Är Top Gear ett bra program???!

Är Top Gear ett bra program?

• Antal röstningar
    0

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Hoj
r6 -00
jag vet numera att det är ofarligt å sitta i en golf, å få massa blixtar rakt ner i taket, å att de bara e å köra därifrån sedan :)

jag gillar deras inbördes tävlingar bäst, samt när gästen kör ett varv på banan

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
FreddaGädda skrev:
2478825 Jag skrev det i en annan tråd. Filmtekniken är anmärkningsvärt påkostad för ett sånt program. Speciellt på senare år.
Upplägget över huvud taget är lysande

Dom som filmar och klipper är ju snudd på genier! Laddar man hem avsnitten kan man spola allt snack och bara kolla på reportagen, Top Gear kan vara det enda vettiga som kommit från england.

lappmögel

Elin racing
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
ZX9R svarten
I vilket annat motorprogram tävlar man med en BMW (jeep) mot en Fallskärmshoppare, mao jag tycker det är det bästa motorprogrammet, hoppas verkligen Hammond klarar sig han är ju klockren i Brainiac. Man måste ju älska det programmet då de spränger husvagnar hela tiden

Groover

bensinist
Gick med
8 May 2006
Hoj
Tuono R-06
Det är trevligt med bil/motorprogram som inte är så jävla politiskt korrekta :tungan . Sedan har ju trojkan som leder programmet i fråga en hel del rutin.....
De svenska programmen som producerats på senare år håller bedrövligt dålig klass. Vissa håller sig t.o.m med reportrar som inte ens har körkort !!!!
Vi som har varit med ett tag minns med glädje TV3´s motorprogram "Garage" :yoparty

Top Gear - det bästa som bjuds för oss motornördar just nu.

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Mellan två hojjar just nu
Topgear är ett bra program för motorintresserade, ni som gnäller kan ju inte vara det helt enkelt.
Dom gör intressanta tester, testar häftiga fordon och har en rolig programide´.

Dr.Bike

Guest
sEiKo skrev:
2479297 Topgear är ett bra program för motorintresserade, ni som gnäller kan ju inte vara det helt enkelt.
Dom gör intressanta tester, testar häftiga fordon och har en rolig programide´.

Spot on!

Dessutom presenterar de allt på ett humoristiskt sätt TROTS att de nog kunde vara f-n så mycket mer sakliga och tråkiga, för man märker att de ju har gedigna kunskaper i botten.

By the way: Har hört att den yngre av dem (minns ej namnet) har förolyckats i ett rekordförsök med en raketbil, och svävar nu väldigt nära döden.
Tragiskt om han inte klarar det, för detta program ÄR en frisk fläkt.

Minns utan saknad det förnumstliga Trafikmagasinet där en bil alltid bara var en BIL och inget annat, och på de kriterierna kunde Perstad och Glenning döma ut en Porche 911 bara för att det inte gick att få in en barnvagnsinsats... (lätt raljerande) men ni hajar.
Top Gear är ju något HELT annat.

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Dr.Bike skrev:
2479527 Spot on!

Dessutom presenterar de allt på ett humoristiskt sätt TROTS att de nog kunde vara f-n så mycket mer sakliga och tråkiga, för man märker att de ju har gedigna kunskaper i botten.

By the way: Har hört att den yngre av dem (minns ej namnet) har förolyckats i ett rekordförsök med en raketbil, och svävar nu väldigt nära döden.
Tragiskt om han inte klarar det, för detta program ÄR en frisk fläkt.

Minns utan saknad det förnumstliga Trafikmagasinet där en bil alltid bara var en BIL och inget annat, och på de kriterierna kunde Perstad och Glenning döma ut en Porche 911 bara för att det inte gick att få in en barnvagnsinsats... (lätt raljerande) men ni hajar.
Top Gear är ju något HELT annat.

Det står i tråden om Richard Hammond, hans läge är fortfarande mkt allvarligt....:rolleyes:

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Dr.Bike skrev:
2479527By the way: Har hört att den yngre av dem (minns ej namnet) har förolyckats i ett rekordförsök med en raketbil, och svävar nu väldigt nära döden.

Har man förolyckats så är man död.:pannkyss Däremot har han varit med om en olycka.

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
Ja - det är ett bra program då det underhåller mig under den tiden det sänds.

nabru

Medlem
Gick med
4 Apr 2003
Hoj
Hojlös. Och ska förbli så ett tag. Känns på något vis tryggare...
OLJEKYLD GSXR skrev:
2476926 Top Gear är helt lysande. Deras ide är ju inte att vara ett konsumentmagasin, då skulle de inte köra prestandabilar. Vill man veta hur många ica-kassar nya Skåda Fabia lastar i baksätet eller om VW Gålf klarar att köra över en trottoarkant i 30 blås så köper man Vi bilägare. Det här är underhållning och roliga inslagsideer, mig veterligen tävlade aldrig Glenning och Perstad om vem som kom först till Monaco eller satte en nunna i en Monstertruck. Det liksom lite olika program förstår ni.

----

Agree!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Meissner

Skriver!
Gick med
10 Aug 2003
Hoj
Diverse
Jag tycker vi har fått ett svar på frågan - Japp! Top Gear ÄR ett bra program.

Case closed.

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Meissner skrev:
2480558 Jag tycker vi har fått ett svar på frågan - Japp! Top Gear ÄR ett bra program.

Case closed.

Håller med. (om att sh-folket gillar skiten...)

Stäng tråden och pollen, för slutsatsen är klar!

ultimate_TF

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2005
Hoj
...
Deras komik tycker jag är riktigt bra. Repotaget när de ska prova på livet som husvangscampare är riktigt bra, även det när de ska köpa var sin skåpbil och tävla med. :tummenupp

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
lappmögel skrev:
2479122 Man måste ju älska det programmet då de spränger husvagnar hela tiden
Menar du i Brainiac eller Top Gear? :tungan

Som andra redan sagt så är det snyggt filmat och jag tycker att det är ett av de bästa motorprogrammen som finns. Det är mera passion och humor än konumentupplysning.

Må Glenning vila i frid. Ingen kunde gnälla som han över sån "lulllull" som elfönsterhissar eller över otillräckligt baksätesutrymme i en Polo. :(

PalleP

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Honda CBR 900rr -98
Top Gear innehåller element som gör att jag inte kan sluta titta på det.
Explosioner, idiotiska tävlingar med motorfordon, sågningar av andra människor, brittisk humor, exotiska bilar, samt tester av saker som är macho (stridvagnar o liknande).
Ha lite blandade känslor om Clarksson då han tycker mcförare är gay men de får man väl ta.
Hammond har varit ur sängen och tagit ett par steg så han är definitivt på bätttringsvägen.
Clarksson wants his hamster back. :D

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...