Åh? en till!

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Jag ska starta en "bevara klenoderna" förening, eller rör inte min R-hoj motsv...
 

The_Other

Köra Bana..
Gick med
22 Sep 2006
Ort
Gävle
Hoj
Yamaha R1
Självklart inte. En sporthoj är byggd för det.
Att fighterkonertera en sporthoj är för mig som att bygga en SUV av en Ferrari.
Men tänk när folk vurpar och bygger upp hojen krashkåpor.
Glasfiberkåpor med dålig passform och burkfärg från Biltema.

Lite som att bygga upp en krashad Ferrari med ekonomiplåt från Mekonomen.
:tungan
 

svampe

Arlanda TT för Ezzo
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Södertälje
Hoj
CBR600RR -08, GSX-R750 -00
Du menar som parsche gjorde med Cayenne :huvet

Typ.

Men tänk när folk vurpar och bygger upp hojen krashkåpor.
Glasfiberkåpor med dålig passform och burkfärg från Biltema.

Lite som att bygga upp en krashad Ferrari med ekonomiplåt från Mekonomen.
:tungan
Ser den ut som en Ferrari efteråt så...
Att sätta kraschkåpor på hojen med taskig lack är i mina ögon bättre än att tyskröva en sporthoj. Finns flera modeller från de flesta tillverkare som är bättre för det.

Alla har olika smak och fighters är absolut inte min smak.
Tänk den hemska tanken att någon bygger fighter av NR750, RC30, GSX-R750R, 1098 tricolore eller liknande.
 

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Typ.


Ser den ut som en Ferrari efteråt så...
Att sätta kraschkåpor på hojen med taskig lack är i mina ögon bättre än att tyskröva en sporthoj. Finns flera modeller från de flesta tillverkare som är bättre för det.

Alla har olika smak och fighters är absolut inte min smak.
Tänk den hemska tanken att någon bygger fighter av NR750, RC30, GSX-R750R, 1098 tricolore eller liknande.

att bygga om en dussin hoj som gsxr, oavsett cc eller årsmodell kan ju inte sättas i kontrast till att bygga om en NR750. En av världesn mest avancerade hojar, dessutom tillverkad i endast 800 ex. DEt är som att säga att det är samma sak att skjuta sig i foten som att skjuta sig i huvet, bara för aqtt man faktiskt skjuter sig själv.

Bygg vad du vill av den Jay, Lycka till med vilket du än väljer.
 

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Självklart inte. En sporthoj är byggd för det.
Att fighterkonertera en sporthoj är för mig som att bygga en SUV av en Ferrari.

Haha, vilken jämnförelse .. :D
jag som inte gillar fighters kan ju dock emellertid hålla med dig.
 

Tommy.exe

Guest
:rolleyes: Med risk för att bli halshuggen... men är inte gamla gsx-r ganska så fula och otympliga?


Vad är det egentligen som är så snyggt på dom?

:va
 

krille krokodil

turbo efter hoj eller hoj efter turbo,hm
Gick med
5 Jan 2006
Ort
sigtuna
Hoj
suzuki allt annat förnekas
Till alla er original diggare måste jag tyvärr meddela att bakdelen har blivit utbytt mot en ducati nånting av tidigare ägare.

var inne på en sådan modning själv. Är det mycket ombyggnad, funkar övergången mellan bak kåpan och tanken snyggt, hur mycket höjd har du mellan "passagerardelen" och innerskärmen:va
Det blev några snabba. Tyckte mig se en "biposto" del till salu med lampor och heeeeela kittet:yoparty

fan, glömde. Har en gixxer 1100 -91:a

:rolleyes: Med risk för att bli halshuggen... men är inte gamla gsx-r ganska så fula och otympliga?


Vad är det egentligen som är så snyggt på dom?

:va

jag fattar vad det är. Old shit beats new shit:D
det finns folk som kan sälja morsan för en hoj där det sitter in encylindrig stackare som har samma proportioner i ramen som en smörgås i globen, men dom älskar dom överallt annat:dummer
 
Last edited:

njelger

Guest
jag fattar vad det är. Old shit beats new shit:D
det finns folk som kan sälja morsan för en hoj där det sitter in encylindrig stackare som har samma proportioner i ramen som en smörgås i globen, men dom älskar dom överallt annat:dummer

En dag hoppas jag få se den där runda ramen du pratar om. Tills dess hoppas jag slippa en "fighter" till. Och även slippa höra det töntiga uttrycket "Street Fighter" som många (tribaltatuerade?) verkar få ofrivillig sädesavgång av.
 

Tribalj*vel

Ny medlem
Gick med
15 Nov 2007
Ort
Vilhelmina
Hoj
-?? Suzuki GSX-R1100(Blandras)
Tycker det är lite negativ stämning här..
Fattar inte varför folk som inte gillar "Street Fighters" ens är inne på trådar som handlar om "Street Fighters" och klankar ned på folks smak..

Bygg en fighter om du vill Jay! De är ju ingen ovanlig cykel direkt och dom går ju att göra hur snygga som helst!
 

krille krokodil

turbo efter hoj eller hoj efter turbo,hm
Gick med
5 Jan 2006
Ort
sigtuna
Hoj
suzuki allt annat förnekas
En dag hoppas jag få se den där runda ramen du pratar om. Tills dess hoppas jag slippa en "fighter" till. Och även slippa höra det töntiga uttrycket "Street Fighter" som många (tribaltatuerade?) verkar få ofrivillig sädesavgång av.[/QUOTE

:lol :lol :tummenupp
 

Jay Ermach

Ny medlem
Gick med
6 Dec 2005
Ort
Karlstad
Hoj
Suzuki SV 1000 2005
var inne på en sådan modning själv. Är det mycket ombyggnad, funkar övergången mellan bak kåpan och tanken snyggt, hur mycket höjd har du mellan "passagerardelen" och innerskärmen:va
Det blev några snabba. Tyckte mig se en "biposto" del till salu med lampor och heeeeela kittet:yoparty

fan, glömde. Har en gixxer 1100 -91:a

Bakramen är ganska ombyggd dock ej bra (den gick inte igenom besiktningen)

Så jag håller på att bygga en ny.

Fram mot tanken passar bakplasten bra (sadeln täcker en hel del)

Baktill på ramen är det ett bockat plattjärn som är ca: 350mm högt
för att nå upp till passagerardelen av bakplasten.

Jag ska försöka fixa lite bilder på hur det ser ut imorgon.

Och till alla streetfighter hatare där ute så säger jag bara:
Kom och köp den då.. :tungan
 

Jay Ermach

Ny medlem
Gick med
6 Dec 2005
Ort
Karlstad
Hoj
Suzuki SV 1000 2005
Vad sa han på besiktningen?
Varför gick den inte igenom?

Att den skulle vara svetsad in i "fram" ramen

+ att vinkeln på "tvär stöttan" var för liten.

Det var tidigare ägare som försökte besikta den (dock inte han som byggt om den).

Själv tyckte jag att den var riktigt dåligt byggd som helhet. (hade inte vågat provköra den om jag vetat hur det såg ut under plasten). :rolleyes:

Men det är bara: "gör om gör rätt".
 

Gottschalk

#45 2013 ??
Gick med
3 Mar 2006
Ort
Lycke / Kungälv
Hoj
Italienska moppar......
Har du tänkt behålla Ducati bakdelen ?
Köpte själv en 748 i höstas och tycker den är riktigt snygg överallt förutom rakt bakifrån, ser ut som dom tagit en motorsåg och kapat av en bit och sen smäckt dit ett par lampor som blev över.
 

krille krokodil

turbo efter hoj eller hoj efter turbo,hm
Gick med
5 Jan 2006
Ort
sigtuna
Hoj
suzuki allt annat förnekas
Bakramen är ganska ombyggd dock ej bra (den gick inte igenom besiktningen)

Så jag håller på att bygga en ny.

Fram mot tanken passar bakplasten bra (sadeln täcker en hel del)

Baktill på ramen är det ett bockat plattjärn som är ca: 350mm högt
för att nå upp till passagerardelen av bakplasten.

Jag ska försöka fixa lite bilder på hur det ser ut imorgon.

Skulle vara super :Bugar
Låt mig få veta när dom är upplagda.
Ofan, hade ingen aning om att man kunde få ett nedslag på bakramen. Klart varför skulle man inte kunna det med tanke på alla tidigare "otänkbara" erfarenheter man har av besiktningsmän:hihi

Det var just övergången där mot tanken som jag ställde mig lite frågande till och hur är det med längden om du jämför duckehäcken med R750:ins, är den mycket kortare:va Så du har ett "spel" på 35mm under sätet då, tänkte på om man skulle kunna få plats med något där.

Har du tänkt behålla Ducati bakdelen ?
Köpte själv en 748 i höstas och tycker den är riktigt snygg överallt förutom rakt bakifrån, ser ut som dom tagit en motorsåg och kapat av en bit och sen smäckt dit ett par lampor som blev över.

nja, jag tycker den är fräck och det är väll den looken som bilfabrikanterna så populärt kallar "simplicity" :D :D
 
Last edited:

Jay Ermach

Ny medlem
Gick med
6 Dec 2005
Ort
Karlstad
Hoj
Suzuki SV 1000 2005
Här är ramen som satt på cykeln. -plattjärnen
071119_01.jpg

Min "träskiss" för hur ramen ska se ut. Med plattjärnen på.
071119_02.jpg

Passformen mot tanken.
071119_03.jpg

Space under passagerar delen.
071119_04.jpg

Bild bakifrån.
071119_05.jpg

Schweizer ost.
071119_06.jpg
 

krille krokodil

turbo efter hoj eller hoj efter turbo,hm
Gick med
5 Jan 2006
Ort
sigtuna
Hoj
suzuki allt annat förnekas
Här är ramen som satt på cykeln. -plattjärnen

Min "träskiss" för hur ramen ska se ut. Med plattjärnen på.

Passformen mot tanken.

Space under passagerar delen.

Bild bakifrån.

Schweizer ost.

Kalas!! :hoppa Då funkar det ju för en annan också då.
var nere en sväng igår och fnulade lite på om jag skulle ta steget och blanda in "oäktingar":arsele på hojen, men nu tror jag att jag gör det :kär då du verkar ha utrymme kvar under och på sidorna. Min bak kåpa är så j-vla trasig att man inte känner igen vart den suttit på för hoj ändå:hihi

Blev det mycket kortare med duccekåpan om man jämför med originalet:va
 
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top