Är folk helt porösa i roten??!!

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Du kanske har provåkt hans fru utan hans tillåtelse eller så får du åka hoj men inte han för att det är farligt enligt respektiven så ha lite förståelse för bövelen:D

Jag gissar på svårt hunsad så han vågar nog inte hälsa på andra utan att frun/sambon säger att det är ok. :gnissla
Har sett sambon och ser det inte som en omöjlighet att det faktiskt är så...

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Jag gissar på svårt hunsad så han vågar nog inte hälsa på andra utan att frun/sambon säger att det är ok. :gnissla
Har sett sambon och ser det inte som en omöjlighet att det faktiskt är så...

Kör ett förbannat HEJ!!!! och spänn ögonen i han, blockera sedan hans framfart tills du får ett pipigt hej som svar :yoparty

1,5 mil in till Sergels Torg är i o f s inte vad man kallar närförort...:krama

Jag bor i en förort 16mil söder om Stockholm, visste inte att jag var Stockholmare :D

Last edited:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jovisst serru... obygden... var bodde du sa du?
Själv bor jag i närförort till Stockholm med ca 67.000 invånare och 1,5mil in till Sergels Torg... inte riktigt vad jag skulle kalla obygd. :va

Ja, jag bor ganska centralt misstänker jag med 5 minuters gångavstånd till det så kallade centrum.
Men nu var det väl ändå inte du som var ute och åkte inlines med stavar och hälsade på folk som inte hälsade tillbaka :confused:
Jag vettefan, men jag trodde det var Ziip´s tråd jag kommenterade :gnissla

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
1,5 mil in till Sergels Torg är i o f s inte vad man kallar närförort...:krama

Visst, Sollentuna kanske inte är närförort... men det är i alla fall inte obygden. :tungan

Ja, jag bor ganska centralt misstänker jag med 5 minuters gångavstånd till det så kallade centrum.
Men nu var det väl ändå inte du som var ute och åkte inlines med stavar och hälsade på folk som inte hälsade tillbaka :confused:
Jag vettefan, men jag trodde det var Ziip´s tråd jag kommenterade :gnissla

Misstänkte också att det inte var mig du syftade på men du skrev ju följande:

Man vet att man bor i obygden när folk hälsar på varandra utan anledning...

Så jag slängde bara lite bensin på brasan. :näsblod ;)

Last edited:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Misstänkte också att det inte var mig du syftade på men du skrev ju följande:

Så jag slängde bara lite bensin på brasan. :näsblod ;)

Missade ditt inlägg men nu när jag läser det så ser jag varför du tog åt dig :D
Hälsa på folk man inte känner gör man i obygden och på landet, jag känner inte att bor där åtminstone :)

Och kom igen, stavar :brinnerup :gnissla

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
När man åker griller har man klubba, inte stavar.

Hälsar gör man genom en vänlig tackling.

Observera att på Stockholmstrottoarer måste det vara en armbågstackling, annars tror folk bara att man försöker smälta in i mängden genom att bete sig som alla andra.

Själv brukar jag gå omkring och le omotiverat åt folk. En del blir glada, en del byter sida på gatan. :D

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Nu har vi bara din version på hur små oskyldiga hej blir strandsatta på dina grannars läppar för att dom inte vågar möta friskusens blickar och sedan möta med ett hej.

Nej, fick vi höra vittnesmål från dina omgivningar kanske historian skulle ta en annan vändning:

Sydsvenskan.se skriver:

Den svartmuskiga grovt överviktiga skånska mannen som tros vara i 35 års åldern har åter uppmärksammats när han skrämt och jagat folk i omgivningarna. Han har liksom tidigare jagat flickor i tonåren enbart iförd rullskridskor och stavar. Han beskrivs som extremt kontaktsökande och farlig... och svettig.

:krama:D

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
När jag var barn fanns det en liten rundlätt person som gick omkring med skidstavar och pjäxor på sommaren, han brkade skicka hemliga meddelanden genom att prata i vad vi trodde var ett fodral till ettt kassettband också...

Nuförtiden hade ingen kunnat skilja honom från en hälsomedveten stockholmare med en iPhone...

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Hoj
Speed Triple 1050 -05
Haha, fan va dumt att dra runt med ett par rullskrillor, fäkta med stavar och mossa på alla man ser.

Trodde först det var menat som ett skämt men du sysslar verkligen med det? :)

Alter ego

Busgrabb
Gick med
15 Jul 2009
Hoj
Monster 1100 -09
I och för sig så känns det jävligt dumt att åka runt på ett par skriller utan att hålla något i händerna, så stavar är väl bättre än inget antar jag.
Om man nu absolut måste hålla på med sådan aktivitet.

Ziip59

Kollar så att allt går rätt till
Gick med
7 Jul 2006
Hoj
Triumph bobber -57 / Suzuki 125 cross / Yamaha Dragstar 1100/ 2x Hyosung Exceed 125cc (penis edition) Suzuki GSX1400
Nu inser man att man är på rätt spår. Det blir med stavar framöver också. Inte bara kan man nu skita i allt vad artighet heter, man tycks också gå emot vad majoriteten i tråden anser. Bara döda fiskar flyter med strömmen. Tack för vägledning i frågan :)

Nu ska jag bara lyckas sluta med mitt ofog att konstant hälsa på R1:eek:r när jag är ute och kör med min 125cc Hyosung scooter. Tror ni det beror på mitt skinnställ med blixtar på och texten "Hyosung Racing Team" på bröstet som gör att de hälsar tillbaka? :va

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Nu inser man att man är på rätt spår. Det blir med stavar framöver också. Inte bara kan man nu skita i allt vad artighet heter, man tycks också gå emot vad majoriteten i tråden anser. Bara döda fiskar flyter med strömmen. Tack för vägledning i frågan :)

-Jaha.. nu ska den där sura grannen ut och åka skridskor på sommaren igen ser jag. Hälsar gör inte det asociala fanskapet heller.

:banana:D

Ziip59

Gick med
7 Jul 2006
Hoj
Triumph bobber -57 / Suzuki 125 cross / Yamaha Dragstar 1100/ 2x Hyosung Exceed 125cc (penis edition) Suzuki GSX1400
Och kommer jag inte på mina inlines och stavar så kanske jag kommer på Hyosungen, men då tänker inte jag hälsa. Passade det inte innan så tänker jag inte hälsa när jag kommer på min sportknarr...

Hyosungen.jpg :hojsmilie

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Och kommer jag inte på mina inlines och stavar så kanske jag kommer på Hyosungen, men då tänker inte jag hälsa. Passade det inte innan så tänker jag inte hälsa när jag kommer på min sportknarr...

:hojsmilie

Tycker du skall åka Hyosung. Med stavar. Och hälsa! :yoparty

Ziip59

Gick med
7 Jul 2006
Hoj
Nyheter
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield