ÄR jag den enda som blivit blåst av den här killen?

Status
Ej öppen för fler svar.

pucknick

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2007
Hoj
03,kawasaki zx6rr
Jag har gjort en affär via köp ochsälj forumet här på sporthoj och för första och garanterat sista gången har jag råkat ut för en bedragare.

Allt började med att en kille annonserade ut att han hade en massa prylar till zx10r 04-05års modell hemma.

Great tänkte jag! Vi kom överens om att jag skulle få köpa Ett akrapovic helsystem, Beringer Bromsskivor, Pc3usb , En TRE modul och en racebakdel.

Då den här killen bodde i oslo så kom vi överens om att vi skulle mötas upp i Jönköping,(då han har släkt i halmstad) så bestämde jag mig för att möta upp personen i fråga.

När jag kom dit så hade han bara med sig Akrasystemet, (som i övrigt skulle vara i väldigt fint skick) och Beringer skivorna. han påstod att han "glömt" resterande prylar hemma.

Då jag tyckte att priset på alla saker var helt OK så fick han en summa av mig på plats i jönköping(även fastän akrat var väldigt slitet(buclor på ljuddämpare) och allmänt tråkigt skick så gav jag honom en summa pengar för akrapovicet och bromsskvorna.

Åkte sedan hem med ett löfte från honom att han skulle skicka resterande saker så fort han kunde via posten.

Väl hemma ser jag också att de bromsskivorna som han lovat skulle passa på min hoj, ej passade för fem öre.ringde då omedelbart till han, och fick till svars att han kunde ta tillbaka skivorna när det var tävling på Sviestabanan i linköping...

dagarna gick, Veckorna gick, tills jag åkte till linköping för att lämna tillbaka skivorna och förhoppningsvis få mina saker som jag skulle få i kompensation för att jag betalt bromsskivorna som inte passade, även fastän jag nu sakta började inse att jag blivit lurad.

Han hade såklart i sin hast glömt sakerna hemma men fick tillbaka sina bromsskivor+ att han lovade mig att han skulle skicka resterande saker till mig på måndagen efter helgen....

Nu har jag försökt att ringa till han säkert ett hundratal gånger även skickat pm och mail och sms till han utan att få något gehör tillbaka från han..

Då det nu nästan gått 3månader från första gången han lovade att skicka sakerna som jag betalt för , och nu är jag fan less på mannen...

I övrigt så heter Han WIZNA här på forumet och jag har förvarnat honom om att han kommer att bli polisanmäld om han inte skickar mina saker.

Jag är inte den personen som vill förstöra för människor men med den inställningen han har emot mig så undrar jag om det finns någon mer som han har försökt att lura, alt lurat så skulle det vara bra om ni kunde skicka ett pm till mig så att jag har lite mer att komma med när jag gör en polisanmälan..

Ha en fortsatt trevlig kväll.

*Jonte*

** Schteekare **
Gick med
5 Sep 2005
Hoj
El såldo !
att du ens köpte akrat är för mig en gåta ? :va

Jag hade bara garvat, begett mig hem, ätit en god lunch i gränna o njutit av livet !

Men det är jag det ! :)

StyxXx

Lagom Outlaw
Gick med
6 May 2006
Hoj
Hojlös =(
Om man ser på hans profil ska han tävla i rookie 1000 o vara sponsrad av en rad olika företag, OM detta nu stämmer så vore det konstigt är min mening.
Han har dock loggat in så sent som i morse, så dina PM har då fått.

Hoppas detta bara är något slags skruvat missförstånd och inte ett medvetet lurendrejeri!:näsblod

Lycka till och hoppas du får tillbaka pengarna.

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
kanske är fördomar men luktar stulen slaktad hoj
Man bör vara försiktig på vad man anklagar folk för.

pucknick, har ju någonting konkret som han själv upplevt.
Nu skulle det inte skada att höra vad motparten har att säga innan man dömmer ut någon helt och låter drevet gå.
Är det fler som har problem här så tycker jag dom själva kan berätta vad dom råkat ut för.

Guld_Lock

The one and only...
Gick med
5 Jun 2007
Hoj
GSX-R 750
PM:ade trådlänken till honom, vi får väl se om han finner tråden/saken värd att kommentera...

ghandi

Beaten like a redheaded stepchild
Gick med
21 Aug 2005
Hoj
Kawasaki z1000 -03, H-D Sportster Sport -98, Suzuki gp 125 x2
Hemsidan för teamet såg ju seriös och så ut alla fall, även om han nu verkar vara den enda som är aktiv i teamet http://www.teambergsman.se/

Bara att börja ringa runt till hans sponsorer och ifrågasätta vad dom beblandar sig med för folk så kanske han lär sig en liten läxa alla fall.

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Hoj
Kawasaki ZZR600
Hemsidan för teamet såg ju seriös och så ut alla fall, även om han nu verkar vara den enda som är aktiv i teamet http://www.teambergsman.se/

Bara att börja ringa runt till hans sponsorer och ifrågasätta vad dom beblandar sig med för folk så kanske han lär sig en liten läxa alla fall.

INNAN men vet hela historen så skulle inte jag börja ringa runt och smutskasta andra hur som helst.

moorflax

Medlem
Gick med
21 May 2008
Hoj
Triumph Bonneville -01, Vespa P200e -80
Jag tycker nog Pucknick gjort vad han kan för att få tag i killen.
En polisanmälan är på sin plats tycker jag.
Jag har varit samma situation för några år sedan när jag, mitt pucko, köpte en mobiltelefon över nätet av en privatperson.
Jag polisanmälde och fick så småningom tillbaka pengarna, även om det tog lång tid.
Såg att det gjorts inlägg i denna tråd http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=188797

MC Doktorn

Guest
Mycket bra erfarenheter av Bergsman, på ERF A-torp skulle vi dela depåbox men han uteblev .Trots detta betalade han för sig vilket var juste tycker jag ivf..

Visar att det är en person man kan lita på i det avseendet...

Vem har rätt att döma här? vem har rätt och fel? vem pratar sanning?

Last edited:

-Hjalmarsson-

Fortfarande Rookie
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
GSXR1100-86, GSX750R -87, VTR1000F, GSXR750/1100-88, CBR600 -87
Mycket bra erfarenheter av Bergsman, på ERF A-torp skulle vi dela depåbox men han uteblev .Trots detta betalade han för sig vilket var juste tycker jag ivf..

Visar att det är en person man kan lita på i det avseendet...

Svårt att tänka mig att du blivit blåst. Kör Rookie 1000 ihop med Pontus och mina erfarenheter av honom är bara positiva.

Mr_Flax

Syns i Depån
Gick med
23 Sep 2004
Hoj
Honda 900 fighter, sukka k5 banhoj o två st husqvarna 258
Svårt att tänka mig att du blivit blåst. Kör Rookie 1000 ihop med Pontus och mina erfarenheter av honom är bara positiva.

står ju iof inte att han blivit blåst av snubben utan att man kan lita på honom då han pröjsade trots att han uteblev..

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Ja det räcker nu. Om det är som trådskaparen säger så förstår jag hans inlägg men vi andra ska inte dömma innan Pontus fått säga sitt.

Vi är många som känner honom genom racingen och jag ser gärna att vi får höra båda sidorna av historien innan det föreslås skit som att ringa hans sponsorer.

asdf

rastafari
Gick med
12 Jun 2008
Hoj
EXC 450 -06 *Såld* 660 SMC -05 *Såld* FS650 -08 *Såld* EXC 525 -06
Haha påminner mig om tråden där en kille fått snea bromsskivor och spyorden bara yrde tills säljaren trädde fram och gav en helt annan bild av saken och allt blev frid och fröjd igen.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM