Ärrat öga - kan man få ut pengar på sin försäkring?

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Hoj
GSR 750 -12
Man hör ju om fall där folk har brytit ben, sågat sig i handen etc och fått ut tusenlappar för det.
Själv så skadade jag hornhinnan för ett par år sedan och ser idag flera mörka fläckar vid ljusa bakgrunder.. Är det nåt som man borde ta upp och få ersättning för? :gnissla

J.F.S

Hojlös.. :'(
Gick med
8 Jul 2005
Hoj
är såld..
skoteridioten skrev:
2621779 Man hör ju om fall där folk har brytit ben, sågat sig i handen etc och fått ut tusenlappar för det.
Själv så skadade jag hornhinnan för ett par år sedan och ser idag flera mörka fläckar vid ljusa bakgrunder.. Är det nåt som man borde ta upp och få ersättning för? :gnissla

:D Har exakt samma fenomen med ögat!

Själv körde jag lite vinkelslip på ett rostigt avgassystem och fick en flisa i ögat. Var lagom skönt att få ut den kan jag säga.. den hade liksom bränt sig fast...

Berätta gärna hur det går. :gnissla

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750
skoteridioten skrev:
2621779 Man hör ju om fall där folk har brytit ben, sågat sig i handen etc och fått ut tusenlappar för det.

Självklart ska du ta upp det. För mig verkar det (obs, bara min egen teori) som en form av invaliditet. Man kan ju få ersättning för ärr (heter det kosmetisk invaliditet?) så varför inte för nedsatt syn?

.

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
skoteridioten skrev:
Hade du någon privat olycksfallförsäkring vid tillfället?

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Hoj
GSR 750 -12
HanneZ skrev:
2621865 Hade du någon privat olycksfallförsäkring vid tillfället?

Tror inte det tyvärr. Bodde hemma och då tänkte man ju inte på sånt..lär höra med mor.
Men skadan finns dokumenterad av läkare.

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
skoteridioten skrev:
2621895 Tror inte det tyvärr. Bodde hemma och då tänkte man ju inte på sånt..lär höra med mor.
Men skadan finns dokumenterad av läkare.
Pengarna kommer alltid från en försäkring... har du tur så va du försäkrad "genom" morsan eller så men har du inte kvar försäkringen nu så kanske det blir knepigt.

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Hoj
GSR 750 -12
HanneZ skrev:
2621899 Pengarna kommer alltid från en försäkring... har du tur så va du försäkrad "genom" morsan eller så men har du inte kvar försäkringen nu så kanske det blir knepigt.

Okok. Då ska jag som sagt höra efter lite.
Tack så länge :)

p.grip

Stockholm
Gick med
20 Oct 2003
Hoj
ZX-6R -99, HD FXDB -07, Aprilia Falco -02, HD Sportster -10
Se bara till att kolla upp om det fanns försäkring snarast, risken är annars att det preskriberas efter 3 år.
Och fanns det en försäkring gällande då så behöver den inte finnas kvar idag, räcker med att den gällde vid tidpunkt för olyckan.

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Hoj
GSR 750 -12
p.grip skrev:
2621929 Se bara till att kolla upp om det fanns försäkring snarast, risken är annars att det preskriberas efter 3 år.
Och fanns det en försäkring gällande då så behöver den inte finnas kvar idag, räcker med att den gällde vid tidpunkt för olyckan.

Om det nu inte fanns någon försäkring alls. Då är det alltså kört?

p.grip

Stockholm
Gick med
20 Oct 2003
Hoj
ZX-6R -99, HD FXDB -07, Aprilia Falco -02, HD Sportster -10
Jao, fanns det ingen försäkring så är det kört. Om du inte hittar nån som av medkänsla vill ge dig en bunt pengar :D

Tänk på att det i en ev hemförsäkring kan finnas moment som ger rätt till ersättning, om du jobbade och var med i facket kanske det fanns en försäkring där. Om dina föräldrar var med i facket kan du vara försäkrad därigenom osv osv.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Räknas det som handikapp så får du ut pengar - resten är bara löjligt.

blocket

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2006
Hoj
Xjr 1300 å ett gammalt elände
Kan åxå få pengar om det syns. så kallat vanprydande ärr

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
skoteridioten skrev:
2623016 Vad är ditt problem?

Man får inte ett skit från bolagen, men betala är det inga problem med.
Hatar dem alla jävla Fbolag.

Va fan är 30tusen för vanprydande ärr mitt i fekset som man ska gå i resten av sitt liv med liksom????
30tusen är inte ens min månadslön bara. Skrattretande.

Nu vet du, jag hatar Fbolagen - man får inte ett skit!!

FreddaGädda

Guest
Även jag har samma fenomen. I yngre dagar tyckte jag det såg ut som en massa små SL-loggor men på senare dagar har jag sett att det ser mer ut som trädrötter/nerver. Har haft det så länge jag kan minnas. Har jag åstadkommit detta själv eller har jag fötts med det?

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år