Är detta möjligt?

Madrock

Road slickers
Gick med
18 Jul 2006
Hoj
Yamaha MT-09 2016
Fuzzman skrev:
2324864 jag pröjsar 400kr timmen men måste köra 3 timmar åt gången dvs 1200kr..

jag har missat hela den här sommaren (uppkörning 23aug) men skiter i det, blir bara en säsong på a1 men sen har jag grovdelen avklarad för a-begränsad och även bra trafikvana för bilen...

så tänker jag :)

Uppkörning på min födelsedag XD ;P

Jag kommer bli ruinerad...
Enligt morsan e Jag så korkad så jag ska gå 5x.... Och det e jag som måste betala....
Jag tror jag klarar mig med 2..

Här e priserna i uppsala:
1 Körlektion x 80 min - 930:-
5-pack x 80 min - 4.450:-
10-pack x 80 min - 8.900:-
MC-teori och dataprov - 700:-

Last edited:

Rift

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2005
Hoj
Klr 600 motard
om man varken kan kört bil eller mc i trafiken så är det bra korkat att ta så få lektioner,, vill inte vara dum men tror ni verkligen att ni blir kungar på 2 timmars körande för att ni kört moped?

nog för att jag blev förbannad när det kostade pengar men vad väntade ni er? har man ingen att köra med och måste köra med körskola så gäller det först och främst hitta en bra körskola och lyssna på sin handledare(det finns idioter där med) Men kläder etc som du skriver kan man köpa efter körskolorna brukar nästan jämt ha kläder till utlånes. Och inte är jag kung på motorcykel för att jag tog många lektioner men jag tror på teorin att en bra grund kan rädda mitt liv vid en eventuell insident

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
Madrock skrev:
2326113 Uppkörning på min födelsedag XD ;P

Jag kommer bli ruinerad...
Enligt morsan e Jag så korkad så jag ska gå 5x.... Och det e jag som måste betala....
Jag tror jag klarar mig med 2..

Här e priserna i uppsala:
1 Körlektion x 80 min - 930:-
5-pack x 80 min - 4.450:-
10-pack x 80 min - 8.900:-
MC-teori och dataprov - 700:-

Det är ganska billigt. Jag betalade 4900 för all teori och 5 st 60 min lektioner
Då ingår hyra av hoj och allting (inte kläder enligt hemsidan men dom har inte sagt nåt:tungan). Samma teorikurs fast med 10 60 min lektioner kostade ungefär det dubbla (ganska logiskt), vet inte exakt. Men jag bor i göteborg oxå så det kanske inte är så konstigt att det är dyrare:huvet

Edit: jag tycker du skall ta fler än 2 lektioner. Jag har kört moppe rätt mycket ute i trafiken så det har jag inget svårt för men jag har kört scooter :huvet så jag har skitsvårt för krypkörningen på manövreringen så jag har nästan funderat på att ta några fler lektioner. Men vi får se när jag har köpt hoj och hur mycket jag tränar hemma. Men om du har som jag att du inte vill/kan övningsköra privat så tycker jag du skall ta minst 5 lektioner (60 min). Men det beror mycket på hur mycket du har kört innan.

Last edited:

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Hoj
Dunderkatt & eN gamal sLiten Enessärr
Doktor.S skrev:
2140488 Hej!
Jag ska ta A1 kortet, hinner jag plugga nog mycket för att kunna skriva upp redan om en månad om jag börjar nu?
Känns ju som lite meningslöst att ta det om jag knappt hinner köra nåt i sommar. En fråga till också, behöver jag övningsköra något innan uppkörningen tror ni? Jag har kört 2-hjuliga fordon under hela min uppväxt så nog vet jag hur man kontrollerar en hoj. Och isf, kostar det mycket att övningsköra med körskola, då ingen i min famlilj kan ställa upp som handledare.

Hur gick det?

Madrock

Road slickers
Gick med
18 Jul 2006
Hoj
Yamaha MT-09 2016
t4pp3r skrev:
2332684 Det är ganska billigt. Jag betalade 4900 för all teori och 5 st 60 min lektioner
Då ingår hyra av hoj och allting (inte kläder enligt hemsidan men dom har inte sagt nåt:tungan). Samma teorikurs fast med 10 60 min lektioner kostade ungefär det dubbla (ganska logiskt), vet inte exakt. Men jag bor i göteborg oxå så det kanske inte är så konstigt att det är dyrare:huvet

Edit: jag tycker du skall ta fler än 2 lektioner. Jag har kört moppe rätt mycket ute i trafiken så det har jag inget svårt för men jag har kört scooter :huvet så jag har skitsvårt för krypkörningen på manövreringen så jag har nästan funderat på att ta några fler lektioner. Men vi får se när jag har köpt hoj och hur mycket jag tränar hemma. Men om du har som jag att du inte vill/kan övningsköra privat så tycker jag du skall ta minst 5 lektioner (60 min). Men det beror mycket på hur mycket du har kört innan.

Jag har kört Yamaha dt sen jag va 14 så krypkörning och det kan jag (man måste få in det med hojen oxå men principerna finns). Jag kommer köra privat oxå. givetvis tar jag först 1-2 lektioner för att lära mig alla regler och vilket spår man ska köra i och så men sen så kommer jag åka med min morbror.

Niick

Smirnoff <3
Gick med
8 May 2006
Hoj
Aprilia -06
Håller på och ta nu, betalade 7400 för 10 dubbellektioner och teori+böcker...=D

Trashcan

meldeM
Gick med
5 Dec 2005
Hoj
Lite trasig
För mig tog det 4 st 3timmarslektioner innan allt satt. Jävla krångel det där med trafik. :3freak Fast jag fick inte köra i trafiken alla dom där tre timmarna, dom hade inte riktigt tid så jag fick köra manöverbanan någon timme varje gång. Den blev jag jävligt bra på! Dom sa åt mig att sakta ner för att jag skrapade i pinnarna på serpentinen. :hihi

MAD BOY

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
NU: 1199 Panigale Tidigare: XT660X SM. SUZ GSX-R750 -99
Visst kommer du hinna till skrivningen, Jag pluggade 3kvällar innan, kanske inte är at rekomendera men det funkade för mig aif.

Oavsett om du är van vid att hantera 2hjuliga fordon så bör du ta lektioner. Mycket handlar om trafickvätt vilket man inte får av bankörning, placeringar och avstånd,bedömningar.

En körlektion kostar i dag ca 900:- för 80-90 min. Sedan bör du öva ngn gng på bankörningen för att vid uppkörningen vet hur du ska hantera banföljden.

Lycka till..

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
Madrock skrev:
2332709 Jag har kört Yamaha dt sen jag va 14 så krypkörning och det kan jag (man måste få in det med hojen oxå men principerna finns). Jag kommer köra privat oxå. givetvis tar jag först 1-2 lektioner för att lära mig alla regler och vilket spår man ska köra i och så men sen så kommer jag åka med min morbror.

Jag har bokat prov hos vv nu och för min del så har det inte gått speciellt fort fram. började på kursen i slutet på maj och skall skriva provet om två veckor. Jag har i princip inte pluggat nånting föräns dom sissta veckorna så att teorin är inte alls omöjligt. Men jag tycker fortfarande du skall ta fler lektioner. Men du gör som du vill, jag vill bara säga det att dom flesta verkar ha lätt för banorna men svårt för trafiken. Jag är tvärtom, har skitsvårt mä lågfartsbanorna men trafiken är inga problem alls. Men lycka till nu och hoppas du får kortet innan sommarn är slut.:fyllisar

Madrock

Road slickers
Gick med
18 Jul 2006
Hoj
Yamaha MT-09 2016
t4pp3r skrev:
2334251 Jag har bokat prov hos vv nu och för min del så har det inte gått speciellt fort fram. började på kursen i slutet på maj och skall skriva provet om två veckor. Jag har i princip inte pluggat nånting föräns dom sissta veckorna så att teorin är inte alls omöjligt. Men jag tycker fortfarande du skall ta fler lektioner. Men du gör som du vill, jag vill bara säga det att dom flesta verkar ha lätt för banorna men svårt för trafiken. Jag är tvärtom, har skitsvårt mä lågfartsbanorna men trafiken är inga problem alls. Men lycka till nu och hoppas du får kortet innan sommarn är slut.:fyllisar
tack:D jag har väldigt lätt för att köra i trafiken (gemfört med mina polare med scootrar) dom vet fan inte ens vad rödljus betyder:p ajustja behöver man kunna om ALLA vägskyltar eller e det några speciella man ska satsa på ^^? jag kommer nog inte få kortet innan vintern:p har inte ens en fungerande hoj än;P

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
Madrock skrev:
2334732 tack:D jag har väldigt lätt för att köra i trafiken (gemfört med mina polare med scootrar) dom vet fan inte ens vad rödljus betyder:p ajustja behöver man kunna om ALLA vägskyltar eller e det några speciella man ska satsa på ^^? jag kommer nog inte få kortet innan vintern:p har inte ens en fungerande hoj än;P

Jag har inte ens en hoj än:lol men det skall nog lösa sej. Sattsa på ALLA vägmärken, inte bara ungefär vad dom betyder utan EXAKT. HAr hört att det är jävligt noga. Sen får du antagligen träningsprov från skolan du kan göra på datan hemma och det är jävligt bra. Träna in dom så dom sitter, dom säger att dom är liknande dom proven vv har men frågorna är formulerade på andra sätt.

Edit: du behöver inte bara kunna köra så det funkar i trafiken för det kan i princip vem som hellst. Du skalla titta exakt rätt, placera dej rätt, allting ska vara i princip felfritt om jag har förstått saken rätt.

jiim

SST600 #55
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
2x CBR600RR
Trashcan skrev:
2333162Dom sa åt mig att sakta ner för att jag skrapade i pinnarna på serpentinen. :hihi

Det är en tävling! Man ska ha så bra tid på högfartsprovet som möjligt. 100km/h å knäskrap go for it.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy