Är Era husdjur dyra i drift?

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Mellan två hojjar just nu
Mojje skrev:
2206396 Är de inte mer rosa? Typ så här?
JCS%20Grammostola%20rosea%2024985.jpg

//\//\
Nyömsad ser hon ut ungefär sådär, dom blir brunare med tiden.
Ungarna är mycket mer rosa.

ghandi skrev:
2206478 Grammostola Rosea är en (på svenska) Rosa hårad tarantella
Kampspindel vettefan vad det är men Rosean är den mesta vanliga i svenska hem och giftig som en geting ungefär så ingen större skada skedd om man blir biten, dom är dock gansak tåliga och kräver gode mkt tuktning innan dom bits.
Precis, men varje gång spindelfan rycker till när jag klappar den så blir jag lika rädd tyvärr och rycker till jag med, man kan ju ta upp dom med tummen och pekfingret mellan 2:a och 3:e benparet men det vågar jag inte, då känns det som att jag skulle ha sönder henne typ. och att sätta handen framför henne för att riskera bli biten vågar jag inte heller. Bästa vore om nån modigare tog upp henne åt mig så jag kom över tröskeln typ.

FeeBee skrev:
2206503 Rymde?! :skrämd Var då?!!
Dom rymde lite var stans men spindlar vill ha 100% luftfuktighet jämt i stort sett så spindelbarn torkar bort rätt fort, om inte så hittar man dom där det är fuktigt som i duschen exempelvis.

CJ954RR

Awake my soul
Gick med
3 Dec 2003
Hoj
Daytona 675
Idag har min hund kostat mig 333 kr, men det är det ju värt. Vetrinär-besök och pencilin emot borrelia :tomten

_teSSan_

Guest
CJ900RR skrev:
2206806 Idag har min hund kostat mig 333 kr, men det är det ju värt. Vetrinär-besök och pencilin emot borrelia :tomten
333,- ?! Var hittar man en så billig veterinär?! :3freak

ghandi

Beaten like a redheaded stepchild
Gick med
21 Aug 2005
Hoj
Kawasaki z1000 -03, H-D Sportster Sport -98, Suzuki gp 125 x2
sEiKo skrev:
2206691 Precis, men varje gång spindelfan rycker till när jag klappar den så blir jag lika rädd tyvärr och rycker till jag med, man kan ju ta upp dom med tummen och pekfingret mellan 2:a och 3:e benparet men det vågar jag inte, då känns det som att jag skulle ha sönder henne typ. och att sätta handen framför henne för att riskera bli biten vågar jag inte heller. Bästa vore om nån modigare tog upp henne åt mig så jag kom över tröskeln typ.

Plocka upp den på en brädbit och låt den vandra över till ovansidan av din hand. Om du vill va säker på hur dom ser ut före ett bett så reta henne lite och andvänd en tops eller dylikt som du pillar längst fram under munnen med, det syns på lång väg innan dom bits, dom måste höja upp hela huvudet i ett i princip lodrätt läge före dom får ut sina tänder så dom kan bita rakt ner.

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Mellan två hojjar just nu
ghandi skrev:
2206944 Plocka upp den på en brädbit och låt den vandra över till ovansidan av din hand. Om du vill va säker på hur dom ser ut före ett bett så reta henne lite och andvänd en tops eller dylikt som du pillar längst fram under munnen med, det syns på lång väg innan dom bits, dom måste höja upp hela huvudet i ett i princip lodrätt läge före dom får ut sina tänder så dom kan bita rakt ner.

Såhär nånting? Jag skulle greja i buren då jag kanske skrämde henne eller nåt, hon blev lite grinig typ:) Hon skulle precis till att ömsa då så jag antar att det var därför.

Bifogat

• PICT3041.JPG
    PICT3041.JPG
    72.4 KB · Visningar: 84

ghandi

Beaten like a redheaded stepchild
Gick med
21 Aug 2005
Hoj
Kawasaki z1000 -03, H-D Sportster Sport -98, Suzuki gp 125 x2
Prexis sådär :)
Märker ganska fort om man håller koll, inte precis så spindlar headbangar etc ^^

Hade min i ca 2 år o den ömsade en gång under den tiden så åt han NADA och det tog ungefär ett halvår så antar han va för hungrig för att ömsa igen :)

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept