Är du kristen??

Darre

I belive it will be the best summer ever
Gick med
12 Mar 2003
Hoj
Imorrn
Även fast jag är Katolik så fick jag -20.

Dino Velvet

Gick med
24 Aug 2003
Hoj
Ingen
Religion

Efter 80p religion är jag ännu mer övertygad.... NEJ!

Alla religösa skrifter är avsedda att ena folket genom löften och med övernaturliga hot (som vi borde skatta åt 2003). Det enade folket ska ge makt och rikedom till sina ledare genom att med krig sprida religionen. Dessa krig försvaras med att det är "rätt" även om alla religioner har "kärleksbud". Folket ska få det rättvist om dom "lever rätt", men detta gäller inte ledare och grundare som givit sig själv en högre roll i religionen. Att man sen "lever rätt" kan endast avgöras av religösa (självutnämda) ledare som inte kan ifågasättas.

Visst låter det härligt?!...

En (alldeles för) kort sammanfattning, men den duger.

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
929, svart/silver
hahaha 300-260: Sann kristen: Du har en mycket hög moral och du kan med stolthet räkna dig som sann kristen. Det skulle inte förvåna mig om du redan tillhör SFFS eller någon liknande församling.

Problemet är att maxpoängen är 250 :D :D :D

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
zettan skrev:
Efter 80p religion är jag ännu mer övertygad.... NEJ!

Alla religösa skrifter är avsedda att ena folket genom löften och med övernaturliga hot (som vi borde skatta åt 2003). Det enade folket ska ge makt och rikedom till sina ledare genom att med krig sprida religionen. Dessa krig försvaras med att det är "rätt" även om alla religioner har "kärleksbud". Folket ska få det rättvist om dom "lever rätt", men detta gäller inte ledare och grundare som givit sig själv en högre roll i religionen. Att man sen "lever rätt" kan endast avgöras av religösa (självutnämda) ledare som inte kan ifågasättas.

Visst låter det härligt?!...

En (alldeles för) kort sammanfattning, men den duger.
Håller med fullt ut. Religion såsom du beskriver den här är till stor del av ondo. Däremot har jag svårt att förstå varför ordet "tro" ska behöva vara så laddat. Alla har nån typ av tro/"religion" även om vi inte vill erkänna det. För vissa rör det sig om pengar, för andra om berömmelse eller varför inte jobbet. Vissa har sitt fritidsintresse eller en hobby som sin religion. Människan är evolutionärt skapt för att söka meningen med allting, det är det som har gjort oss till vilka vi är idag. Vi strävar efter att skapa oss en egen världsbild och fyller upp vårt liv med det som vi anser vara meningsfullt. Nu är jag själv långt ifrån det man brukar kalla för "troende", men jag har ändå full förståelse för de som säger att vi har ett inbyggt behov efter en andlig komponent. Sen om vi får utlopp för vår "andlighet" genom att åka hoj, samla på tekoppar, ströva i naturen, jaga älg eller lyfta skrot är en annan sak.

Last edited:

Dino Velvet

Gick med
24 Aug 2003
Hoj
Ingen
berggren_martin skrev:
Håller med fullt ut. Religion såsom du beskriver den här är till stor del av ondo. Däremot har jag svårt att förstå varför ordet "tro" ska behöva vara så laddat. Alla har nån typ av tro/"religion" även om vi inte vill erkänna det. För vissa rör det sig om pengar, för andra om berömmelse eller varför inte jobbet. Vissa har sitt fritidsintresse eller en hobby som sin religion. Människan är evolutionärt skapt för att söka meningen med allting, det är det som har gjort oss till vilka vi är idag. Vi strävar efter att skapa oss en egen världsbild och fyller upp vårt liv med det som vi anser vara meningsfullt. Nu är jag själv långt ifrån det man brukar kalla för "troende", men jag har ändå full förståelse för de som säger att vi har ett inbyggt behov efter en andlig komponent. Sen om vi får utlopp för vår "andlighet" genom att åka hoj, samla på tekoppar, ströva i naturen, jaga älg eller lyfta skrot är en annan sak.

Sant!

(även om sanning är ett väldigt komplicerat ord, men det ska vi nog inte gå in på)

John

:rofl
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
FZR 1000T -91
Skalman skrev:
hahaha 300-260: Sann kristen: Du har en mycket hög moral och du kan med stolthet räkna dig som sann kristen. Det skulle inte förvåna mig om du redan tillhör SFFS eller någon liknande församling.

Problemet är att maxpoängen är 250 :D :D :D
Nädå. Maxpoängen är 300...

Angående fråga 6, visste ni att J. R. R. Tolkien var kristen?

triple

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Daytona -02 & KTM_200EXC -03
Men vad svar ni på detta:

5. Vad anser du om New Age?
Alla vägar leder till Gud, det gäller även New Age.
Jag ogillar New Age personligen, men alla måste ha rätt att välja själv.
New Age är detsamma som satanism och leder ofrånkomligen till helvetet.

Det går inte att svara 1, för leder till något som man inte tror på är lite konstigt...
Det går inte att svara 2, för jag gillar inte New Age, varken själv eller för någon annan...
Det går inte att svara 3, för New Age är väll knappast satanism, eftersom dom inte tror på satan, eller?

Så HUR svarar ni på den frågan??!?!?!

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
jag fick 0 poäng... seriöst svarat...

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
-230 :va Satanist, ja kanske det? Jag kan på vissa sätt hålla med dom i några av sina åsikter men i långt från alla.

Kul sida den där föresten. (Ja jag vet att det inte är på riktigt)

rainman

...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*
Om jag inte mins helt fel så är den där sidan gjord av några teologistudenter som skulle testa att dra alla kristna värderingar till sin spets. Men visst är det humor :tungan

Damn, fick bara -250 på testet :huvet

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Min kompis fick 40,, å han e raggare hur fan funkar de

//Niklas

Nyheter
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...