Är Halmstad nåt att ha?

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Ska förska återuppta lite träningsrutiner, kanske bara blir löpning eller nån form av budo. Kanske nån enstaka gång köra lite rc-bil. Så därmed inser jag att bo någonstans där man smidigt kan sticka ut en joggingrunda på nåt annat än asfalt vore bra.

För löprundor är Galgberget perfekt. Det är grusstigar i skogen för olika sträckor, även upplysta om kvällarna om du joggar sent. Själv kör jag 5km-rundan ett par gånger i veckan, efter semester då alltså :7peta
Ett annat bra löprundealternativ är Prins Bertils stig.

Sen finns det bra gym också. Är medlem på det största gymmet, dock dyrt med årskort men företaget betalar hälften av kostnaden så för min del är det mycket fördelaktigt. Blir ett par ggr i vecka där med.

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Känner mig jätte taskig mot alla hyggliga människor som bor i Halmstad när jag säger detta, men ändå drar jag faktiskt inte alla över samma kam, finns säkert jätte många bra människor där..

Jag har varit i Halmstad 5 gånger i mitt liv. Samtliga gånger, nu menar jag alla 5 gångerna, så är det någon/några som har försökt att lura mig på pengar. Jag har som tur inte gått på det, men just att det finns folk som bara går omkring och försöker blåsa en på pengar så många gånger i samma stad, hade ju lixom varit en sak om det bara varit en gång, men nu snackar vi om 5 tillfällen vid 5 besök =/ Har varit i både Stockholm och Göteborg sjukt många gånger utan att ens någon gjort ett försök.

I vilka situationer har folk försökt blåsa dig?

Landin81

ALFAHANNEN
Gick med
31 May 2012
Hoj
Yamaha Fz8N 2011 Landin Edition
4 gånger när jag varit ute på krogen. Folk kommer fram och drar massa rövare, typ: Jag kan fixa in dig på ett ställe där det är skitsvårt att komma in, ber om pengar, men säger även att man får tillbaka pengarna när man väl kommit in, försöker blåsa en i baren på annat sätt, en försökte blåsa mig på en restaurang (kyparen) talade dock med hans chef så han är nog inte kvar. Försökte blåsa mig på 300 kr i växel.

Nä, ska man flytta till Halmstad ska man nog se upp med vad man träffar för folk.

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
4 gånger när jag varit ute på krogen. Folk kommer fram och drar massa rövare, typ: Jag kan fixa in dig på ett ställe där det är skitsvårt att komma in, ber om pengar, men säger även att man får tillbaka pengarna när man väl kommit in, försöker blåsa en i baren på annat sätt, en försökte blåsa mig på en restaurang (kyparen) talade dock med hans chef så han är nog inte kvar. Försökte blåsa mig på 300 kr i växel.

Nä, ska man flytta till Halmstad ska man nog se upp med vad man träffar för folk.

Fan vad skumt. Det där har jag aldrig varit med om :va Men det finns ju säkert skumt folk här också.

Angående crossbanorna så är ju Hallandia vettig, men i Veinge finns en fin bana också. Har inte kört där, men glott har jag gjort några gånger.

http://www6.idrottonline.se/VeingeMCK-Motorcykel/

In på hitta.se och knappa in Veinge Betong så ligger banan bredvid.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Då tar jag nog hellre Vallås som det verkar råda lite delade meningar om.

Är det Stockholm du flyttar från eller någon annan mer attraktiv stad kan du ju alltid försöka arrangera ett byte om du sitter på ett hyreskontrakt. Du kan du ju precisera önskemål var i Halmstad du önskar att bo.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
För löprundor är Galgberget perfekt... ...Prins Bertils stig...

Galgberget, då ligger Mickedala bra till, vad är Mickedala för typ av område?

Fast nu hittade jag denna när jag sökte på Prins Bertil. http://www.halmstad.se/resortrafik/cyklaochga/promenadstigarochvandringsleder.3519.html
Det ser ju ut som att Prins Bertils stig är på joggingavstånd från de flesta platser väster om centrum.

...Veinge finns en fin bana också. .

Ah, hittade lite filmer från Veinge på tuben.
http://www.youtube.com/watch?v=UPv_OzJkYhI
Jag gillar sand bäst så Veinge verkar på film faktiskt mer i min smak än Hallandia.

Är det Stockholm du flyttar från eller någon annan mer attraktiv stad kan du ju alltid försöka arrangera ett byte om du sitter på ett hyreskontrakt. Du kan du ju precisera önskemål var i Halmstad du önskar att bo.

Jag flyttade från Stockholm 2001... Jo, jag är ju inte dummare än att jag vet sånt men jag har inget att byta bort. Ska tömma min bostad i Lund om några veckor och sen vet jag inte ens vart jag ska köra flyttlasset men troligen blir det tillfälligt till sommarstugan utanför Kalix.

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Galgberget, då ligger Mickedala bra till, vad är Mickedala för typ av område?

Fast nu hittade jag denna när jag sökte på Prins Bertil. http://www.halmstad.se/resortrafik/cyklaochga/promenadstigarochvandringsleder.3519.html
Det ser ju ut som att Prins Bertils stig är på joggingavstånd från de flesta platser väster om centrum.

Mickedala är ett lugnt område, mycket villor och trädgårdar.
Varning dock för stans längsta och bredaste 40-väg, svårt att hålla hastigheten på den vägen med hoj :)
Mickedala ligger ett par stenkast från Flygstaden, ett område med massa affärer och stora parkeringar, här finns det mesta att handla http://www.flygstadenhalmstad.se/butiker.shtml
På andra sidan stan finns liknande handelsområde/köpcentra fast inomhus, Eurostop http://halmstad.eurostop.se/

Prins Bertils stig ligger i ett naturskönt område trots sin centrala sträcka mellan stan och kusten.
Jag föredrar dock Galgberget som är supermysigt på höst och sommar, plus fler alternativa joggingsträckor, alla utmärkta med skyltar.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA