Äta Kinesmat, nej tack

Smeddie

Gammal o äcklig
Gick med
4 Jun 2004
Hoj
Honda VT750DC
Jag avlivar huggorm vid blotta åsynen. (PUNKT)

Jag har inga som helst problem med andra smådjur runt huset, jag avlivar dom också om det behövs.

Skillnaden är då att jag dels måste skiva huggorm medelst spade, dels måste döda dom eventuella gnagare som huggormen ändå skulle ha dödat, men endast om dom är mig till besvär.

Smågnagarna kan vara till besvär, men inte alls lika mycket som huggormen om den biter en hund, katt eller faktiskt en människa, då man inte vet innan om man reagerar allergiskt eller inte på ett bett, därför förekommer jag huggormen.

Synd att upplyst folk ändå ska vara så förbaskat rädda för så larviga saker.

Känner du många som dött av huggormsbett?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Känner du många som dött av huggormsbett?

Ja, jag känner ett par vars husdjur har dött, samt att jag har en kusin som är allergisk som har fått ligga på sjukhus ett par dagar för huggormsbett.

Känner du någon som har blivit glad av ett huggormsbett?

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Hoj
äldre Yamaha
Jo jag har läst det i tidningen men jag känner fortfarande inte en enda människa som känner någon som sett en fästing i norrland. Eftersom jag känner rätt så mycket människor i norrland så tänker jag inte tro på det innan dess.

Malaria och myggor var ett exempel. Jag menar att det skulle kunna vara värt att alla myggor i hela världen dör eftersom att det dödar två miljoner människor om året.

Sen snackar du så fruktansvärt mycket i nattmössan när du säger att människan så lätt kan gå under. Vilket år tror du det är? Mänskligheten klarar vid det här laget garanterat vad som helst. Våran föda består av växter och djur ja men inte kommer de från naturen.

Jag har alrig pratat om att människan ska gå under snart. Men det är ett obestridligt faktum att vi lever på naturens växter och djur. Väldigt få arter lever under symbios med oss.

En normalt begåvad hyfsat funtad människa inser att vi inte kan utrota den ena arten efter den andra som är viktiga i ekologiska system utan konsekvenser. Tror nog att även du inser det, för du har ju annars gett ett klokt intryck.

Du bygger dina slutsatser om fästingar och dess utbredning på rykten och bekantskaper? Misstänkte det...
Försök istället söka fakta. Googla på fästingar och norrland så får du snabbt svar:)

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC