Är jag ensam på sporthoj om en vfr400r nc24???

mr sleepy

Ny medlem
Gick med
2 Jun 2004
Hoj
rosa plastmissil
Niclas-Vfr400r skrev:
Jo det vet jag att det e skillnad på nc24 och nc30...Vet dock inte om hela motorn är bytt eller om den bara är lite vässad...Nc24 är för övrigt den vackraste, och då är jag INTE partisk!!!! :huvet

jag tror inte det är så stor skillnad på de två. mest chassiuppgraderingar till den nyare. sen tror jag de trimmade ner motorn lite då miljökraven blev hårdare.

men granne har en likadan (har för mig att det är en 87:a dock). jag vete fan hur hårt man kan dra den men jag drog den till ca 14500 i alla fall.

ljudet på den är så jävla ballt. camgear-train som ylar som fan plus v4:an. men vill man få den att låta så ska man ta bort hjuddämparen helt (ta bort den under hojen vid 4-1-kopplingen). jävlar i helvete vad ballt den låter!!!
jag och grannen gjorde det på hans då han skulle få en kopia på slutröret gjord.

2e3r

Som en blixt från klar himmel...
Gick med
18 Oct 2004
Hoj
gr
mr sleepy skrev:
jag tror inte det är så stor skillnad på de två. mest chassiuppgraderingar till den nyare. sen tror jag de trimmade ner motorn lite då miljökraven blev hårdare.

men granne har en likadan (har för mig att det är en 87:a dock). jag vete fan hur hårt man kan dra den men jag drog den till ca 14500 i alla fall.

ljudet på den är så jävla ballt. camgear-train som ylar som fan plus v4:an. men vill man få den att låta så ska man ta bort hjuddämparen helt (ta bort den under hojen vid 4-1-kopplingen). jävlar i helvete vad ballt den låter!!!
jag och grannen gjorde det på hans då han skulle få en kopia på slutröret gjord.

Jasså, trodde nc24 var klenare...Det är ju bara positivt i sånna fall :banana
visst låter den fint... :hihi

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom