Ärligt nu - kan du köra på bakhjulet o hålla den där?

Kan du köra på bakhjulet å hålla den uppe längre än 5sec?

• Antal röstningar
    0

Landin81

ALFAHANNEN
Gick med
31 May 2012
Hoj
Yamaha Fz8N 2011 Landin Edition
Köra på bakhjulet i mer än 5 sek klarar jag absolut, men frågan är hur många som klarar en 5 sekunders stoppie =)

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Nope, men röstar inte för jag saknar alternativet:

"Nej, och jag bryr mig inte om att lära mig för jag vill ändå inte ligga med de WT-brewdar som skulle bli det minsta imponerade av en sån akt".

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Nope, men röstar inte för jag saknar alternativet:

"Nej, och jag bryr mig inte om att lära mig för jag vill ändå inte ligga med de WT-brewdar som skulle bli det minsta imponerade av en sån akt".

Vissa saker gör man före sin egen direkta njutnings skull, och inte för att imponera på någon eller några andra.

Last edited:

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
1-2 mil va inga problem med motarden, det roligaste var dock att ligga på riktigt kurviga vägar och gasa upp den på bakhjulet med nedlägg precis i utgången av kurvorna :) Omkörningar där man svänger ut och sedan in på bakhjulet var också kul.

Tuonon jag har nu är dock alldeles för hetsig för att kunna köra så med, ketchupeffekt som tusan gör den svårkontrollerad. Lär koppla bort powercommandern och se om det är en felaktig mapp som gör att den beter sig så.

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
Denna sommar ska den sköna konsten att åka på ett hjul försöka tränas in , men lite för feg fortfarande , Sukkan far upp lite titt som tätt men inga femsekunders eller kilometerlånga mera "oh shit,oh shit,oh shit" faktorn :crash när det händer :rolleyes:

MrNice80

174,74 Hk
Gick med
16 Mar 2006
Hoj
HONDA CBR 1000RR -08, GSXR1000 K6 (Såld),KTM 450 SX -05, Can-AM Outlander 800 MAX LTD-08 och en EU-moppe.
När jag var ung o dum höll jag på med wheelies. :arsele
Nu är jag bara gammal o klok. :tummenupp
Har hunnit passera 240km/h med skjuts på ett hjul.
Efter det sa sambon STOP.
Nu lyfter den ibland bara av sig själv. :yoparty

Har dock hunnit smaka på asfalt på grund av dumma wheelie försök. :huvet

Draco

1:a REC 2012 #56
Gick med
25 May 2009
Hoj
Triumph 765 rs Moto2 racer
Man måste ju även bidra till att inspirera den förtappade ungdomen, alldeles för sällan man ser en fin bakhjulsåkning på stan, med respekt för trafiksäkerheten givetvis, kontrollerat i låg hastighet annars är det bara löjligt.

Lajo

Same same but different..
Gick med
26 Aug 2010
Hoj
-00 Suzuki TL1000S
I yngre dagar ja, men numer finner jag det inte värt vare sig skammen eller självrisken om det går åt helvete. Så, nej det får folk med självhävdelsebehov pyssla med.
Undrar förresten hur många "mc-singelolyckor" som beror på misslyckade slangningsförsök varje sommar.:rolleyes:

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Precis..
Och en poll på internet om hur bra man är på att slanga?

Kan nog variera ganska mycket. Den här pollen är ju dessutom anonym.

Den som gör pollen kanske bara är nyfiken? Läste en intervju med någon före detta idrottsman för ett tag sedan. Han förklarade att en av de egenskaperna man får som idrottsman är att kunna betrakta sig själv objektivt utan att hela tiden skydda sitt ego med bortförklaringar. De flesta människor gör just det, värnar hela tiden om sitt ego.

Kanske klarar man just 5 sek och vill veta om detta är normalt eller inte? Kanske vill man skryta om att man klarar hela 5 sek på bakhjulet? Vad vet jag? Själv har jag inte svarat i pollen jag är mest nyfiken på snacket i tråden just för att det finns så många synvinklar på det hela.

För att sätta lite perspektiv på 5 sek som kanske är lite abstraktare än en sträcka, så är det 100 meter om man kör 72 km/h vilket är typ en hög powerwheelie med en motardhoj, eller dubbla farten så har du en 200 meters powerwheelie med en sporthoj.

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Kan nog variera ganska mycket. Den här pollen är ju dessutom anonym.

Den som gör pollen kanske bara är nyfiken? Läste en intervju med någon före detta idrottsman för ett tag sedan. Han förklarade att en av de egenskaperna man får som idrottsman är att kunna betrakta sig själv objektivt utan att hela tiden skydda sitt ego med bortförklaringar. De flesta människor gör just det, värnar hela tiden om sitt ego.

Kanske klarar man just 5 sek och vill veta om detta är normalt eller inte? Kanske vill man skryta om att man klarar hela 5 sek på bakhjulet? Vad vet jag? Själv har jag inte svarat i pollen jag är mest nyfiken på snacket i tråden just för att det finns så många synvinklar på det hela.

För att sätta lite perspektiv på 5 sek som kanske är lite abstraktare än en sträcka, så är det 100 meter om man kör 72 km/h vilket är typ en hög powerwheelie med en motardhoj, eller dubbla farten så har du en 200 meters powerwheelie med en sporthoj.

Håller med..

Du missar mål med min kritik dock. Båda svarsalternativen förutsätter att man ser det som ett mål att kunna slanga. Jag bedömer "nyttan" i att kunna slanga like a baws betydligt lägre än kostnaden för kraschrisken, min tid, slitage på hojen och svårigheten i att kunna öva på det nånstans där man inte ser ut som:

Mupp.gif

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
Syftet med 5 sekunder skulle ju kunna vara att man, för att wheela längre än så, behöver få upp den till balanspunkten more or less för att inte varva ur.

Crazy idea :3freak

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
stuntster
Jag bedömer "nyttan" i att kunna slanga like a baws betydligt lägre än kostnaden för kraschrisken, min tid, slitage på hojen och svårigheten i att kunna öva på det nånstans där man inte ser ut som en rolig nallebjörn
Bör man inte veta om nyttan innan man börjar bedöma den? Jag känner till kraschrisken, tiden det tar att lära sig, slitaget på hojen och hur man ser ut som en rolig nallebjörn och jag tycker det är värt varenda sprängd motor det har kostat mig!
:banana

Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...