Nyömsad ser hon ut ungefär sådär, dom blir brunare med tiden.Mojje skrev:2206396Är de inte mer rosa? Typ så här?
//\//\
Ungarna är mycket mer rosa.
Precis, men varje gång spindelfan rycker till när jag klappar den så blir jag lika rädd tyvärr och rycker till jag med, man kan ju ta upp dom med tummen och pekfingret mellan 2:a och 3:e benparet men det vågar jag inte, då känns det som att jag skulle ha sönder henne typ. och att sätta handen framför henne för att riskera bli biten vågar jag inte heller. Bästa vore om nån modigare tog upp henne åt mig så jag kom över tröskeln typ.ghandi skrev:2206478Grammostola Rosea är en (på svenska) Rosa hårad tarantella
Kampspindel vettefan vad det är men Rosean är den mesta vanliga i svenska hem och giftig som en geting ungefär så ingen större skada skedd om man blir biten, dom är dock gansak tåliga och kräver gode mkt tuktning innan dom bits.
Dom rymde lite var stans men spindlar vill ha 100% luftfuktighet jämt i stort sett så spindelbarn torkar bort rätt fort, om inte så hittar man dom där det är fuktigt som i duschen exempelvis.FeeBee skrev:2206503Rymde?! Var då?!!