IF märkesförsäkring ÄR bra!
Nej, inte för mig är den inte:
08 CB1000R, född 66, bor i Sthlm.
Priser för försäkring hel/helår 08/09:
IF Honda-försäkring: 11.060kr
Bilsport-mc: 9.700kr
Vesta: 3.700kr
IF märkesförsäkring ÄR bra!
Jag anser ju som så att betalar man 2000kr i månaden för en helförsäkring och man skrotar och betalar självrisk a 6000kr så ska detta gälla varje gång.
Ramlar du en gång till sen, ja då ska man betala a 6000kr och få ersättning.
Jag tycker knappt att det finns några försäkringsbolag längre, det finns bara ett finare sätt att sno åt sig pengar av folk. Det är så jävla mycket paragrafer hit och dit om det ena och det andra, och vad som gäller och inte gäller.
Jävla skit bolag egentligen.
Inte då....för varje år som går kommer du ju närmare den oundvikliga smällen......För min del så tycker jag att IF överuvudtaget har konstiga premieberäkningssystem...Ju längre tid jag kör och ju mindre värde mina hojar har desto högre premie jag får...Så trots att min 1098a är nu två år gammal i sommar och trots att jag kört ytterligare 2 olycksfria år får jag hörgre premie än förra året. Sjukt va .....
jag fick högre premie efter jag fick kortet indraget 2 mån detta var länsförs.
De utgår tydligen från när jag fick tillbaka kortet inte när jag tog det.
trött blir man
Sedan tycker jag iof inte att det är konstigt att ett FB ger en dyra premier om man har kraschat 2ggr på en sommar. Säger ju ganska mycket statistiskt sett om hur man är som förare. Man kan ha haft otur och vara en skicklig förare, men mer sannolikt är ju att man inte kan köra hoj helt enkelt enlig FB.
fick samma svar från If typ 70lök så jag blev förbannad och sa upp min hemf,sjuk,drulle,olycksförsäkring etc samt min dyra företags försäkring samt mina firma bilar vilka är 5 st,,,sen bad jag dem dra.
Fick hem ett nytt försäkringsbesked från SALUS ANSVAR igår.
Dom har höjt min försäkring med ca 85%
Det stod i beskedet att man har ändrat i villkoren och justerat priset.
Okej! Då kanske jag får en bättre försäkring?
Så här stog det, vi har tagit bort självrisken vid stöld om du installerar en GPS tracker....
WTF! Självrisken är ju bara 3000:- vid söld. Ska jag installera något för några tusen och sen få smaka på kakan bara om hojen blir stulen. Höjningen av årsförsäkringen var ju över 3000:-
Dom har även passat på att strula med rättskyddet och där kunde jag inte direkt läsa att jag hade några fördelar.
Jag ringer upp dom och frågar, hur tänkte ni nu?
Den som täcknade din ursprungsförsäkring hade lagt in en rabatt på x-tusen kronor och när vi gjorde dom nya avtalen så plockades den bort...
Och jag kan inte bevilja sånna höga rabatter.
Vilket skitsnack!
Jag ringde första bästa försäkringsbolaget när jag stod hos handlaren och sa försäkring, tack.
Inget prut, inget fjäsk. Bara en försäkring.
Ni håller på att blåsa mig, lös detta annars så byter jag.
Då får du byta om det inte passar
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |