Är Yamaha TDM nått att ha?

Gummi

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Scrambler -06, Honda XR650R -03, BMW R60 -57
Tjena!

Har väldigt svårt att bestämma mig för vilken MC jag ska köpa inför kommande säsong!

Har tidigare haft en suzuki sv650, Triumph Daytona och en KTM Duke.
Duken var nog den jag var mest nöjd med...

Dock är jag ute efter något som är mer lämpligt att åka två på, dessutom får inte försäkringen bli för hög. Helst inga höga självrisker vid stöld heller, pga att jag fått 2 av hojarna stulna tidigare!

Jag funderar lite på en Yamaha tdm, har dock inte provkört den. Är det någon som har något att säga om denna MC? Är den lite väl trist att köra?

Förslag på några andra MC jag bör titta på?

Har ungefär 60-65.000:- att shoppa för.

/Gummi

sweborn

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2004
Hoj
Fido/Bulle
Gummi skrev:
Tjena!

Har väldigt svårt att bestämma mig för vilken MC jag ska köpa inför kommande säsong!

Dock är jag ute efter något som är mer lämpligt att åka två på, dessutom får inte försäkringen bli för hög. Helst inga höga självrisker vid stöld heller, pga att jag fått 2 av hojarna stulna tidigare!

Jag funderar lite på en Yamaha tdm, har dock inte provkört den. Är det någon som har något att säga om denna MC? Är den lite väl trist att köra?

/Gummi

Enligt min körskolelärare är det den bästa och roligaste hojen han haft. (2004 års modell) Om man klarar av utseendet, förstås.

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Multistradan pratar ju alla gott om. Själv tycker jag den är apful.
Den kostar nog lite mer oxå förresten :va

ulf_lundin

Ge f-n i att ändra här !
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R 1200 GS, XR600
TDMen är bra. Prova. Men man måste ju gilla hojtypen. Inte gratis i försäkring den heller.
/u

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
Jåke här på SH har en, och verkar kunna en hel del om TDM:er. TRXen har samma motor, och jag är nöjd med den, driftsäker, gott med "grunt", men visst kunde man ha fler pållar. TRX och förmodligen även TDM, lär ligga i klass 5, så försäkringen är helt OK!

UnderDOG

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Hoj
Ingen, none, Kein.
HansJ skrev:
Jåke här på SH har en, och verkar kunna en hel del om TDM:er. TRXen har samma motor, och jag är nöjd med den, driftsäker, gott med "grunt", men visst kunde man ha fler pållar. TRX och förmodligen även TDM, lär ligga i klass 5, så försäkringen är helt OK!

Honda VTR Firestorm..

Med Honda och Ifs nya märkesförsäkring så kostar en tre år gammal VTR dig max 6200:- Hel/Helår att försäkra.
Och det är en rolig hoj!

//Anders.

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Vet inte om mitt förslag passar in riktigt, men here goes..

Annars kanske en
<----------------------
kan va ngt?

Försäkringklass 5. 65 pållar på slangen o 65 Nm i ett brett register. Otroligt bra chassie som tål hård aktiv rolig körning. Feta Brembo bromsar. Och den är "sjuss-vänlig" om du ska släpa på pinglan osso.

Jag gissar att den har lite av karaktären från SV650 som du säger att du haft innan..

Dessutom är den ju löjligt snygg också.. :)

Eldstorm

Dr Jekyll & Mr Highside
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
VTR1000SP-1 + DR-Z400S
Nya BMW K1200S kanske?
Den kostar visserligen 149.900 kr men med en försäkring på max 6.060:-/år (BMW märkesförsäkring via If (gäller ej om du är under 30 år)) så är det snabbt intjänat. :)

HasseS

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2004
Hoj
yamaha TDM
Beror ju lite på vad man ska ha hojen till men Tdmen är en ok hoj... Går att åka undan rätt bra på den och endå så är den helt ok att skjutsa på... För 60-65 tusen bör du kunan få tag på en Tdm 900 som är lite piggare och den har väl bättre bromsar också.. Tdmen är en kompromiss kan man väl säga inte toppen på nått men endå bra på det mesta...

MC Doktorn

Guest
Gummi skrev:
Tjena!

/Gummi
Rek TDM modellen 96 senare med 270 graders vev "big bang" kom på de senare modellerna tillsammans med växellådsförändringar .
En VFR Honda 800 är en riktigt bra hoj rek starkt kan får för runt 55-60

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Jag var van vid sporthojar av typen R1 när jag köpte en -96 TDM 850 och körde med från Stockholm till Alperna. Alltså både motorväg och serpentivägar. Var supernöjd. Bekväm, björnstark motor, kul med upprätt körställning när det svänger. Inte världens bästa vindskydd dock. Skulle gärna köpa en igen.

Gummi

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Scrambler -06, Honda XR650R -03, BMW R60 -57
Tack för alla tips!

Det lutar väl åt en Honda VTR firestorm -01 just nu då iom den billiga försäkringen. Är det någon som har en sådan till salu i sthlm-trakten så är jag intresserad.

/Martin

Törnberg skrev:
Honda VTR Firestorm..

Med Honda och Ifs nya märkesförsäkring så kostar en tre år gammal VTR dig max 6200:- Hel/Helår att försäkra.
Och det är en rolig hoj!

//Anders.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras