Är min hoj tung? A eller A1 kort.

Status
Ej öppen för fler svar.

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Hoj
Triumph Tiger 955i
Antagligen är det pga olycksstatistiken bland unga förare som har gjort att det är så många steg för MC. Antar att det inte är så många unga som krockar en Ferrari stup i ett....

Freddyboyo

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2014
Hoj
-04 Honda CRF450m
Antagligen är det pga olycksstatistiken bland unga förare som har gjort att det är så många steg för MC. Antar att det inte är så många unga som krockar en Ferrari stup i ett....

Ne hur många unga har råd med en Ferrari... Att r1 med några år på nacken har desto fler råd att köpa in, strypa och regbesikta verkar ju vara på tok för lätt. För jag tvivlar att de flesta yngre har råd att försäkra en icke strypt r1..

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Hoj
Triumph Tiger 955i
Inte vidare påläst va?

Man försäkrar på originaleffekten så det är ingen idé att strypa sånna hojar om du inte vill ha tråkigt.

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
848
Ne hur många unga har råd med en Ferrari... Att r1 med några år på nacken har desto fler råd att köpa in, strypa och regbesikta verkar ju vara på tok för lätt. För jag tvivlar att de flesta yngre har råd att försäkra en icke strypt r1..

Är väl inga FB som försäkrar hojar på något annat än ursprunglig effekt, oavsett strypning?
Vet att bilsport & MC erbjuder en specialförsäkring för folk med A2, men den gäller bara om man har A2 (var så för något år sen iaf).

edit: pucktvåa :crash

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Hur många såna här trådar finna det nu? Är folk inte läskunniga eller vad är grejen? Och tror dom att om dom inte kan förstå vilka gränser som gäller att det ska bli lättare när man skyltar med sin ignorans här?

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Hoj
Ducati Monster 696 -10
fragbite-nivå på det här forumet ju :eek: shit pommes.

Inte en aning om vad fragbite är och skiter i det också men "nivån" skapar du själv. Du ställer en fråga som du själv borde ha kapacitet att svara på om du öppnat teoriboken. Får några klockrena svar som du inte accepterar.

Söker istället stöd för att reglerna suger. Du får dåligt med stöd och skapliga förklaringar till varför reglerna är som dom är.

Då börjar du mopsa dig istället...... För helvete, är sanningen svår att hantera så ställ inte frågan från början.

Freddyboyo

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2014
Hoj
-04 Honda CRF450m
Jag tycker faktiskt att folk gör sitt bästa för att svara dig.
Ingen blir mer hjälpsam för att du är dryg, tvärtom.
Var trevlig och du blir trevligt bemött.

När var jag dryg? Jag ställde en enkel fråga som egentligen bara krävde ett simpelt JA eller ett simpelt NEJ. Inte massa svar om hur dum i huvudet jag är för att jag inte förstår det. Och NÄR var jag otrevlig?

En enkel fråga och ETT enkelt PÅSTÅENDE om att JAG tycker reglerna är krångliga.

FSN: Söker stöd för att reglerna suger? Inte alls, skriver bara vad JAG tycker. Sen att ni har problem med vad JAG tycker behöver inte göra mig dryg.. ?

edit: Alla som svarat behöver absolut inte ta åt sig, vissa svar var grymma och vissa håller en 14 årings nivå, verkar inte kunna komma ifrån det på internetet..

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...