Är Dynojetkit ???

Jonke

Ny medlem
Gick med
28 Oct 2004
Ort
Västerbotten
Hoj
Honda
värt att satsa pengar på om man köper ett slip on?
eller klarar sig motorn bra trots att den kommer att få för lite soppa då det blir friare luftvägar?

Priset för ovalt titan GPR slipon med dynojetkit med förgasarna inställda: ca 6700kr...
 

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Jonke skrev:
värt att satsa pengar på om man köper ett slip on?
eller klarar sig motorn bra trots att den kommer att få för lite soppa då det blir friare luftvägar?

Priset för ovalt titan GPR slipon med dynojetkit med förgasarna inställda: ca 6700kr...
Man kan köpa dynojet-grejerna billigare eller klara sig med att bara ställa in det du har nu (enligt vissa). Jag köpte dynojet och sportluftfilter efter att jag köpt mitt slip-on och jag märker stooor skillnad.
 

pang

Ny medlem
Gick med
14 Jan 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Moto Guzzi
Jag tror inte att det är någont magiskt med dynojet, jag har hört att dom har en annan numrering på munstyckena. Det du betalar för är att dom har testa och gjort bestyckningskit för olika konfigurationer (hoj, luftfilter, ljuddämpare) vilket förenklar en hel del.

Du kan åstakomma samma sak med förgasartillverkarens munstycken och nålar men får göra jobbet själv.

/pang
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Dynojet är bara bonfångeri. Köp absolut inte dem som kräver att man borrar i förgasarna, köp hellst inte dem som består av nål+spridare+munstycken.

Det är betydligt bättre att antingen laborera själv eller lämna in cykeln till en som kör den i bänk.
Många här på forumet har haft sina cyklar körda i bänk så postar du din maskinkonfig är sannolikheten stor att någon har ung samma och då kan du kopiera hans bestyckning. Lika bra som dynojet och nästan gratis.
 

jra_racing

Enduro rider
Gick med
10 May 2004
Ort
E-tuna
Hoj
Husqvarnor
Jag har bra erfarenhet av dynojet iof så har jag hållt på med förgasare i 10år på motocross cyklar osv. Dessutom så har jag fått hjälp av en kille som jobbar med bromsbänk och dynojet kit. Det är ganska mycket pengar att lägga ut så om du "bara vill ha mer soppa för att kompensera slip-on:et så sätt i större orginalmunstycken.
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Sök på forumet efter "dynojet" och läs vad som skrivits tidigare. Kolla sen in VEM det är som ger sina omdömen om Dynojet och kolla upp vilken bakgrund och erfarenhet de har. Du kommer att spara minst 1000 spänn på det.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top