Är ni riktiga mc-knuttar?

SuperKnutte

Lägg av!
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
KTM 525 SM-07 + Yamma WR426F Enduro Edition + Canon EOS 400D + en Caddy pickis och en tuff Transporter. :P
Well, jag vet inte vad jag ska kalla mej riktigt.. :va
Jag åker motard på gatan, men gärna på bana oxå.
Tycker det är vansinnigt kul att åka på fram eller bakhjulet. Sladda och slira är oxå rikigt skoj. Köra fort, well, så fort det nu går med en motard, är oxå skojjigt. :rolleyes:
Åker gärna en sväng i skogen eller på gruvägar med. På vintern åker dubbdäcken på, sen ut på isen och rejsa! :tummenupp
Har inget direkt bilintresse. Åker vanligtvis i en diesel Golf kombi, eller en Caddy pickup. Hatar verkligen att meka.
Byter olja och gör det nödvändigaste, men inte mer. Det finns folk som kan det bättre, och gör det mot betalning. :tungan

Så, vad ska man kalla sej tro? Knutte, ja det är man väl. Sporthojjare, nej. Eller.. Motard är ju en sport, och jag kör motard. :va

Busafreak

Sportforever-customnever
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Hayabusa, CBX 1000, REX 98cc -39
Money skrev:
2557148 Är Ni rikitga mc-knuttar eller man är inte det om man kör sport?!

Så dela med er och berätta vad ni tycker och tänker!

//M:tuttar

Här är en riktig knutte, huvudbonad Brylkräm!

Bifogat

• ason17ar.jpg
    ason17ar.jpg
    26.5 KB · Visningar: 46

JayJ

Praise the lord and pass the amunition
Gick med
15 Oct 2006
Hoj
-83 Honda XL, -47 Triumph chopper
Knutte, biker eller motorcyklist?? vet inte men det mesta som går på fossila bränsle är förbannat kul helt enkelt!

Jag kör Triumph Thruxton för det är retro och så sportigt som jag kan tänka mig, Honda XL600 för att det är så j***a kul med grus och sten, med dessa två är det härligt att köra motorcykel och chopper för att jag bara inte kan släppa känslan av att åka motorcykel.

Både Trajan och chopper framförs i väst inkl. ryggmärke (nu blir jag väl bannad :) ) för att jag gillar looken och att den gruppen märket står för betyder mycket för mig.

Också assar jag fram chevan allt som oftast och glider en runda.

Ja just det, jag glömde att jag dessutom använder brylkräm och älskar psykobilly

Nu är jag inte över 40 på några år och har kört länge så jag vet inte riktigt hur det går ihop? skit samma, kul som f*n är det!!!!!

don_tomazo

Går bra, en ägare.
Gick med
28 Oct 2005
Hoj
Honda
Money skrev:
2562520 ja visst gör man!

va tycker du om citysurf då, don_tomazo!?:rolleyes:

Förstår inte vad det har med det här att göra men Citysurf har ju ingen forumdel mig veterligen så där kan du ju inte drabba så många på en gång med din Lunarsvenska.

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
don_tomazo skrev:
2563579 Förstår inte vad det har med det här att göra men Citysurf har ju ingen forumdel mig veterligen så där kan du ju inte drabba så många på en gång med din Lunarsvenska.

vet inte vad lunar består av eftersom jag inte är medlem där men du verkar ju vara d, och rätt insatt i det osså.
citysurf är väl nästan samma som lunarstorm, eller?

undra vem fan det är som e barnslig som hakar upp sig på hur någon annan skriver eller stavar. har du svårt att förstå så kan du fråga nästa gång så översätter jag till dig så slipper du oroa dig för att inte kunna läsa.

datorn är ett verktyg och jag sitter inte och rättstavar varje sak jag skriver för jag tar för givet att folk kan läsa det ändå. men som sagt, har du svårt med svenskan så kan ja översätta. för ni verkar inte vara tillräckligt bekväma med svenska skrivstilen att ni kan skriva eller använda slang genom text.

så va snäll och logga in på lunar och hitta nån annan att mobba där. ajt! (= alright OBS! på engelska!):tummenupp

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Busafreak skrev:
2563221 Här är en riktig knutte, huvudbonad Brylkräm!

Det där är ju ingen knutte, det där är en ful amerikan (reserverar mig för att personen kan vara av annat etniskt ursprung).
Defenitionen av en knutta kan jag delvis hålla emd dig om, men i sverige måste ändå en redig knutte vara de som då som nu flög runt på övertrimmade silverpilar med konstant extra tendspolar med sig då dessa gjärna brann upp.

Brylkräm, JD, snusnäsduk, filterlösa cigg i mungipan och allmänt 50-tal kan man ju kalla för knutte, men många av dom människorna kör i dagsläget HD eller andra typer av krom-slädar, finns i miljontal på swedenrock och har välbetalda jobb och skinjackan i garderoben istället för på hallkroken.

Hoppas att jag inte trampat på förmycke tår nu, alla ni med HD och stora krom-slädar.

don_tomazo

Går bra, en ägare.
Gick med
28 Oct 2005
Hoj
Honda
Money skrev:
2563812 vet inte vad lunar består av eftersom jag inte är medlem där men du verkar ju vara d, och rätt insatt i det osså.
citysurf är väl nästan samma som lunarstorm, eller?

undra vem fan det är som e barnslig som hakar upp sig på hur någon annan skriver eller stavar. har du svårt att förstå så kan du fråga nästa gång så översätter jag till dig så slipper du oroa dig för att inte kunna läsa.

datorn är ett verktyg och jag sitter inte och rättstavar varje sak jag skriver för jag tar för givet att folk kan läsa det ändå. men som sagt, har du svårt med svenskan så kan ja översätta. för ni verkar inte vara tillräckligt bekväma med svenska skrivstilen att ni kan skriva eller använda slang genom text.

så va snäll och logga in på lunar och hitta nån annan att mobba där. ajt! (= alright OBS! på engelska!):tummenupp

Det blir lättare och lättare att förstå dig för varje inlägg du gör. Snart är du där!

dOLKO

Erfaren
Gick med
9 Apr 2006
Hoj
Triumph Sprint RS 02:a, Impala 65:a .
JayJ skrev:
2563298 Knutte, biker eller motorcyklist?? vet inte men det mesta som går på fossila bränsle är förbannat kul helt enkelt!

Jag kör Triumph Thruxton för det är retro och så sportigt som jag kan tänka mig, Honda XL600 för att det är så j***a kul med grus och sten, med dessa två är det härligt att köra motorcykel och chopper för att jag bara inte kan släppa känslan av att åka motorcykel.

Både Trajan och chopper framförs i väst inkl. ryggmärke (nu blir jag väl bannad :) ) för att jag gillar looken och att den gruppen märket står för betyder mycket för mig.

Också assar jag fram chevan allt som oftast och glider en runda.

Ja just det, jag glömde att jag dessutom använder brylkräm och älskar psykobilly

Nu är jag inte över 40 på några år och har kört länge så jag vet inte riktigt hur det går ihop? skit samma, kul som f*n är det!!!!!

Jajamen! Helt rätt attityd! :yoparty :tummenupp

Lundberg

Nu har jag verkligen en drömhoj!
Gick med
9 Oct 2006
Hoj
Honda CBR600F 2011
Money skrev:
2562177 hahaha tack......jadu, kan du vänta tills d blir lite varmare, ja kommer frysa ihjäl nu när d e så kallt. :D
väldigt frusen av mig! :D

*ler* men du sitter ju bakom min enorma kroppshydda, i skydd mot vind och väder! *asg*

Du får väl höra av dig till sommaren om du fortfarande inte har egen hoj att åka med så är du så välkommen så att åka bakpå! :yoparty

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
JayJ skrev:
2563298Både Trajan och chopper framförs i väst inkl. ryggmärke (nu blir jag väl bannad :) ) ...
Nejdå, jag har klarat mig i flera år
HD.gif

Busafreak

Sportforever-customnever
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Hayabusa, CBX 1000, REX 98cc -39
rallyfisken skrev:
2564002 Det där är ju ingen knutte, det där är en ful amerikan (reserverar mig för att personen kan vara av annat etniskt ursprung).
Defenitionen av en knutta kan jag delvis hålla emd dig om, men i sverige måste ändå en redig knutte vara de som då som nu flög runt på övertrimmade silverpilar med konstant extra tendspolar med sig då dessa gjärna brann upp.

Brylkräm, JD, snusnäsduk, filterlösa cigg i mungipan och allmänt 50-tal kan man ju kalla för knutte, men många av dom människorna kör i dagsläget HD eller andra typer av krom-slädar, finns i miljontal på swedenrock och har välbetalda jobb och skinjackan i garderoben istället för på hallkroken.

Hoppas att jag inte trampat på förmycke tår nu, alla ni med HD och stora krom-slädar.

Faktum är att killen är ett äkta småländsk hantverk och klassar in på din definition. (Tjejerna hade på den tiden en annan uppfattning om utseendet än du!) Trimmad Silverpil (9,5 hkr i orginal), ingen cigg i munnen dock utan TOY som sagt. I övrigt har killen aldrig varit svag för HD eller någon annan kromsläde ("Sportforever-customnever", you see). Det är nämligen jag på bilden vilken är tagen vid ett tidigare tillfälle (samma år som MC-körkortet).

Bocka nu snällt grabben!
(du är två år äldre än mitt äldsta barnbarn! )

SH är fantastiskt

:)

ps Kör hårt Money!

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
Busafreak skrev:
2564784 Faktum är att killen är ett äkta småländsk hantverk och klassar in på din definition. (Tjejerna hade på den tiden en annan uppfattning om utseendet än du!) Trimmad Silverpil (9,5 hkr i orginal), ingen cigg i munnen dock utan TOY som sagt. I övrigt har killen aldrig varit svag för HD eller någon annan kromsläde ("Sportforever-customnever", you see). Det är nämligen jag på bilden vilken är tagen vid ett tidigare tillfälle (samma år som MC-körkortet).

Bocka nu snällt grabben!
(du är två år äldre än mitt äldsta barnbarn! )

SH är fantastiskt

:)

ps Kör hårt Money!
:rofl

:yoparty

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...