Även politiker kan få tokryck!!

Tom

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Sprint ST
Varför skulle en riksdagsman vara "bättre" än "vanligt folk(TM)" ?

Nu har ju nämnde riksdagsman enligt tidningen propagerat för förändrad alkoholpolitik, så han kanske bara utförde fälttester på hur den nuvarande fungerade :)

Världen är full av nötter, det är bara att inse faktum och leva med det.
 

zopilote

I minoritet
Gick med
19 Jan 2004
Ort
Norrköping
Hoj
2021 Moto Guzzi V7, 2017 Vespa GTS300
Hade jag varit mamma till hans barn (...eller kanske inte...) så hade han aldrig sett den ungen igen utan en övervakare med. :fatta!
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Det hela är nu belagt med sekretess, va konstigt:lol
Undar va dom ska dra för valser om detta, ska bli kul att höra.
Vi hade ju en annan politiker från Uppsala som som stod och fyllemopsade åt självaste polisen den gången, det blev kraftigt nedtystat.

Hon, vakten fick ju spöa upp han lite iaf.
 

Henkka

Med fingrarna djupt i syltburken
Gick med
18 Jan 2004
Ort
u
Hoj
suzuki + ktm
Silwer skrev:
Det hela är nu belagt med sekretess, va konstigt:lol
Undar va dom ska dra för valser om detta, ska bli kul att höra.
Vi hade ju en annan politiker från Uppsala som som stod och fyllemopsade åt självaste polisen den gången, det blev kraftigt nedtystat.

"Vi" (TM) har 2 kända i den kategorin i stan.. :mattias
 

LameViffer

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2003
Ort
Kiruna
Hoj
Honda VFR800 -01
I riksdagen:

"Fru talman! Den svenska alkoholpolitiken bygger på ett kollektivt tänkande, på skyhöga skatter, begränsad tillgänglighet, ett monopol som varje dag måste tänka på att man inte får diskriminera någon enda produkt i hela världen, begränsningar i tryckfriheten och dessutom ett stort mått av förmynderi. Denna storebrorspolitik, fru talman, har nått vägs ände. Det är skälet till att vi moderater har begärt en aktuell debatt om den svenska alkoholpolitiken. Det är en debatt som naturligtvis kommer lägligt i skuggan av de skuggor som i dag finns kring vårt monopol.

Fru talman! Sverige är inte längre en isolerad halvö med stängda gränser utan en integrerad del av Europa. Det är ett Europa där varor, tjänster, människor och kapital kan röra sig fritt över gränserna och ska så göra. Detta är mycket bra, tycker jag. Men det innebär också, fru talman, att omvärlden har förändrats. Detta tycks regeringen inte ha förstått. Våra grannländer har förstått det. De anpassar sina alkoholskatter till ett nytt läge, men den svenska regeringen gör ingenting. Detta är ett stort problem, som riskerar att bli ännu större med tiden.

Jag hoppas därför att den här debatten kan handla om en ny, klokare politik – en alkoholpolitik som bygger på individuellt ansvar, vetenskapligt baserad information, en förbättrad ANT-utbildning på våra skolor, konkurrenskraftiga skatter, en öppen men reglerad marknad där Systembolaget är en av flera aktörer, ett kraftfullt beivrande av alkoholrelaterade brott samt tidiga hjälpinsatser för dem som har problem med alkohol."
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Han uttalade sig just.
Han hade varit på vinprovning (tydligen med sin son i barnvagn)så han luktade vin o hade röda tänder utan att vara det minsta onykter, han joggade tydligen bara.
Sen hade han ett dödshot över sig från rasister så han reagerade våldsamt när vakten kom och ifrågasatt vad han höll på med.
Vakten var väldigt arg och aggresiv.

Sen hamnade han på en discobåt med handfängsel.
Så nu vet vi vad som hände :lol
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Silwer skrev:
Han uttalade sig just.
Han hade varit på vinprovning (tydligen med sin son i barnvagn)så han luktade vin o hade röda tänder utan att vara det minsta onykter, han joggade tydligen bara.
Sen hade han ett dödshot över sig från rasister så han reagerade våldsamt när vakten kom och ifrågasatt vad han höll på med.
Vakten var väldigt arg och aggresiv.

Sen hamnade han på en discobåt med handfängsel.
Så nu vet vi vad som hände :lol

Jag litar iofs inte en sekund på ordningsvakten, de är i fall av 10 jorden avskum. Scum of the earth, they are. :fatta!
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
Markus skrev:
Jag litar iofs inte en sekund på ordningsvakten, de är i fall av 10 jorden avskum. Scum of the earth, they are. :fatta!

Ordningsvakt eller moderat. Jämnt skägg. :D


Edit: Några av mina vänner är ordningsvakter, bör jag väl lägga till...
 
Last edited:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Markus skrev:
Jag litar iofs inte en sekund på ordningsvakten, de är i fall av 10 jorden avskum. Scum of the earth, they are. :fatta!

Med tanke på att det var både en "civilist" och en väktare som försökt ingripa lär det ju varit något skumt.. Sthlmare är ju inte direkt de som är snabbast med att engagera sig när de ser något på gatan... Och så djävla svårt är det inte att se skillnad på en fyllskalle å någon som motionerar...
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
honkiie skrev:
aftonbladet och hänt extra är väl samma tidning så jag vet inte.
Jo visst kan det varit vinklat, men detta är alltså så stort att snubben uttalat sig officiellt om det hela, så det är ingen aftonbladet story som man sen aldrig mer hörde nåt om.
Man kan iaf undra varför ordningsvakten kastar sig över en joggar med nacksving, luktade han vin så att det kändes på långt håll?
Han kanske hade spillt på sig.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
korvgubbe skrev:
Med tanke på att det var både en "civilist" och en väktare som försökt ingripa lär det ju varit något skumt.. Sthlmare är ju inte direkt de som är snabbast med att engagera sig när de ser något på gatan... Och så djävla svårt är det inte att se skillnad på en fyllskalle å någon som motionerar...


Nej, det har säkert hänt. Oavsett så litar jag inte en sekund på vakten.
För övrigt skulle det vara kul att veta hur namnuppgiften kom ut från början, sådant här brukar hållas hemligt, åtminstone fram tills domen kommer.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Markus skrev:
Nej, det har säkert hänt. Oavsett så litar jag inte en sekund på vakten.
För övrigt skulle det vara kul att veta hur namnuppgiften kom ut från början, sådant här brukar hållas hemligt, åtminstone fram tills domen kommer.

Ja, ordningsvakten Tina är säkerligen en sån där rakad, mustagepryd minihitler till väktare som mest vill slå folk med batongen för att visa hur stor K*K han har.. nej, fan.. Hon har ju ingen sådan.. :tungan
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
korvgubbe skrev:
Ja, ordningsvakten Tina är säkerligen en sån där rakad, mustagepryd minihitler till väktare som mest vill slå folk med batongen för att visa hur stor K*K han har.. nej, fan.. Hon har ju ingen sådan.. :tungan

Hon kanske försökte våldta honom...? Och sedan skyller hon på att han var full, typ som att han får skylla sig själv. :hihi
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Markus skrev:
Nej, det har säkert hänt. Oavsett så litar jag inte en sekund på vakten.
För övrigt skulle det vara kul att veta hur namnuppgiften kom ut från början, sådant här brukar hållas hemligt, åtminstone fram tills domen kommer.
Som sagt var ju fler inblandade i bråket, klart det läcker ut, personen skrek ju att han var riksdagsman med så det där lär de ju klura ut lätt.
Nu står han iaf med brallorna nere, men hans tal var iaf så roligt så jag fick några billiga garv så här på fredagskvällen.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top