Äsch, fan...

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Den "snabba" mothuggande stilen här på SH verkar mest vara att kasta bajs på varandra och avkräva folk på källa med vetenskapliga belägg så fort nån har en annan åsikt, vare sig det gäller nåns favoritfärg, lämplighet av dataspel för barn eller annat

Att argumentera enbart för att "vinna" en debatt ger mig personligen ingenting. Jag försöker att lära mig av och förstå den andra parten och sen avgöra om jag faktiskt hade rätt eller ej. Även om jag får erkänna att jag kan vara rätt tjurskallig.

Det finns ett helt gäng trådar (nästan alltid samma medlemmar som hänger i dom) som jag undviker aktivt för att inte helt tappa min tro på mänskligheten.

All respekt till de som har en avvikande åsikt och vågar stå för den på detta forum, oavsett om denne heter A_NN_A eller ibbe66

"En åsikt är inte nödvändigtvis rätt bara för att man är villig att dö för den"

När man försöker framföra åsikter som sanningar bör man ha någon typ av belägg som stödjer ståndpunkten.
Att komma med påståenden dragna ur röven hjälper inte diskussionsklimatet.

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Hoj
En massa gammalt mög.
Som i jämförelse att argumentera för/åt någon som har fel, enbart för att den personen är ens flickvän?

Nej tjockis, hon är min sambo. För övrigt kan du testa att läsa igenom inlägg innan du besvarar dem, då hade du sluppit skriva de senaste 2. :tummenupp

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Det jag försöker leva efter. Man kan diskutera med folk och ändå visa respekt.

Ja, det är en sund inställning! Det är väl egentligen bara då det kan bli en vettig diskussion. :)

Nyheter
Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha