Är du yrkeschaffis?

Vad kör du på jobbet?

• Antal röstningar
    0

Freddo

Såldes för att betala studier på Hawaii
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
Har kört för Carlsberg, kör för Arla. Har kört trailer med bruttovikt 90 TON :fakta. Måste i alla fall vara tyngsta lastbilsekipage någon här har kört.

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
Freddo skrev:
Har kört för Carlsberg, kör för Arla. Har kört trailer med bruttovikt 90 TON :fakta. Måste i alla fall vara tyngsta lastbilsekipage någon här har kört.

Det har jag också!

Körde stridsfordonstransporter (långt ord) på P2 när jag gjorde lumpen. Sen har det blivit några riktigt tunga lastbilsbärgningar också.

Bifogat

• st-sc-98170-11.jpg
    st-sc-98170-11.jpg
    86.8 KB · Visningar: 231

Freddo

Gick med
31 Mar 2003
Hoj
Blue skrev:
Det har jag också!

Körde stridsfordonstransporter (långt ord) på P2 när jag gjorde lumpen. Sen har det blivit några riktigt tunga lastbilsbärgningar också.

Jag körde på P10 men nå't jobb på assistanskåren fick jag inte. Fick åka med några gånger på prov men det blev inget.

Bild: Scania 144 med VM-trailer + stridsvagn 121 = 90 ton.

Bifogat

• 144_strv121.jpg
    144_strv121.jpg
    6.2 KB · Visningar: 217
Last edited:

Ash

Klatu Verata Niktu
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX6R
Om 3 veckor ska jag börja köra Färdtjänstbuss :D om det räknas som yrkeschaffis så blir jag väl det då

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
Jippi! efter två veckors psykutvardering så har jag blivigt godkänd som lastbilschaffis. Börjar c-kursen på måndag :D

Montana

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
RasRas
pini: jag läser på UVS i Kalrsborg, det är KY utbildning och ligger bara på 6 månader,har nog mött eran skola när vi vart ut någon gång!

Getingen

Dont Panic
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
2016 Yamaha MT-07
Kör som kurir på ett stort express företag i landvetter och håller till i trestadsområdet. c:a 30 fina mil om dan (gör med andra ord hälften så mycket arbete som mina kolleger i GBG gör :p )

Och jag älskar riksväg 45..... :zpy

Stefan

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blå Kronan med dubbla pakethållare
Jag kör mat till resturanger och affärer + lite annat smått&gott.
Tänkte ägna semestern åt ett E-kort så jag kan börja köra riktig bil senare.

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Freddo skrev:
Jag körde på P10 men nå't jobb på assistanskåren fick jag inte. Fick åka med några gånger på prov men det blev inget.

Bild: Scania 144 med VM-trailer + stridsvagn 121 = 90 ton.

Dom fick 144:eek:rna året efteratt jag muckade, vi hade Volvo N12 med 330 hästar. Kan meddela att det gick riktigt långsamt i uppförsbackarna.

Freddo

Gick med
31 Mar 2003
Hoj
Blue skrev:
Dom fick 144:eek:rna året efteratt jag muckade, vi hade Volvo N12 med 330 hästar. Kan meddela att det gick riktigt långsamt i uppförsbackarna.

Jag kommer ihåg att det nämndes av våran furir som stannade kvar ett år så du borde känna honom. Vi fick även 6 st 143.or varav 2 kom tillbaka från utlandstjänst med kulhål. Dessa två skrotades. 143.orna var inte direkta starka men om man drar in kallstartsanordningen i hytten kan man sitta och dra medan man kör för att få lite extra kraft.

EDIT: gör man detta samtidigt som man lägger an avgasbromsen ryker det trevligt mycket. :fakta :tummenupp

Last edited:

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Freddo skrev:
Vi fick även 6 st 143.or varav 2 kom tillbaka från utlandstjänst med kulhål. Dessa två skrotades.

Kan ha varit dom vi hämtade i Helsingborgs hamn, hämtade även PBVer och SISU vagnar där. Det var "välanvända" fordon trailrarna gick på två axlar för dom hade inte fler hela hjul...

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati