Är yamaha YZF 600 thundercat något att ha?

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R6 -05
Rammstein skrev:
Har du haft några problem med Hondan? Nä, tänkte väl det...så byt inte till dig problem nu :)

Han får inga problem med kattan heller. Modellen saknar typiska fel. Att det sen kanske inte är världens värsta eller ballaste sporthoj är en annan sak. Snygg är den i alla fall.... :banana
 

kiwimaddog

Är huvvet dumt får kroppen lida....
Gick med
22 Apr 2005
Ort
Villa Filip
Hoj
R6´99 R7ed.
Rammstein skrev:
Har du haft några problem med Hondan? Nä, tänkte väl det...så byt inte till dig problem nu :)
vaddå? Thundercaten problem? förutom 2:ans växel som faktiskt är ett hyffsat obetydligt problem så har jag aldrig hört nåt negativt om katten! o inte märkt nåt själv heller för den delen, den går som en klocka med billig försäkring...typ :tummenupp
 
Last edited:

Dal-Mausen

Knäskrap året om
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Dalarna
Hoj
R6 '06 Förstörd av Pundar-granne. + 2 1/4 Häst + WR450 '04 + 2 DvärgSchnauzrar
Valentinic skrev:
Kom inte Thundercaten 96 och förblev ouppdaterad tills den dagen den försvann?! Och vad jag vill minnas så sopade cbr:en rent hus om man jämför med thundercaten år 1996. Iaf enligt bike, men dom ljuger ju iofs! Alltid kul med ny hoj dock. Jag hade hållt mig till cbr, utan att tveka en sekund.

ThunderCat'en vinner en jämn strid mellan den och CBR'n med en grymt skön sadel. Min kisse smiskades duktigt på bana och motor & låda gick som en klocka. Den gick ur tiden efter 5.700mil när det var en mindre lämpad 22-åring bakom ratten i en bil, som svänger höger med alla indikationer på högersväng och ångrar sig. Han svänger vänster :kocko :näsblod

Men mitt seatpipe-system och min solo-seat klarade sig. Deta fick jag behålla och finnes nu till behövande. Kolfiber-pipor x2. Ett kit som bytes på en timme. Org-seatp, seatp-org.

/Dal-Mausen som numer kör Gsxr750 '04 med kass låda och andra skavanker.


Ps. Sen är ju ThunderCat'en riktigt snygg oxå
 

Daddy

Hmmmm..
Gick med
31 May 2003
Ort
Stockholm, Nacka
Hoj
zx10r -05
Jag hade också en kisse.
Motorn gick oerhört fint. Men 2:an hoppade ur titt som tätt.
I slutskedet gick det inte alls att köra på 2:an över 7000rpm.
I övrigt åkte jag obehindrat ner till Wenedig med den, och smiskade bakhjul på Franska rivieran. Det var förra året.
Knäskrap funkar utmärkt liksom bakhjul.
Enda nackdelen tyckte jag var att den var SÅ JÄVLA SLÖ PÅ LÅGA VARV.
Det var det enda förutom växellådan som fick mig att byta upp mig i kubik.

Iofs tycker jag att zx9 -99 är den snyggaste hojen på marknaden.
Inklusive modernare hojar.

Det kan ha varit därför jag bytte också!
 

raceman_peps

I år med fälgstripes!!
Gick med
3 Dec 2003
Ort
Bortom Nykil i 240 m2 verkstad och 110 m2 bostad!!
Hoj
Yamaha YZF600R Thundercat. Husqvarna 250TE, Honda TRX500 Fourman hydrostatik. Cresent Tarfek sport 7v, SISU LYX universal 3vxl!
Jaaaa!!!!

Klart det är!
Min går som en klocka. Man har väl hittat ett nytt friläge efter tvåan någon gång men då har man gjort fel... Och visst gillar den att varvas för att bita ifrån lite också men det är ju bara en 600... K&N filter och Leovince slipon på min gjorde en hel del på karaktären på hojen. Nu ryter den lite mer i alla fall!!

Jämfört med många hojar från typ 96´ är den snygg i linjerna och väldigt väl byggd. Man får mycket hoj för pengarna och som sagt rätt billig att försäkra.

Det är inte för inte den fortfarande säljs ny i USA kanske? :rolleyes:
"Man ändrar inte på något som fungerar"... typ.
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top