Vi kör julbord inklusive dryck varje år. Men eftersom vi bara är 14 pers så kanske kostnaden är hanterbar.
Jag jobbar på ett brittisk bolag och jag kom precis hem från en julfest i London. Där sparades det verkligen inte på krutet... Men för engelsmännen ter sig nog våra diskussioner kring arbetsmiljö och alkohol som tämligen främmande.
Firman har en rejäl fest på ett finare ställe Nu har dock kunden jag sitter hos på heltid en större och finare fest samma kväll, så jag går på den istället Alla dessa ilandsproblem
Jag är inbjuden till 3 julfester med min konsultfirma. Plus en statlig! Så här sparas det inte på krutet
Inte här..vi var i alperna, Österrike förra året och nu på tors blir det lång weekend i Berlin
Vilka branscher jobbar ni i? Dvs vilka är det som "har råd"?
Jag konsultar som IT-projektledare, just nu på ett av dom större projekten i kundens historia.Vilka branscher jobbar ni i? Dvs vilka är det som "har råd"?
Julfesten var i Fredags (Gratis)
Buss, mat med dryck(Öl+ÖL+Akvavit+Baylis/Konjak, Och sen tre dryckkuponger utöver det.
Vi blev fulla så det räckte.
Nästa fredag är det Julavslutning på arbetstid med mat och ibland även lite julgåvor.
Sen har vi gokartkörningar, utlandsresor, Skooterturer och sånt resten av året.
Fast jag jobbar ju i Norge.
Julfesten var i Fredags (Gratis)
Buss, mat med dryck(Öl+ÖL+Akvavit+Baylis/Konjak, Och sen tre dryckkuponger utöver det.
Vi blev fulla så det räckte.
Nästa fredag är det Julavslutning på arbetstid med mat och ibland även lite julgåvor.
Sen har vi gokartkörningar, utlandsresor, Skooterturer och sånt resten av året.
Fast jag jobbar ju i Norge.
Under mitt yrkesverksamma liv har jag jobbat fler jular än vad jag har varit hemma. Men bara en gång har jag haft hemlängtan och det var när jag var på en båt med helnorsk besättning. Vilket julbord,, får i kål, pinnekjøtt och nån sönderkokt kålrot + mos på ärtor. Det var fasen så man ville grina.
Under mitt yrkesverksamma liv har jag jobbat fler jular än vad jag har varit hemma. Men bara en gång har jag haft hemlängtan och det var när jag var på en båt med helnorsk besättning. Vilket julbord,, får i kål, pinnekjøtt och nån sönderkokt kålrot + mos på ärtor. Det var fasen så man ville grina.
Jobbar i bil/mc-branschen och det brukar vädras lite känslor på julfesten när spriten börjar verka, glad att det nuförtiden inte måste vara VM i knogmacka så fort det ska krökas.
Trivs som 17 med mina kollegor och dom ( ja, inte de eller dem ) trivs med mig också, vilket gör oss till ett rätt soft gäng, vi reder ut problems på arbetstid och inte efter tre bärs.
Världsklass
Stora Motorcykelkatalogen 2025
Nu går vi in i slutfasen gä... |
|
Aprilia Tuono 457
Efter framgångarna med spor... |
|
Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo
År 1825 öppnades det välkur... |
|
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |