006-04-26 Jag ringer och förhör mig om varan finns i lager. Svaret blir negativt men den ska komma in dagen därpå. Jag påtalar att jag är angelägen eftersom cykeln ska besiktigas i nästa vecka och jag vill testa den under helgen.
Onsdag 2006-04-26 18,44 Får ett SMS att varan inkommit.
Torsdag 2006-04-27 16,56 Får mail om att varan är skickad.
Fredag 2006-04-28 inget paket/brev. Helgen får bli utan test.

Jag vill inte hänga ut företaget och tilläggas bör att Webbshoppen är nystartad.
Min fråga till er är:
ska jag påtala för företaget att jag tycker leveransen kunde gått snabbare med tanke på mitt telefonsamtal och att det är lång helg.

Jag bor så att jag lätt kunnat ta mig in till butiken om jag vetat att brevet skulle skickas först på Fredagen eller sent Tordag. (Efter posten har tömt lådorna)

Jag är klart besviken……

Portot har jag redan betalt.
:va :mad:

Last edited:

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
Datumen stämmer inte riktigt...

Hade jag varit i dina skor så hade jag gått till din "post" o kollat så där inte ligger ett paket där..

ceasar

Vivi Ducati
Gick med
9 May 2003
Hoj
Ducati 1198S Corse
Jag tycker att det är bra service att de ens kan få tag i delar till en så gammal cykel...

Showtime

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
R6 race -17, R6 race -13, z800 -15
Kawasaki/Nils skrev:
2123394 Måndag 2006-04-24 9,25 Registrerar mig som kund. Bekräftas via mail.
Måndag 2006-04-29 9,29 Beställer mina varor och betalar med kort. Beställningen bekräftas via mail.
Tisdag 2006-04-26 Jag ringer och förhör mig om varan finns i lager. Svaret blir negativt men den ska komma in dagen därpå. Jag påtalar att jag är angelägen eftersom cykeln ska besiktigas i nästa vecka och jag vill testa den under helgen.

Jag vill inte hänga ut företaget och tilläggas bör att Webbshoppen är nystartad.
Min fråga till er är:
ska jag påtala för företaget att jag tycker leveransen kunde gått snabbare med tanke på mitt telefonsamtal och att det är lång helg.

Jag bor så att jag lätt kunnat ta mig in till butiken om jag vetat att brevet skulle skickas först på Fredagen eller sent Tordag. (Efter posten har tömt lådorna)

Jag är klart besviken……

hehe kan det vara Bike i trollhättan du snackar om...?

Gabor

Guest
Kawasaki/Nils skrev:
Måndag 2006-04-29 9,29 Beställer mina varor och betalar med kort. Beställningen bekräftas via mail.

Min fråga till er är:

Jag är klart besviken……

Intressant datumsättning i texten.. :va

Postgång ca 2-3 dagar är inte ovanligt. inte firmans fel om det går trögt.
Får man en vara till firman en onsdag, skickar torsdag., då är det inte alls säkert at utdelning via posten sker fredag.
Om du hade så brådis, varför inte hämta själv ??

Nä, det är inte min firma, men jag vet att det kan vara mycket inför en helg, många vill ha mycket.

Henken78

Ny medlem
Gick med
11 Oct 2003
Hoj
F.d Hojar: Yamaha YZ125 -03, GSXR 750 -96, -00
Jag tycker inte det är så hemskt, min erfarenhet när det gäller att beställa mcdelar brukar man få vänta ett par veckor minst. Om du har delen efter en vecka ifrån de att du beställde den tycker jag är helt ok, särkillt med tanke på att den inte fanns i lager. Och om jag hade riktigt bråttom så skulle jag aldrig skicka den på posten, för då får man aldrig delen dagen efter...

Kawasaki/Nils

Gammal nybörjare
Gick med
27 Jun 2005
Hoj
Kawasaki Z 650 SR -81
Beklagar felskrivningen men är nu rättad.

Paketet/ brevet väger 0,25 kg så ett vanligt brev är nog det jag har att vänta. :Bugar :Bugar

ceasar skrev:
2123412 Jag tycker att det är bra service att de ens kan få tag i delar till en så gammal cykel...

Det jag beställt är nya packningar till besinkranen...... :)

Babar

bromskloss
Gick med
26 Jul 2005
Hoj
Honda CBR
DU skulle ha begärt hempaket om det varit väldigt angeläget. DÅ är tidsramen 1-3 dagar. Lite beroende på avstånd. Det kan de alltid ordna vid behov. Tycker servicen de gett dig är fullt acceptabel. Be om kollinummer/avisering via sms om det är möjlig nästa gång. DÅ får du möjlighet hämta paketet utan ha avin i brevlådan. Tjänar du i regel en dag på.

Kawasaki/Nils

Gammal nybörjare
Gick med
27 Jun 2005
Hoj
Kawasaki Z 650 SR -81
Babar skrev:
2123444 DU skulle ha begärt hempaket om det varit väldigt angeläget. DÅ är tidsramen 1-3 dagar. Lite beroende på avstånd. Det kan de alltid ordna vid behov. Tycker servicen de gett dig är fullt acceptabel. Be om kollinummer/avisering via sms om det är möjlig nästa gång. DÅ får du möjlighet hämta paketet utan ha avin i brevlådan. Tjänar du i regel en dag på.

Men om det bara är ett vanligt brev? 0,25 kg. :confused:
Normalt tycker jag att brev och mindre paket bara tar en dag.... åtminstone när jag beställt från Stockholm.

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Hoj
En orange
Lita aldrig på att Posten levererar, var nöjd om du får grejjorna över huvudtaget. Lita på DHL eller liknande, alternativt skicka som rekommenderat. Min senaste beställning från Touringbutiken tog nästan 4 veckor att få grejjorna. Förvisso fanns inte sakerna på lager, men är man van från IT branchen där man avbokar saker för att man inte har dom dagen efter så...

Nallen

Medlem
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
FZR1000 -89
Jag tycker firman verkar ha skött sig utomordentligt. De har ju skickat varan direkt när de fick in den. Förstår inte riktigt vad du gnäller om :va . Om du nu hade så brottom med packningarna varför inte åka och hämta dom personligen?

yamahabert

mc turer på yamahan
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
Honda cb 900 1982
Ett kollinummer är alltid en fördel

Ta för vana att alltid begära kollinummer ett tips från cbx bert :tummenupp

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Dom har ju skött sig mer än bra

tänk på att posten tar 1-2 dagar på sig att få ut lappen om att varan kommit

Fraiz

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2006
Hoj
Honda CBR929 fireblade
Kawasaki/Nils skrev:
Måndag 2006-04-24 9,29 Beställer mina varor och betalar med kort. Beställningen bekräftas via mail.

Min fråga till er är:

Jag är klart besviken……

Håller med vissa att det verkar vara en sjysst service. Säkert kommer du nog blir ännu mer besviken vid andra tillfällen du kommer beställa från andra.

Mvh Fraiz

Kawasaki/Nils

Gammal nybörjare
Gick med
27 Jun 2005
Hoj
Kawasaki Z 650 SR -81
HURRA !!!!!
Vi är alla överens...... :yoparty :yoparty
Johans Mc i Göteborg har gjort allt vad dom kunnat för få iväg mina packningar... :pannkyss
Tyvärr har Posten inte lyckats lika bra... :huvet
Jag har inte gnällt överhuvud taget på Johans Mc, tvärt om.... :)
Jag är förundrad över vilken otroligt hög servicegrad dom har.....STORT TACK... :pannkyss

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA