Har du sålt H2an ?Lite så. Jag betalar typ samma för min Tuono som jag gjorde för min Ninja H2. En tio år gammal zx6r kostar dubbelt så mycket.
Yes. Hade den bara i fem veckor. Galen acceleration i alla lägen men klumpig och tumgstyrd. Hade verkligen inte skoj med den.Har du sålt H2an ?
Okej, ja det är ju många faktorer som spelar in för att en hoj ska kännas rolig att köra , jag provkörde en bekants Suzuki B-King förra sommaren och den var bromsad till strax över 190hk på bakhjulet , men jag tyckte inte att den var speciellt skoj att köra , samma där , galen accelaration men tungstyrdYes. Hade den bara i fem veckor. Galen acceleration i alla lägen men klumpig och tumgstyrd. Hade verkligen inte skoj med den.
De vill inte försäkra mina hojar.Jag har Svedea på båda mina hojar, en tredje del av priset mot LF
Värt att kolla upp för er som har LF
Inte mina heller?De vill inte försäkra mina hojar.
Kan säga att de gånger jag behövt använda försäkringar har Svedea hanterat det alldeles ypperligt. Alla andra har varit lite mer tveksamma.Kör if på alla mina hojar.
Om en försäkring är bra eller inte får man reda på den dagen de ska användas.
Kanske är värt att beltala lite extra eller kanske inte.
Lite av roulette helt enkelt.
Jag har Svedea på båda mina hojar, en tredje del av priset mot LF
Värt att kolla upp för er som har LF
De vill inte försäkra mina hojar.
Kan säga att de gånger jag behövt använda försäkringar har Svedea hanterat det alldeles ypperligt. Alla andra har varit lite mer tveksamma.
Det är för att det inte är en SportHoj du kör. Lika lite som att min z1000sx var det. Du kör en NakenHoj med kåpor som du envisas med att kalla SportHoj.Svedea vill inte försäkra dina hojar. Är det efter att du använt deras försäkringar?
F.ö. ska man köpa en nakenhoj och sätta på kåpor. I praktiken blir det samma sak som min SportHoj. Anses som SportHoj men som inte kommer att vinna ett TT-lopp på Isle of Man.
En ER6F borde inte vara dyr i försäkring trots att det går att vinna med den...
Nu kör jag det jag gillar, inte vad som andra tycker är bättre eller vad som är billigt att försäkra.
Att jag inte vurpar var och vartannat år har inte med saken att göra, klassas den som SportHoj är den JeTTeFarlIg oavsett förare.
Svedea vill inte försäkra dina hojar. Är det efter att du använt deras försäkringar?
Vilket gör deras bedömning ännu märkligare.Det är väl mest att jag har sporthojar nu. De hade inget alls emot att ha mig som kund efter att jag blev dyr, fick inte ens en premieökning.
Tror att det beror på att det är oerhört mycket enklare att kategorisera in fordonstyper än människotyper.Vilket gör deras bedömning ännu märkligare.
Personen som orsakar skador försäkrar de gärna, utan premiehöjning, men kör du "fel" typ av motorcykel utan att vurpa så är du körd...
Naturligtvis gör de det enkla men statistiken på fordonet är ju bara halva delen. Statistiken på föraren blir lättare ju äldre denne är. Har man dessutom kört SportHoj i mer än 40 år utan att vurpa stup i kvarten borde det vara en hyfsad säker inkomst för försäkringsbolaget.Tror att det beror på att det är oerhört mycket enklare att kategorisera in fordonstyper än människotyper.
Dom har ju långtgående statistik, och det visar på att vissa fordonstyper har högre representation av höga skadekostnader.
Bara att acceptera - livet är orättvist, men jag håller med om att det borde gå att lösa genom höjda självrisker.
Om du till exempel, som i ditt fall, vet att du inte är skadebenägen, så kan du acceptera en självrisk som är avsevärt mycket högre, eftersom det inte kommer att hända någonting som är ditt fel.
Däremot vill man kanske ha en stöld/brandförsäkring, och där blir det knepigare om fordonet dessutom är väldigt stöldbegärligt.
Men det är väl det som är problemet, för det blir en till parameter att väga in för försäkringsbolaget.Naturligtvis gör de det enkla men statistiken på fordonet är ju bara halva delen. Statistiken på föraren blir lättare ju äldre denne är. Har man dessutom kört SportHoj i mer än 40 år utan att vurpa stup i kvarten borde det vara en hyfsad säker inkomst för försäkringsbolaget.
Jag var helnöjd helkund hos Folksam så de behövde inte samköra några uppgifter utanför bolaget för att se att risken var liten. Trots det höjde de premien så den blev 5, fem, gånger högre än hos IF där jag betalar 70 kronor i månaden, halvförsäkring/helår.
Nu är jag vuxen och vet att livet är orättvist på många sätt så inte gråter jag blod direkt. Inte skulle jag köpa en motorcykel jag inte gillar bara för att den är billig att försäkra, jag vill trivas i sadeln. Om andra sedan tycker annorlunda stör inte mig, jag kör det jag gillar.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |