Är detta skumt, del 2?????

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Ort
in da bush
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Försiktigt!!!!

Detta luktar, nej fullständigt stinker scam lång väg...
"Engelskan" liknar den vi får på lotteri/nigeriabreven på jobbet och grammatiken når knappt högstadienivå..
..
Pfui..... :blah
 

Göran

Med lem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Nynäshamn
Hoj
CB1000R, BSA 650 -67.
Det som gjorde mig direkt tvekande är det att han blandar ihop eran affär med att han har en skuld hos en annan person. Varför blanda in denna tredje person ?

Jag skulle inte göra affär med en sådan person.
 

diesafe

Rocksteady Cool
Gick med
21 May 2003
Ort
Estocolmo
Hoj
Ducce SS1000
100% fejk. Läser rätt mycket på diskussionsforum i USA där det rapporteras friskt om de här som ska köpa åt en klient, fixa med att skicka hojen och diverse "säkra" sätt att överföra pengar osv. Det kryllar av dem på ebay. Pengar på kontot som sagt.
 

spharv

Ny medlem
Gick med
26 Dec 2003
Ort
Småland
Hoj
Suzuki
Kahobe skrev:
Detta luktar, nej fullständigt stinker scam lång väg...
"Engelskan" liknar den vi får på lotteri/nigeriabreven på jobbet och grammatiken når knappt högstadienivå..
..
Pfui..... :blah

Precis... Mailet består av typ sju rader text i en enda mening och av en massa felstavningar. Antingen har han inte engelska som modersmål, eller så hade han förbannat bråttom när han skrev. Eller så är han dyslektiker...
 

maxximus

En stor s(t)ake!
Gick med
25 Sep 2003
Ort
Hemma
Hoj
Dniepr
Gör ingen deal med vederbörande!!!

Detta e garanterat lurendrejeri!! Jag hade ett liknande erbjudande!
Skulle köpa en mc i Portugal som skulle skickas via UPS.

snackade med folk på UPS o de sa att de redan hade haft folk som blivit lurade på över 100 lock!! vid k`p av en HD - Vrod


Skit i denna affären e mitt råd!!!!!
 

maxximus

En stor s(t)ake!
Gick med
25 Sep 2003
Ort
Hemma
Hoj
Dniepr
Gör ingen deal med vederbörande!!!

Detta e garanterat lurendrejeri!! Jag hade ett liknande erbjudande!
Skulle köpa en mc i Portugal som skulle skickas via UPS.

snackade med folk på UPS o de sa att de redan hade haft folk som blivit lurade på över 100 lock!! vid köp av en HD - Vrod


Skit i denna affären e mitt råd!!!!!
 

Maxxi

********
Gick med
23 Apr 2004
Ort
GBG
Hoj
Aprilia & Minikina
Vilken hoj är det du ska sälja? Den lila-färgade?
 

von reisen

Snacka går ju...
Gick med
29 Nov 2003
Ort
Småland
Hoj
Husqvarna 250 CR -03
Ravetrancer skrev:
fick precis ,ail från irland igen, det står så här, nån som tycker de låte skumt????

Hi Ravetrancer,
OK,i will like to let you know that i have arrange with a shipping company who are ready to ship the Bike from your country down to my country and i will like to know your name that we be written on the cheque with your residential address where the cheque we be send to and also your contact phone number and i will also like to inform you that there is a client of my who is owning me some money {25000 Euro }and he is ready to pay me by issueing a cashier cheque for me and i will be Counting and having Trust in you to forward the remaining Money to the shipping company,who are incharge of the shipment,Because i will like to use this opportunity to pay you with the cashier cheque and i will like you to give me your name and address in-order for me to forward it to him.

Det här hade jag inte spillt någon tid på, vilket krångel att kompisen ska betala hans köp av din mc. Konstig engelska, jag är ingen grammatik expert men detta suger lång väg. Tycker som nån nämde att det liknar strukturen på dem Nigerabrev man sett. :näsblod
 

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojuppehåll
Som sagt, engelskan är sorglig, nån som vill köpa nånting genom att skicka en check är ju otroligt oseriös, checkar är väl det sämsta man kan ta som betalning. Klart att han kan erbjuda massor med stålar när han inte tänker betala.
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
UrbanTiger skrev:
Det är bara att svara dom att dom får köpa den om dom levererar "cash"
Det luktar lite blåsning med den framtoningen i mailet.
Jo jag vet, skulle dock aldrig släppa hojen om jag inte har cash i handen först
 

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
Ravetrancer skrev:
fick precis ,ail från irland igen, det står så här, nån som tycker de låte skumt????

Hi Ravetrancer,
OK,i will like to let you know that i have arrange with a shipping company who are ready to ship the Bike from your country down to my country and i will like to know your name that we be written on the cheque with your residential address where the cheque we be send to and also your contact phone number and i will also like to inform you that there is a client of my who is owning me some money {25000 Euro }and he is ready to pay me by issueing a cashier cheque for me and i will be Counting and having Trust in you to forward the remaining Money to the shipping company,who are incharge of the shipment,Because i will like to use this opportunity to pay you with the cashier cheque and i will like you to give me your name and address in-order for me to forward it to him.

http://www.retiredtractors.com/Scams.html
Typ samma formulering som används i ditt mail.
Ta lite text och klistar in i Google så ser du att samma text envänds i en massa scams.

http://bike-exchange.com/thanks.htm
http://www.cyclery.com/about_us/help/transactions/scam_examples
 
Last edited:

rougie

Smile you just got fucked 4 life!
Gick med
15 Apr 2003
Ort
Framför datorn!
Hoj
1000RR Repsol Replica
Aldrig check, aldrig check!!!

Någon som är skyldig honom lite mer än han ska ge dig för hojen? HAHA! Bra ursäkt att få använda checkar som står i någon annans namn.

Be honom betala via bank transfer inget annat!!
 

MulleMuck

Cepe med megafon
Gick med
4 Dec 2003
Ort
Växjö
Hoj
Yamaha TZR -99
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top