Är detta möjligt ur kylningsynpunkt

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
HAde tänkt ha 4 läktar som blåser in luft & 2 större som suger ut luften högst upp på lådan.

Nån som är bra modding av chassie

Bifogat

• imgp3229b.jpg
    imgp3229b.jpg
    37.2 KB · Visningar: 172

Gumpa

Take me to bed or lose me forever
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1-03 & Suzuki Ts250x
Har en polare som kör med vattenkylning på sin låda (ser ut som din) , har du provat det?
Det finns även folk som sätter 120mm fläktar i bakkant & 1-2st 80mm fram samt 1-2st 80mm överst!
Vad ska du driva? ett kärnkraftverk eller? :D

Bifogat

• pekkas burk.jpg
    pekkas burk.jpg
    90.1 KB · Visningar: 171

zykl0n

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR -04, Husqvarna 258 -80, Kuberg -16, Goes 625 -16
Ja eller byt ut AMD cpu:n! ;)

ska du ha den som arbetsstation så är det överdrivet.
man vill ju inte sitta vid en höfläkt som surrar och viner.

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
Absolut bästa är att ta upp ett hål i sidan och sätta en duct i kombination med en 80mm fläkt.

phastasphuk

blubb blubb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
990 SMR, Speed Triple 855, Husaberg FE600E, Husaberg FE390
Hehe....fegt att bara kyla CPU'n.
Graffen och NB behöver sig en omgång.

Byggde det för att få ner ljudnivån på burken som var väldigt störande....och låter mindre gör den, mycket mindre. Har 2 st. papst 80 mm i den, dom tystaste som finns, en till PSU'n och en till hårddiskarna + en 120 mm papst till kylaren, som jag funderar att dra ner till 7 v för att få den riktigt tyst burken.

Kan rekommendera att bygga om burken, kul som attan var det :tummenupp

Men för frågan då....verkar vara en himla overkill med så många fläktar. När jag hade bara fläktar så körde jag med 2 chassifläktar in, 1 PSU, 2 CPU + 1 graffe.....många fläktar pockar på med ljudnivån....

Bifogat

• h2o.jpg
    h2o.jpg
    131 KB · Visningar: 150

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
Som sagt om datorn ska gå hela tiden och du ska spendera mycket tid vid den VATTEN kylning o INGA fläktar
efter att du har kör me vattenkyllning kan du inte sätta dig vid en dator med fläktar o speciellt inte en me så många

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
Klockar man hårt så bör man ha en kylare för vattnet om man inte vill ha en stor dunk med vatten stående. Vore rätt fräsigt med en värmeväxlare och två pumpar till det

Dziobek

Staten Litar På Mig
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
korvmojsrääser
tycker att du inte ska tänka på vattenkylning ifall du bara sitter vid datorn o inte gör något krävande... heatpipes i lådan
köp en taisol heatpipe till cpun
zalmans passiva kylare o 3 paps fläktar...funkar lovar dig
men köp en potentiometer till cpun o kör den i 7 volt...jag e tvungen i köra den i 12 v men då har jag klockat min xp2600 till 2375 MHz men med taisolen ligger tempen på 46 C på fullload..
men funderar på vattenkylning men ska ta en mckylare o dra ut på utsidan på huset hälla i 50/50 vatten o glykol o ha 15 minus i det...kommer kosta runt 1500kr
billigare kylning finns inte...
men ifall du vill ha EXTREMT kallt o jäkligt tyst så köp Vappocill
en polare har det o tempen på hans intel P4 3.5 ligger på -25 idle..
det enda som låter är graffet ett Fx5900 gamla modellen allså den som låter förjävligt...
menmen blev långt det här...annars köp ledfläktarna på gtek låter inget när dom körs på det tystaste läget...

Dziobek

Staten Litar På Mig
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
korvmojsrääser
AleX skrev:
Som sagt om datorn ska gå hela tiden och du ska spendera mycket tid vid den VATTEN kylning o INGA fläktar
efter att du har kör me vattenkyllning kan du inte sätta dig vid en dator med fläktar o speciellt inte en me så många

ifall han ska ha datorn igång jämt ska han ha en kontroller för flödet på vattnet...en amd prolle brinner ganska fort ifall det inte funkar...

peltiers kanske e ett alternativ...fast du kanske du behöver nytt nätagg vet ej hur mycker ampere det ger...
80W peltier drar kanske 8A

KalleKulspruta

Ung och Gammal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki SV 650s -05 | Ombyggd Orion 21-a -08 (ca 50% honda)
min burk låter apmycket. Var rätt bestämd på den punkten att den dator skulle vara tyst med det har jag inte orkat med. 5 st 80mm, +processorfläkt, grafik och nb fläkt. Det + 6 diskar och 2 fläktar i nätagget + en 120 som ej är igång då den blåser aldeles för mycket för att jag ska kunna sitta bredvid den.

Men, vad har man inte musik till? :)

koop

Sinnessjuk
Gick med
27 Oct 2003
Hoj
Honda XR600 Motard -90, Suzuki GS500E -93
jag kör med vattenkylning.. håller på och dö när jag sätter mig vid en fläktkyld dator.. fyfan va det låter

det finns l billig och lätta vattenkylningskit att köpa... jag rekommenderar alla att testa.. vatten äger..

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
koop skrev:
jag kör med vattenkylning.. håller på och dö när jag sätter mig vid en fläktkyld dator.. fyfan va det låter

det finns l billig och lätta vattenkylningskit att köpa... jag rekommenderar alla att testa.. vatten äger..

Hur pass billigt är 'billigt'? Dom vettigaste priserna jag sett är fortfarande runt 2500:- och det vetefan om man kan klassa som billigt. :)

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Jag kör med en xaser3, den har 2 bak 2 fram 2 sidan och 1 i toppen. Dessutom använder jag Zalmans CNPS7000A-Cu (dvs nya modellen som går fästa på AMD athlon, och helt i koppar). Med alla fläktarna på lägsta ljudnivå (inte så man nån gång tänker på ljudnivån, annat änn om man ska höra att den är igång) så ligger CPUn på 41-44 i normal rumstemperatur, med lite mer fart på fläktarna ligger den runt 34-35 fullload (AMD XP2200+).

Ifall du inte tänker flytta runt datorn så mycke så rekomenderar jag verkligen CNPS7000A-Cu, enda negativa med den är dess vikt på närmare ett kilo (!), så man måste vara försiktig när man flyttar den så inte moderkortet går av.

Ifall du inte har några fläktar i lådan så tycker jag du ska sätta in dem i fronten å dem där bak, även i tyst läge ger dem rättså mycket

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...