Är jag moraltant eller bara vettig?

Stuff

GRATTIS AIK TILL TRIPPELN!
Gick med
22 Jul 2005
Hoj
En tråkig men praktisk
Gabor skrev:
2158157 Tittar inte på tv, men bara namnen Emma och Bingo säger att det inte är värt minuter av mitt liv att se skiten.....tv licens ----not any more....
Du betalar inte TV-licens för kanal 5.

Starfighter

Oansvarslös
Gick med
22 Dec 2005
Hoj
Honda CBR600, KTM 690 Enduro R
Stuff skrev:
2159003 Du betalar inte TV-licens för kanal 5.
Sant! Men indirekt så gör man ju det, för att få se på kanal 5 så behöver man en tvmottagare, och om man har en tvmottagare så får man betala tv-licens vare sig man vill eller ej :mad:
För något årsedan så kunde man ju slinka förbi det, om man inte hade vanlig antenn för markburen tv mottagning, så slapp man licensen, men ikke numera!:huvet

SVooSh

Kör för lite
Gick med
11 May 2004
Hoj
RF 900R
Dee_cati skrev:
2158991 Var och en är vuxen nog att bestämma vad man vill se.
Du är en moraltant!

Det är precis så det inte är. Har du inte själv någon i din närhet typ kompis, syskon, kusin, granne eller vad som helst som inte är mogen att avgöra vad som är rätt och fel? Sänds ju inte speciellt sent och du vet väl hur grupptryck påverkar fjortisar... och gör deras idoler så så är det ju plötsligt legitimt att göra själv.

Det stör mig duktigt att folk på sh verkar tycka rattfyllon är ok fram tills dom kör ihjäl någon motorcyklist... dubbelmoral :4skrika

JoS skrev:
2158987 Hur som helst, SVooSh är antagligen en moraltant, och jag håller med honom.

Klart skönaste inlägget :D

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Ähh, vaddå, det gör väl inget att TV visar att det är okej att prova knark som en kul grej, det är ju ändå bara folk med dålig karaktär som blir knarkare.
Oftast är det ju bara gamla fattiga och kriminella som fasnar i skiten, dom unga rika och snygga kan ju dra en lina på muggen och ändå vara glamorösa.

:huvet

Maax

Maax
Gick med
24 Aug 2005
Hoj
4 hjul o en gräsklippare
GuW skrev:
2159268 Ähh, vaddå, det gör väl inget att TV visar att det är okej att prova knark som en kul grej, det är ju ändå bara folk med dålig karaktär som blir knarkare.
Oftast är det ju bara gamla fattiga och kriminella som fasnar i skiten, dom unga rika och snygga kan ju dra en lina på muggen och ändå vara glamorösa.

Precis, unga vet ju bättre än att falla dit på vad dom rika och coola gör.

Om man ska vara rättvis finns det många "unga" som faktiskt föddes med ett komplett antal hjärnceller. Tyvär säljer inte det lika bra på TV.

Kerplunk

Den dagen den sorgen...
Gick med
2 Feb 2006
Hoj
-
GuW skrev:
2158544 Jag röstar på att du är vettig!

Fast priset tar nog MTV med jackass, nerknarkade pundare som gör korkade grejor och springer omkring nakna för att chokera pryda amerikaner...

Jackass går helt klart över gränsen, fattar inte att folk tittar på skiten.

Mini

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2004
Hoj
650
Kerplunk skrev:
2159845 Jackass går helt klart över gränsen, fattar inte att folk tittar på skiten.

jackass var endast startskottet för ett nytt fenomen, som nu eskalerat till nya höjder i-och-med sändningen av Dirty Sanchez. Jag var en av många som kollade på mtv varje fredagkväll för att se Johny Knoxville och grabbarna, men Sanchez får mig nästan att :zpy. Och nej, jag är ingen fjortis och jag kollar inte på Big Brother :fakta

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Hoj
r6 -00
appropå dåliga tvprogram.. såg nyss nån repris avv "lilla vi" eller va de hette på 4an..

de va den sämsta sk. humorn jag nånsin sett.. nått praktpulver te fruntimmer i rutan som försökte va rolig genom å spela blind å missa krukan när hon vattnade, nått annat ärkearsel som skulle på gynundersökning å gynekologen som var kvinna utklädd till man använde namnen på massa manliga könsdelar när "hon" undersökte paketet på reportern.. ååhg guuuud va roligt.. eller inte

för mkt skräp på tv tycker jag, å då hjar ja ändå bara skogstv.. 1an 2an å 4an

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
heimdal skrev:
för mkt skräp på tv tycker jag, å då hjar ja ändå bara skogstv.. 1an 2an å 4an

Det är ju där allt skräp sänds (nästan iaf). Tacka vet jag 3:an, 5:an, ztv (numera tv6) och eurosport. Har man dessa så klarar man sig. Simpsons på både 6:an och 3:an, Philip och Fredrik på 5:an, och allt annat bra på Eurosport.
1:an är bra när man vill se mitt i naturen, vilket man såklart inte vill. 2:an om man vill följa partidebatten, vilket man såklart inte vill.
4:an har iofs vissa enstaka bra grejjer (hockeyn ibland) men mycket skit.

urf

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2003
Hoj
SPS med extra senap och en H*nda CRM 250
GuW skrev:
2159268 Ähh, vaddå, det gör väl inget att TV visar att det är okej att prova knark som en kul grej, det är ju ändå bara folk med dålig karaktär som blir knarkare.

Tycker helt klart det luktar moralpanik. Sen om programmen ar god smak eller inte ar en annan femma (har inte haft formanen att folja nagot av de namnda programmen).

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln