Är du duktig på att lösa gåtor? Är du smart?

Nilsson_

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Letar sjysst R6, Aprilia Rs125 02:a, Pb900 05:a och en Suzuki RM50 79:a
asså jag lyckas seriöst inte se att det står något i munnen men jag har hittat vad det ska vara men hur i helvete ser man bokstäverna?

#acke#

Det spelar ingen roll vem som gör det...
Gick med
1 Nov 2005
Hoj
CBR 900, XR600
Nilsson_ skrev:
asså jag lyckas seriöst inte se att det står något i munnen men jag har hittat vad det ska vara men hur i helvete ser man bokstäverna?

Om du vrider och vänder lite på bilden så kommer du se att det finns en bild i bilden. Enklast är om du bara väljer att spara bilden. Därefter duger windows inbyggda visningsprogram vilket tillåter dig att rotera och ZOOMA...

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
#acke# skrev:
Om du vrider och vänder lite på bilden så kommer du se att det finns en bild i bilden. Enklast är om du bara väljer att spara bilden. Därefter duger windows inbyggda visningsprogram vilket tillåter dig att rotera och ZOOMA...

och vad blir 5:an nu då, ser att det finns bokstäver under " mirror" smell nåt men inte vad det står, help needed

Kulgan

När Kulgan vurpar hårdnar asfalten...
Gick med
6 May 2005
Hoj
Såld...letar nytt.
red_ninja skrev:
och vad blir 5:an nu då, ser att det finns bokstäver under " mirror" smell nåt men inte vad det står, help needed

Läs tidigare inlägg...svaret står ju där :tummenupp

Last edited:

#acke#

Gick med
1 Nov 2005
Hoj
CBR 900, XR600
Har stirrat mig blind på 8:an nu... :4skrika

Nån som kan guída i rätt riktning?

Edit: Hur fan kunde jag missa det helt uppenbara svaret på 8:an ... jag skäms.... hehe

Ibland är det obviously så obviously att man helt enketl missar det ... :(

Last edited:

Absinthe

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2005
Hoj
bikeless
Joo men ge mig gärna svaret på 5an så jag kan komma till 8an ;)

edit: downwardspiral

Last edited:

#acke#

Gick med
1 Nov 2005
Hoj
CBR 900, XR600
Absinthe skrev:

ok, svaret finns dock i princip redan tidigare i denna tråden men ... here goes...

Ta bara de översta bokstäverna inom "avgränsningen" och lägg samman dem (ODWNWDRASIPLAR). Lek lite med dem så kommer du få dem att bilda ett ord som tar dig vidare. :tummenupp

Absinthe

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2005
Hoj
bikeless
#acke# skrev:
ok, svaret finns dock i princip redan tidigare i denna tråden men ... here goes...

Ta bara de översta bokstäverna inom "avgränsningen" och lägg samman dem (ODWNWDRASIPLAR). Lek lite med dem så kommer du få dem att bilda ett ord som tar dig vidare. :tummenupp

Ja just.. 6an va fan lika svårt efter man kommer till "trains".. testade skriva "electricity" .. kom de.. what is electricity?

http://gamershood.com/forum/archive/index.php/t-171.html

Last edited:

Minimorran

Blivande miljonär
Gick med
7 May 2004
Hoj
Kawasaki zzr600
Absinthe skrev:

edit: downwardspiral

Vart hittade du alla de bokstäverna...?? :va

ahaa.. men lite klurigt att få till rätt ord...

Last edited:

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*

Minimorran

Blivande miljonär
Gick med
7 May 2004
Hoj
Kawasaki zzr600
red_ninja skrev:
fan ja har provat allt, powersource, energy, electricfields, acdc, tension, voltage, mm NU FÅR NÅGON TALA OM VAD DET ÄR INNAN JAG ******** EN VÄRDETRANSPORT
Man ska svara med en hel mening...

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
red_ninja skrev:
fan ja har provat allt, powersource, energy, electricfields, acdc, tension, voltage, mm NU FÅR NÅGON TALA OM VAD DET ÄR INNAN JAG ******** EN VÄRDETRANSPORT
electricityis...

#acke#

Gick med
1 Nov 2005
Hoj
CBR 900, XR600
red_ninja skrev:
ok done, men nästa nivå är ju inte superlätt den heller, 6(66)??????????
beast o nåt mer..... jag måste fan vara retarded!!

Nivån du har problem med är faktiskt lätt... du har vad jag förstått kommit fram till att "beast" är en del av lösningen... Kolla noga på ursprungsbilden... står det inte nåt mer än "beast" på den...?

I detta fallet gäller dessutom till skillnad från tidigare inte ett avlut på .htm utan på .html (all info finns i orginal bilden?)

Vill inte ge mer hints men nu tror jag du grejar den :tummenupp

#acke#

Gick med
1 Nov 2005
Hoj
CBR 900, XR600
Om nån vänlig själv nu skulle vilja ge mig en hint i rätt rikning vad avser level 13 skulle den mottgas med ett stort TACK...

Har naturligtvis tagit mig vidare till de efterföljande ledtrådarna... Frågan är nu bara hur jag ska tolka första bilden vilken borde leda till första lösningen av nästa nviå (still level 13)...

Har zoomat bilden och funnit kordinastsystemet í pixeln i mitten... med förstoring ger den mig ett rutnät med 8*8 rutor och en highlightad...

Första tanken (longshot) var att det var ett schackbräde men så verkar ej var fallet...

I min nu depraverade tillvaro håller jag på och googlar mig fram till all info jag kan om diverse "kub" teori... detta har dock visat sig vara lättare sagt än gjort ... herregud vad mycket människor som engagerat sig i uppbyggnaden av "magic cubes" mm...

Lösningen ligger förmodligen framför näsan på mig men jag kan bara inte få poletten att trilla ner ...

En hint i rätt riktning skulle kunna få mig att arbeta lite mer med det jag borde arbeta med en dag som denna ... ...

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy