Är sugen på att testa bana, lite frågor.

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Tjena!

Har nyligen bytt upp mig från 125:an till en riktig hoj, Xr650 sm, och är sugen på att testa det här med banåka nu. Så jag har ett par frågor angående detta.

Eftersom jag aldrig har kört på bana borde jag köra en "intro". Tyvärr verkar det inte finnas på den sista körningen på Knutstorp. Kan man köra den långsammaste gruppen istället? Eller ska jag vänta till våren istället?

Är det bäst att köra första gången på Knutstorp eller Sturup?

Hur man anmäler sig tror jag att jag har koll på. Bara att gå in på ssemse's hemsida och knappa in för att sedan hålla tummarna för att det finns plats?

Många frågor blev det, men man vill ju att allt ska bli rätt. Hoppas någon kan svara/hjälpa en nybörjare :)

/ Fredrik.

Robz

Guest
Anmäl dig till Grön (eller Gul om ej Grön finns). Säg till Instruktören på plats att du inte kört banan tidigare (eller bana alls), och du med fler får en Intro-light... Nästan varje körning innebär några som aldrig kört bana förr.

No probz. :tummenupp
(Men anmälan i Röd eller Vit för en nybörjare kan innebära att man inte får köra alls, men blir betalningsskyldig ändå.)

Välkommen!

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Okej, det låter ju fint :)

Då amäler jag mig till Knutstorp den 18 sept när jag kollat så att jag säkert kan :)

Kom att tänka på en sak till angående själva utrustningen. Ska man ha uppsamlingskärl och allt vad det heter för att köra?

Robz

Guest
...Kom att tänka på en sak till angående själva utrustningen. Ska man ha uppsamlingskärl och allt vad det heter för att köra?

Nope - men om den läcker eller hojjen är i olag säkerhetsmässigt, måste det fixxas innan man släpps ut. Originalskick, men "gott" sådant gäller.
Glöm ej ryggskydd :tummenupp

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Okej :)

Jag har sånhär "safetyvest" och crosstövlar. Men sedan har jag egentligen ingen riktig jacka, bara en tunn Str. Sedan har jag STR byxor med, skulle gissa på att dessa skyddar sämre än goretex.
Så om det bli körning skulle man kanske låna fassans skinnbyxor och jacka trots att det är "glidarkläder"? :)

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
Okej :)

Jag har sånhär "safetyvest" och crosstövlar. Men sedan har jag egentligen ingen riktig jacka, bara en tunn Str. Sedan har jag STR byxor med, skulle gissa på att dessa skyddar sämre än goretex.
Så om det bli körning skulle man kanske låna fassans skinnbyxor och jacka trots att det är "glidarkläder"? :)

Det är goretex ställ eller ett riktigt skinnställ som gäller. Du bör inte sitta på en motorcykel utan det.

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Okej, då får det bli till att låna fassans kläder! :)

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning