Men ursäkta, bor du inte i Tyskland?
Kör du en tyskreggad hoj och är på besök i Sverige?
Fråga dem om tyskarna hade gillat att du bor i Tyskland och köper hoj i Sverige!
Och jag hade gjort det på tyska!
Warum sagt man dumme Schwede?
Service? Nä, vi jobbar inte på det viset...
För nu är du i Sverige och handlarna krusar inte så det är bara att låta dem förödmjuka dig!
Lycka till och hoppas det går att lösa!
PS
Har du kollat med Tyskland? Påtryckningar därifrån brukar fungera! DS
Lämnar du in en hoj och felet inte går på garantin får du ju alltid betala, det är ju som vanligt eller?
Ja jag är på besök i Sverige...
Förvörigt är ditt argument ett väldigt svagt och fattigt argument.
1. Om jag köper en väldigt dyr motorcykel av ett välkänt märke så har garanti och kvalité vägt tungt i val av modell och fabrikat.
2. Om du som Yamaha/återförsäljare säljer en motorcykel med en Europeisk täckande garanti så ska du leverera efter det annars är der falsk marknadsföring.
3. En 5års garanti är inget jag får gratis. Yamaha har nog tagit höjd för det och med det prissatt Motorcykeln efter det som jag valt att betala.
4. Hur hade du känt om du och din helt nya svensk registrerade hoj var i ett annat land och stod strandad pågrund av ett fel som täcks av garantin men blir nekad för att den inte är köpt i det landet du blev strandad i?
5. Hört talas om ett kollektiv? Alla tar sitt ansvar, alla hjälps åt och med det blir bördan lättare för alla?
Ja jag är på besök i Sverige...
Förvörigt är ditt argument ett väldigt svagt och fattigt argument.
1. Om jag köper en väldigt dyr motorcykel av ett välkänt märke så har garanti och kvalité vägt tungt i val av modell och fabrikat.
2. Om du som Yamaha/återförsäljare säljer en motorcykel med en Europeisk täckande garanti så ska du leverera efter det annars är der falsk marknadsföring.
3. En 5års garanti är inget jag får gratis. Yamaha har nog tagit höjd för det och med det prissatt Motorcykeln efter det som jag valt att betala.
4. Hur hade du känt om du och din helt nya svensk registrerade hoj var i ett annat land och stod strandad pågrund av ett fel som täcks av garantin men blir nekad för att den inte är köpt i det landet du blev strandad i?
5. Hört talas om ett kollektiv? Alla tar sitt ansvar, alla hjälps åt och med det blir bördan lättare för alla?
Vad tror ni om att ringa generalagenten för Yamaha i Sverige då? Det hade hade varit det logiska nästa steget för mej i en sån här härva. Om inte annat för så för råd och vägledning?
Letar efter kontaktuppgifter till Yamaha Sverige eller EU men hittar ingenting!!
Rätt metod hade varit att ringa till den handlare där du köpte hojen:
”Hjälp, hojen har gått sönder. Vad skall jag göra?”
Den som är utställare av garantin får helt enkelt kratsa kastanjerna ur elden. Händer det inget på en dag eller två så får du ringa igen och fråga var du kan hämta ut din lånehoj.
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|