Äro du en Chocoholic™?

Är du beroende?


  • Antal röstningar
    0

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Ort
Löddeköpinge
Hoj
2010, Skakig 1000RR
På grund av Hosztics chokladprishöjartråd så startar jag den här,
jag trodde nämligen inte att män var chocoholics™
Ja några måste det väl finnas, men frågan är hur det står till egentligen? :näsblod

Svara på pollen! :mad:
 
Last edited:

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Vad skulle man gjort utan det?

COOP´s egen mjölkchoklad är faktiskt ruskigt god. Innan den tog Fazers julspecial 300g mjölkchoklad priset :)
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Gillar iofs choklad dock inte direkt beroende. Hhelst ska den va vit med luftbubblor :hädare
 

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
Lustigt hur man nämner "Mjölkchoklad" i en tråd som denna. Mjölkchoklad är äckligt och borde göras olagligt. :mad:
 

Henken

Guest
Var tvungen att testa nya Amigo! Sjukt god, nu har helgunnandet gått över i rent frosseri. :(
 

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mitt i säntrum av Muppsala
Hoj
Svart Bandithona
Var tvungen att testa nya Amigo! Sjukt god, nu har helgunnandet gått över i rent frosseri. :(

Tyckte du? :O jag tyckte inte att det passade ihop liksom :/
Jag tycker mycket om men är inte beroende alls. När jag bodde på Irland så hatade jag Cadburys choklad och saaaknade Marabou..nu saknar jag Cadbury..man är nog lite knepig:va (och skall man vara strikt så är väl ingen av dom riktig choklad :p)
Har svårt för riktigt mörk choklad då den är så bitter. Lite lagom mörk är gott! Vit choklad går fetbort.
 

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
KGK
jag har botat mig själv genom att äta ganska mycket choklad så jag är inte direkt en chokoholic längre
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Mitt ex utbildade sig till konditor/chokladkreatör, hon hade hemma säckar med choklad som hade kilopris som guld ungefär.

Det var exotiska sorter, mindre exotiska sorter och ren mängdchoklad, som hon sedan använde till att göra praliner och tryfflar utav.

Visst var dom goda, oerhört goda, men det var att kasta pärlor för svin att ge såna till mig, jag uppskattade dom inte nog för att motivera pris och arbetsinsatsen som låg bakom, min uppskattning ligger mer i nivå med en påse polly...

Jag köper lite choklad i mina blandpåsar, en kexchoklad till kaffet emellanåt, men utöver det klarar jag mig utan.
 

Chaan

TDR 125 RR
Gick med
29 May 2006
Ort
Stockholm Väst
Hoj
TDR 125
Ja faktiskt!

Just choklad tillåter jag mig vara beroende av - men försöker hålla mig till sådan utan tillsatt socker.
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Något som är läskigt gott är värmd lr skummat mjölk som man sen lägger ner hackad vit choklad i.. Blir varm choklad fast vit! sött som f.n men ruskigt gott! :yoparty
 

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Ort
Los Patanes locos
Hoj
Honda Repsol 2009
Jag skulle kunna leva på choklad enbart, om man nu inte blev så förbannat fet av det.

Vetekattens hemgjorda praliner, dessa så underverk fyllda med champagne eller päronkonjak.

Eller som jag hittade på bio på Söder. Chokladdoppade popcorn. Åååå dessa minnen från barndomen när mormor bjöd på dessa.

Gott+gott = gott
 

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Ort
Västland
Hoj
-
Gott+gott = gott

Nej nej, gott+gott = gottgottigottgott. :tummenupp

Jag är definitivt inte beroende av choklad, försöker undvika det då det sätter sig på ställen som inte direkt attraherar kvinnor.

Men en sak som är oerhört gott är en mörk choklad (men inte för bitter/torr) och en skvätt fin whiskey tillsammans. Mums!
 

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Choklad är nästan det enda godis jag äter. Gelégodis tycker jag är direkt äckligt, och popcorn är något av det vidrigaste som finns.
Chips går iofs ned, men chokladen är oövervinnlig!
Men jag är inte beroende.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top