Är du snygg?...

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vedum
Hoj
Superduke och Nikon
I sverige råder ju som alla vet den såkallade jantelagen. Man får inte sticka ut och så etc. etc. På så sätt tycker JAG sverige är ett skitland.

Får man berömma sig själv? Knappast. Då är man uppblåst etc. men om vi bortser från allt detta nu så undrar jag:

Är du snygg?

Ser du alltså dig själv som snygg? Eller som ful? VARFÖR ser du dig själv så i så fall? Försöker du förbättra ditt utseende och isåfall hur?

Hur mycket är okej att förbättra sitt utseende utan att det är fel? Är det okej för tjejer att sminka sig? Att förstora tuttar och läppar? Att fettsuga sig? Operera om sitt ansikte? Färga håret? Push-Up BH med inlägg?

Hur mycket är det okej för killar att ändra sig? Färga håret börjar ju bli accepterat, men sminka sig? Lägga in frallor under huden för att få jättestora muskler? Vart går gränsen?

Lite nyfiken ;)

- Johan
 

Henken

Guest
Jag är porrig :D Nä, porrig kan bara tjejjer vara förresten.
Som kille kan du träna & klä dig snyggt. Sminkar du dig i annat syfte än att förlöjliga dig är du inte manlig längre. Sola solarium går bra...så länge du inte skryter med det.
Kommer inte ihåg vad frågan var längre...Får editera sen då. Fan.
 

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Ort
Norrtälje
Hoj
Ducati 1098 -00
Sålänge du själv mår bra av vad du gör och trivs med ditt utseende så är det rätt.

//@
 

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Jag är skitsnygg.
Per är Skitsnygg.
Här är vi skitsnygga tillsammans.

(ps. Mattias är också skitsnygg.)
 

Bifogat

  • Freppa & Per.jpg
    Freppa & Per.jpg
    52.9 KB · Visningar: 576
  • 300_0218_mattias.jpg
    300_0218_mattias.jpg
    12.9 KB · Visningar: 553

Peccus

I feel the need...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Ecoride, 2010. 0,3hk
Är ensam om att tycka att jag ser ok ut, iaf om man ska dra slutsatser utifrån min sociala status sedan 12år... :)
 
Last edited:

M.G.F

I'm with stupid
Gick med
11 Jul 2003
Ort
Malmö
Hoj
CBR 1000 RR HRC Trico '09
Snygg och snygg.

Jag tycker att jag ser bra ut, min flickvän tycker jag är assnygg så räcker inte det vete tusan vad man mer ska begära!?

För övrigt tränar jag styrketräning för min egen skull och enbart för att det är den enda sporten vilken passar min kroppstyp.

Tjingeling!
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Jag är shnygg!
 

Bifogat

  • mig.jpg
    mig.jpg
    12.9 KB · Visningar: 177

Lucky9

En gång är ingen gång...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gbg/Hålan
Hoj
VFR800Fi
mr_rockster skrev:
Ser du alltså dig själv som snygg? Eller som ful? VARFÖR ser du dig själv så i så fall? Försöker du förbättra ditt utseende och isåfall hur?

Nej, jag är inte snygg.

Ja, jag försöker förbättra mitt utseende. Jag kör hoj.

Det finns väldigt många personer som är (enligt "allmänheten") snygga. Många av dessa människor blir dock direkt fula och oattraktiva när man pratar med dom.

Självklart är det oxå tvärtom. Många fula som blir attraktiva när man pratar med dom.

Snygg/ful sitter inte bara i utseendet.

/Lucky9
 

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vedum
Hoj
Superduke och Nikon
Är en människa snyggare om han/hon får höra det ofta?

Det finns ju vissa ideal och visst, smaken är delad men man ju ju vara ganska säker på att det finns FLER killar här i västvärlden iallafall som tycker Heidi Klum (för att ta ett exempel rakt från luften (läste ngt om henne nyss)) är bra mycket snyggare än t.ex Babben Larsson. På samma sätt så är förmodligen David Beckham snyggare än t.ex.. ööh.. Göran Persson.
 

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vedum
Hoj
Superduke och Nikon
Kan helt klart hålla med om att en tjej blir mer snygg/ful i mina ögon efter att man pratat med de. Fast nu pratar jag om det utseendet man ser INNAN man pratat med en människa...
 

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Ort
götet
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
Vet inte ifall jag tycker att jag är snygg :va Kanske vissa dagar och när jag e full :fyllisar samma som att jag känner mig jävligt ful vissa dagar och när jag e bakis :död

Det jag gör för att åtminstone känna mig fräschare är att hålla mig vältränad och något solbränd.

Sen när det gäller operationer tycker jag att det är upp till var och en. Trivs man inte med sitt utseende och det går att ordna så...why not?
 

Mad Mike

Yxa
Gick med
18 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
TL 1000R
mankan skrev:
Jag är inte snygg, men det är inte min tjej heller...

Nu är väl kanske inte det stora problemet med dej att du ser ut som ett sprängt skithus, utan att du bonkar din Rover!! :ajjabajja
Jag skiter i vad Malena Ivarsson har lurat i dej, Det ÄR inte normalt! :lol
 

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
fjollträsk c/o Vidja
Hoj
KTM 950 SM
Jag är så ful, så när jag var liten fick mamma hänga köttstycken runt halsen på mig för att få hunden att leka med mig :va

Allvarligt så är alltid skönhet något som finns i betraktarens ögon. Jag själv kan inte påstå att jag tycker att jag är vacker, men det finns det som tur är andra som gör (eller så är det mina pengar dom vill åt).

//D
 

Zigge

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Honda VFR 750 F -91
Peccus skrev:
Är ensam om att tycka att jag ser ok ut, iaf om man ska dra slutsatser utifrån mitt sociala stånd sedan 12år... :)

Hum, kanske har det ngt att göra just med ditt sociala stånd?
Jaja, jag fattar vad du menar men tyckte det lät så roligt. :tummenupp

Öhm, hamnar nog själv i kategorin normal (och långhårig). :rolleyes:
 

Bifogat

  • Bild(6).jpg
    Bild(6).jpg
    15 KB · Visningar: 88
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top