Är sjuk , Filmtips tack...

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Life aqutic. Alternativ komedi så jag tycker är sjukt bra.

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Hot Fuzz kanske? Nästan som en engelsk version av Kopps. Fast man kan tänka sig att se den.

[YOUTUBE-ID]rO9xhRrsy9A[/YOUTUBE-ID]

Life aqutic. Alternativ komedi så jag tycker är sjukt bra.
En av mina absoluta favoritrullar. Jag tycker att den är fantastiskt bra, men en del andra förstår den inte riktigt.

Last edited:

Merovingian

Guest
Hot Fuzz är helt klart sevärd. Den är gjord av gänget bakom Shaun Of The Dead och även om den inte når samma nivå som SOTD så är Hot Fuzz underhållande och galen och värd att se.

Åhå, jag tycker snarast tvärtom.
Hot Fuzz är ett lysande exempel på att man inte behöver Hollywood och explosioner för 500 miljoner dollar för att få en rolig och häftig film. :tummenupp

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Åhå, jag tycker snarast tvärtom.
Hot Fuzz är ett lysande exempel på att man inte behöver Hollywood och explosioner för 500 miljoner dollar för att få en rolig och häftig film. :tummenupp

Men det är ju samma gäng som gjort båda filmerna och jag har svårt att se att budgeten var så mycket större när de gjorde SOTD än när de gjorde Hot Fuzz.

SOTD var i mina ögon roligare och smartare och mer orginell än Hot Fuzz.

Hot Fuzz är ändå en bra film men SOTD är snäppet bättre.

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Hot fuzz är as kul! Någon av Taxi filmerna kanske?

Torgo

The Master does not approve
Gick med
28 Oct 2005
Hoj
En svart Qvarna 701
Ahh, sitter fortfarande och väntar på att de ska göra den på riktigt, dvs amerikansk tappning. Grym film som har allt förutom att den är japansk :huvet
Den måste jag kika på igen inom kort, var flera år sen jag såg den nu. Kom det inte en 2:a också, eller har jag drömt det?

Jänkarna skulle aldrig fixa att göra en kopia på den filmen. Lär dig uppskatta de asiatiska orginalen istället, för att vänta på en bra amerikansk remake lär ta längre tid :tungan (finns det en enda bra amerikansk remake på en asiatisk film?)

Battle Royale 2 finns, men den ska du undvika eller stampa sönder skivorna om du skulle råka få tag på dom. Riktigt, riktigt kass film. Måste gå till historien som en av de sämsta uppföljarna någonsin.

OT: Åsa-Nisse funkar alltid när man ligger hemma och är sjuk/bakfull :hihi

Annars kan jag rekommendera Död Snö, norrmännen har äntligen släppt en bra film! (Flåklypa ska vara bra men jag har fan inte sett den ännu :mad: )

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
Jänkarna skulle aldrig fixa att göra en kopia på den filmen. Lär dig uppskatta de asiatiska orginalen istället, för att vänta på en bra amerikansk remake lär ta längre tid :tungan (finns det en enda bra amerikansk remake på en asiatisk film?)

Den amerikanska versionen av The Ring tyckte jag var bättre. Annars håller jag med om att remakes oftast blir sämre. En remake av Battle Royal vore bara dumt. Finns ingen anledning att göra en sån.

Shadow

"Bhyggde?!.. nää!..."
Gick med
7 Aug 2008
Hoj
2007 Honda CBR600RR
om du inte sätt den, Bourne Supremacy, vet inte varför men jag gillar verkligen den filmen trotts att det är 2:an

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Gran Torino, Clintans sista film. Ruggigt bra!

Såg den i helgen och det var en riktigt bra rulle. Såg även Clintans andra film från 2008, Changeling och den var faktiskt riktigt bra den med. Clintan gör bra skit.

Och när vi är inne på Clintan kan jag även nämna Letters from Iwo Jima som är en höjdarrulle. Det är ingen fartfylld, krigsromantisk rulle utan ger istället en tänkvärd inblick hos "den andra sidan". Letters from Iwo Jima är Slaget vid Iwo Jima sett ur japanernas synvinkel.
Flags of our Fathers som gjordes parallellt har jag dock inte sett.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
En av mina absoluta favoritrullar. Jag tycker att den är fantastiskt bra, men en del andra förstår den inte riktigt.

Ryser bara vid tanken på den skitfilmen :mad:

Torgo skrev:
Jänkarna skulle aldrig fixa att göra en kopia på den filmen. Lär dig uppskatta de asiatiska orginalen istället, för att vänta på en bra amerikansk remake lär ta längre tid (finns det en enda bra amerikansk remake på en asiatisk film?)

Jag kan inte komma på en enda remake som är sämre än originalet faktiskt, inte ens "Dark water" som ändå var helkass i amerikansk version.
Att uppskatta asiatisk film är litegrann som att vara "whisky-kännare" och gilla rökiga whiskys. Man ska göra det helt enkelt bara för att det är tufft och manligt, men det är ingen som förstår varför. Nån i herrklubben sa det helt enkelt, sen fick det vara så.
Det är ju bara mysproggare och oklippta cineaster *dårar som ofta hyllar Bergman* som gillar asiatiskt när det inte handlar om porr :brinnerup Jag har sett massvis men varje gång blir man besviken.

Ikväll blir det nog till att kolla på "Baby Blues", den verkar knepig...

The man from Earth
http://www.imdb.com/title/tt0756683/

klockren film ! me like

Riktigt bra, lite seg dock och med det manuset så hade filmen kunnat bli så mycket bättre. Sen finns ju även "The Man Who Fell to Earth", inget gemensamt mer än liknande titlar. Har inte orkat sett hela än dock, somnade varje gång...

Last edited:

Ismannen

Vila i frid min vän
Gick med
25 Aug 2004
Hoj
Ktm 400 exc
Såg District 9 igår, ganska hyffsad rulle.

Annars finns ju denna dräpare :D
[YOUTUBE-ID]8PlrxUzKYoI[/YOUTUBE-ID]

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Att uppskatta asiatisk film är litegrann som att vara "whisky-kännare" och gilla rökiga whiskys. ..

Nu kallar jag mig inte whiskykännare men jag gillar enbart rökig whisky. Inte för att jag på något sätt ser annan whisky som sämre utan helt enkelt för att jag bokstavligt talat klykar av smaken av "vanlig" wirre. Jag behöver helt enkelt rök och tjära för att dölja den vedervärdiga whiskysmaken. En liten släng av whisky-orsakad "medvetslöshet" i tonåren har gjort att jag aldrig kunnat göra mer än lukta på whisky förän någon introducerade Laphroaig och Ardbeg.

Rök-å-tjär-whisky däremot förgyller fredags och lördagskvällarna då jag även gärna kikar på en asien-skräckis som The Ring, Dark Water eller The Eye. Inte superbra men bättre än de amerikanska.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC