Är KTM 640 nått att ha?

MindLess

UndraVadSkaMan
Gick med
1 Jun 2007
Hoj
KTM 990 Supermoto 2009
Jag startade min mc karriär på en Ktm 640. Den var brutal tyckte jag då. Året efter blev det en 950SM som är den bästa å roligaste hoj jag haft. 640 är bra som första hoj men skulle inte rekommendera den för nån som kört hoj ett tag. Spana in Ktm 625,660,690 Husaberg 570,650
Sen är motard hojar klockrena om man är lång. Är 190cm själv

Three O'Clock

I´m so far behind, I think I´m first =D
Gick med
28 Jul 2011
Hoj
KTM 690 Smc-R 2013
Äsh! Snicksnack! 660 är huur bekväm som helst.
Körde själv Motorväg Arlanda-Lund ca:65 mil på raken, 8 tankstopp då iofs.
Sen 4 dagar senare, jodå, Lund- Arlanda tillbaka, 9 tankstopp även det på motorväg.

Det gick hur bra som helst.:tummenupp Gick dock sämre att sitta ned eller sova på
rygg dem efterföljande 14 dagarna:död

Tog även en 30mil riktig tur någon gång och kände inget alls, så fort det svänger glömmer man bort vibrationerna eller så beror det på att man kör aktivt, kul är det i varje fall.

p2p

If you snooze, You loose.....
Gick med
20 Jul 2008
Hoj
Ktm 690 smc
jag har ägt 3 st 640s kört både 660 och 625... just nu är jag inne på min andra 690 smc vilket är den mest kompletta hoj man någonsin kan köpa. men det är en helt annan sak.

jag blev tvungen att trimma båda mina 640s pga av att du tröttnar på den sega förgasaren som hindrar dig från allt bus! är du smart ragga tag i en 625a i fint skick så får du elstart det är faktiskt rätt bekvämt även om jag körde utan på min 640 i ett år utan problem, som tidgare talare skrev man lär sig sin egen hoj rätt snabbt och du vet precis hur du skall göra enklast.

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Hoj
Triumph Tiger 955i
Tja, tänkte bara fråga hur det går för dig att köra motarder som är så lång? Jag är 198 själv och är rädd att det kommer vara jobbigt och se konstigt ut...
Jag ser rätt mesig ut på min Dr, men motarder har hårdare dämpare och högre sitthöjd och körställningen är ju mer eller mindre perfekt för långa grabbar. :)

Fagher

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Hoj
Suzuki GSXR 1000 KTM 380sm
Köp en 640.
Jag lovar att du kommer att bli nöjd.
Jämfört med din dr så kommer det vara ett stort kliv uppåt på alla sätt och vis.

Det finns alltid något som är vassare, jag tycker tex att en 625 känns som en buss att köra eftersom den är så tung och inget effektmonster.

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Hoj
Triumph Tiger 955i
Lite motsägelsefullt det där, alla andra påstår ju att 625an skulle vara rappare och lättare än 640. Du kanske tänker på att 625 är 25kW-strypt som original, inget jag har tänk att köra med. :)

Fagher

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Hoj
Suzuki GSXR 1000 KTM 380sm
Lite motsägelsefullt det där, alla andra påstår ju att 625an skulle vara rappare och lättare än 640. Du kanske tänker på att 625 är 25kW-strypt som original, inget jag har tänk att köra med. :)

Inte så jag menade, 625'an är rappare än en 640.
Men en 625 är tröttare än en 690, och en 690 är segare än en 525, och en 525 är trött jämfört med en sxv osv osv.

Vad man än väljer så finns det alltid något som är snabbare.
Och att gå ifrån en dr till en 640 kommer att vara ett stort kliv uppåt, så jag tror inte att du kommer att saknar dom där extra hästkrafterna.

WebGringo

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2006
Hoj
En skitig rackare och en motorcyklarnas version av volvo 740
TTR 600 ska inte underskattas. Kanske inte mängder mer hästar, men smidigheten i förhållande till din nuvarande DR, ligger inte i samma liga. Bra fjädring. Och du får en lågmilare för mellan 20 och 25, med låga mil menar jag innan 4 siffrigt.

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Hoj
KTM 1290 GT-22, Husky 701, Yamaha 660 XTR
Och jag tipsar om den "bortglömda" BMW X-moto, långa serviceintervaller, drar otroligt lite soppa, problemfri och snorkul att köra! Går även fint att köra längre intervaller. Den hojen jag saknar mest av de jag haft.

Snowman89

Guest
Sitter och kollar runt lite på blocket och så funderar jag hur folk bara lyckas köra typ 700mil på 7år!?!? 700mil hinner jag köra innan midsommar normalt sett... Jag kommer ta en del långturer 50-30mil rätt regelbundet då jag troligtvis kommer "pendla" mellan Trosa & Göteborg/Mariestad nästa år. Men med en silikon-sadel borde la det gå tycker jag :tuttar
Det är nog många som haft trasiga hastighetsmätare under de 7åren.

Fast ifall jag köpte en ny hoj så skulle jag nog ligga kring 700mil. 2012 blev det ändå ganska många mil och då tror jag de blev runt 150-170mil. Mitt rekord ligger nog på 250-300mil. 2010 åkte jag KTM 660 och då blev det MAX 100mil.

Hojåka för mig är enbart nöjesåkande så jag åker inte om det är dåligt väder eller liknande. Därför blir det oftast inte så många mil för mig.

Saften

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2011
Hoj
660SMC
Gick en gång i exakt samma tankar som dig, blev en 660 -03. Elstarten klarar du dig perfa utan, tar ungefär lika lång tid att få in tekniken som det tar att sänka en kopp kaffe.

ös.jpg

Last edited:

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Hoj
Bmw 850 adv
Nu när du fått olika svar av i princip varje person tycker jag du struntar i tråden lite och köper nått du har råd med, och tycker/tror du kommer älska! Även fast vissa tycker en hoj är lite tung/svag betyder det som sagt inte den kommer sjunka igenom asfalten etc. ;)

Halvluddigt "tips", men hoppas du förstår vad jag menar. :näsblod

silvr

2 - 1 = hjula
Gick med
16 Aug 2004
Hoj
En sån med klocka :/
Hade en 640 och var riktigt nöjd, det är sjukt skönt bottenvrid i LC4 motorerna (jag hade rally kam och annan förgasare och slipon) Tror dock en 660 eller 625 är roligare maskiner men om budgeten sätter stopp så är det kalas hoj.
Den viberar mycket men det tänker man inte så mycket på om man smiskar kurvig väg eller åker bakhjul :rock

Gick med
16 Oct 2007
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
640 är en bra hoj.
med bytt förgasare är det en kanonhoj. :tummenupp
( jag vet för jag har en ... )

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Hoj
Triumph Tiger 955i
Nu när du fått olika svar av i princip varje person tycker jag du struntar i tråden lite och köper nått du har råd med, och tycker/tror du kommer älska! Även fast vissa tycker en hoj är lite tung/svag betyder det som sagt inte den kommer sjunka igenom asfalten etc. ;)

Halvluddigt "tips", men hoppas du förstår vad jag menar. :näsblod
:tummenupp :)

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Och jag tipsar om den "bortglömda" BMW X-moto, långa serviceintervaller, drar otroligt lite soppa, problemfri och snorkul att köra! Går även fint att köra längre intervaller. Den hojen jag saknar mest av de jag haft.

X-moto är "bortglömd" för att den inte gick att sälja....:fakta:D

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Hoj
Triumph Tiger 955i
Ringde försäkringsbolaget i fredags och fick reda på att 640 är mer än dubbel så dyr att försäkra jämfört med min DR. Efter att ha tänk på saken över helgen har jag kommit fram till att det inte är värt det. Då ger jag hellre hojen lite kärlek! :)

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC