Är man mesig för man har mc-kläder?

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
psxcare skrev:
2219737 Det är väl opraktiskt att köra moppen med byxorna nerdragna under halva röven, så för att kompensera att dom måste dra upp brallorna så får dom fåna sig med hjälmen istället?
Mohahahahaaaa!!! :D :lol
Klockren! Inte bara jag som börjar bli gammal alltså!

Självklart ska du ha skyddskläderna på. Allt annat är korkat.
Enda anledningen att köra utan är på semesterresa, då funkar badtofflor och shorts :3freak :fyllisar

UffeTuff

Garage Halmstad sökes!
Gick med
31 May 2006
Hoj
1995, Kawasaki GPZ1100
Ben_Dover skrev:
2219717 :felämne
Exakt så kör moppe-fuckona här oxå... Nån som kan förklara för mig varför man kör så? Det måste ju vara helvete så mycket drygare att åka med hjälmen vinglades på huvet, än att dra ner den riktigt :dummer
+ att dom ser ut som muppar :fatta!

Kan gissa att det är för att rädda frillan, men snabbfixa om snuten kommer. :3freak

De är hursomhellst jubelidioter :fatta!

R1_killen

Ny medlem
Gick med
31 May 2006
Hoj
ja har en cykel...? räcker inte det..?
Bulldog76 skrev:
2218798 Tjenixen.
Undrar en sak, jag har skaffat en pendlarsooter (110cc). Till detta har jag även skaffat byxor och mc jacka (tyg). Känner mig lite mesig emmelanåt när man kör omkring med denna mundering på mig, folk tror säkert att jag sitter på en moped, för den liknar ju en moppescooter, (fast denna är lite större i storleken).
har bara haft hojen 2 veckor, första början körde jag utan mc-kläder (hade inga), men det känn så otroligt mycket säkrare att köra med jacka med skydd i osv.
men man kan inte låta bli att emmelanåt undra vad folk tror om en, speciellt när man kör på 50 vägar.
Mitt argument är att jag inte vill flyga av i 80-90 km/h utan dessa grejer på mig.

ta av dom... kör naken...

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...