Valentinic
Maxar
Poacher skrev:Ah, det förklarar saken, jag har TH.
Letade efter deras rabatter på hemsidan, men kunde inte hitta något.
Vad jag kommer ihåg så finns även rabatter hos OK, Stratoil, olika motel/hotel, Scandlines rabatt osv.
Poacher skrev:Ah, det förklarar saken, jag har TH.
sandstream skrev:Det bäst vore väl om alla betalade lika mycket oavsett om man är med i en viss förening eller inte.
mb skrev:I ledaren till sista numret av MC-folket nämns att SMC:s medlemmar sparar 4 miljoner i försäkringspengar. Jag tror inte att så är fallet. Vi hade troligtvis betalt ungefär samma premier ifall inte SMC-rabatten funnits. Förhandlingarna med försäkringsbolagen skapar snarare en fälla, där den som inte skulle vilja vara medlem straffas med uppåt tusentals kronor extra per år. Naturligtvis hade de icke-rabatterade premierna aldrig varit så höga ifall inte föreningsrabatten funnits från första början.
SMC är en bra organisation, men jag ogillar den här typen av tvångsvärvning.
Vill du bli av med mig på måndagar?Galne Dansken skrev:En mulighed ær ju æven att prata med SMC Stockholm - om det ær dær du bor - kanske dom kan hitta på liknande aktivitet....
Inte om alla betalar lika mycket, dvs att ingen får någon rabatt utan att alla betalar fullt pris som då borde bli lägre än när några får rabatt#Olsson# skrev:Det beror ju på vem man frågar. Det bästa för dig eller mig är det sämsta för någon annan.
http://www.motorcyklisterna.org/medlem/formaner/default.aspValentinic skrev:Letade efter deras rabatter på hemsidan, men kunde inte hitta något.
Ännu bättre vore det väl om alla tjänade lika mycket oavsett jobb så har ju alla dessutom lika mycket att betala med. Medlem i vänsterpartiet kanske lockar mer än SMC..?sandstream skrev:Det bäst vore väl om alla betalade lika mycket oavsett om man är med i en viss förening eller inte.
Låter som en rätt kommunistisk vinkling av det hela. Din smiley förklarar saken hoppas jag.sandstream skrev:Inte om alla betalar lika mycket, dvs att ingen får någon rabatt utan att alla betalar fullt pris som då borde bli lägre än när några får rabatt![]()
Du har inte bilsport & mc eller folksam va och var med vid tiden kring införandet av rabatten? I så fall tror jag att du hade förstått mitt resonemang.Ninjaboy skrev:Det var det märkligaste resonemang jag läst på länge.![]()
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |
![]() |
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars
De två första dagarna i mar... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |