Är hållbarheten på 625 och 660 överskattad?

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Och vem tänkte köpa KTM för hållbarheten och de långa serviceintervallernas skull?
 

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
Trampcykel med skuret styrlager
Visst tyckte man att den vibrerade en del de första gångerna man var ute och gasade, bytte från XT660X Men det tar inte långa stunden innan man vänjer sig. Inget jag tänker nämnvärt på nuförtiden.
 

Vantskruv

Övning ger färdighet
Gick med
17 Aug 2005
Ort
Sillfittan
Hoj
Triumph Sprint ST ABS -06, CRF300L
Visst tyckte man att den vibrerade en del de första gångerna man var ute och gasade, bytte från XT660X Men det tar inte långa stunden innan man vänjer sig. Inget jag tänker nämnvärt på nuförtiden.


Risken kanske är att man bli steril av alla vibrationer efter ett tag. Det verkar som om Kåt'ä'lem är till för dom väldigt potenta, man blir nästan steril bara genom att köra dom.
 

dennisss

Ny medlem
Gick med
12 Oct 2004
Ort
Katrineholm
Hoj
KTM 450 EXC
Man tänker knappt på vibbarna längre på min 660...Arlset börjar vänja sig med!

Tror bara man servar motorerna går dom riktigt långt, sen är det ju lite skillnad på en slö yamaha-motor som är byggd för landsväg och en KTM LC4-motor som är mer ban-motor!

Även fast man kanske kommer löngre på en Yamaha så skulle jag inte byta bort körglädjen som inte finns på en yamaha XT/XR på samma sätt!
 

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Ort
K-town
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Seriöst är jag skadad lr är det bara jag som inte störs det minsta/tkr inte dom vibrerar i närheten av vad folk säger.

Jag hade en 625a 04a (nerdrevad) förra året o åkte turer på ca 30 mil med kanske 1 fikastopp i realativt högt tempo 100-170.

Jag hade inte det minsta problem med vibrationer lr hård sadel/dålig komfort.
Hade utan problem kunnat köra det dubbla utan att tycka vibrationerna skulle vara nämnvärt jobbiga.
För att sedan dagen efter köra lika mkt igen utan att tycka det vart spec. jobbigt.

Det överlägset jobbigaste enligt mig är fartvinden.

Så jag blir alltid lika chockad när jag läser om folk som tkr det vibrerar så händer domnar bort lr så hård sadel så dom får träningsverk i dagar i rumpan efteråt etc etc etc.

Fast iofs jag är 19 o inte 40-50....
:D
 
Last edited:

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Köping
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
Seriöst är jag skadad lr är det bara jag som inte störs det minsta/tkr inte dom vibrerar i närheten av vad folk säger.

Jag hade en 625a 04a (nerdrevad) förra året o åkte turer på ca 30 mil med kanske 1 fikastopp i realativt högt tempo 100-170.

Jag hade inte det minsta problem med vibrationer lr hård sadel/dålig komfort.
Hade utan problem kunnat köra det dubbla utan att tycka vibrationerna skulle vara nämnvärt jobbiga.
För att sedan dagen efter köra lika mkt igen utan att tycka det vart spec. jobbigt.

Det överlägset jobbigaste enligt mig är fartvinden.

Så jag blir alltid lika chockad när jag läser om folk som tkr det vibrerar så händer domnar bort lr så hård sadel så dom får träningsverk i dagar i rumpan efteråt etc etc etc.

Fast iofs jag är 19 o inte 40-50....
:D

Fakir ala Iron-butt :tungan


Jag har iaf aldrig hört att LC4an ska hålla dåligt, men allt mitt kunnande om den är nästan bara från forumläsande
 

GreenLime

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Nynäshamn
Hoj
KTM Adventure 640
Risken kanske är att man bli steril av alla vibrationer efter ett tag. Det verkar som om Kåt'ä'lem är till för dom väldigt potenta, man blir nästan steril bara genom att köra dom.

Hummm det där kan man ju fundera över faktsikt.

Någon som köpt en KTM 660 eller 625 och sen lykast få en unge? Bara undrar :D
 

paprika

fattig men glad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 660 ´04 & KTM EXC 250´05
*GAH*

samma här, har i ca ett års tid varit inställd på 660/625/640, men nu känns det nästan säkrast att vara "mesig" och plocka hem en säker (Yamaha) XT 660 X istället...

Men skärp dig! Tro inte på allt skit som står på internet. :)

Köp en 660 nu och ha lite kul med hojen.
 

Migael

Hojlös
Gick med
11 Sep 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Inte förrens nästa säsong...
Om en LC4-motor är i renoveringsbehov efter 600mil så beror det ju inte på hojen iaf...
 

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Om en LC4-motor är i renoveringsbehov efter 600mil så beror det ju inte på hojen iaf...
Vems skulle felet vara då menar du?Jag är inte helt nöjd när vevlagret på den "skottsäkra" LC4:an går ner sig efter 650 mil iallafall....
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Hummm det där kan man ju fundera över faktsikt.

Någon som köpt en KTM 660 eller 625 och sen lykast få en unge? Bara undrar :D

Japp jag har en unge på 10 mån och jag har haft 3 ktm 640/625/660 och är inne på min 4:e KTM LC4 dvs 625 så än så länge simmar de små rackarna! :D
 
Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

Top