Men tänk när folk vurpar och bygger upp hojen krashkåpor.Självklart inte. En sporthoj är byggd för det.
Att fighterkonertera en sporthoj är för mig som att bygga en SUV av en Ferrari.
Du menar som parsche gjorde med Cayenne
Ser den ut som en Ferrari efteråt så...Men tänk när folk vurpar och bygger upp hojen krashkåpor.
Glasfiberkåpor med dålig passform och burkfärg från Biltema.
Lite som att bygga upp en krashad Ferrari med ekonomiplåt från Mekonomen.
Typ.
Ser den ut som en Ferrari efteråt så...
Att sätta kraschkåpor på hojen med taskig lack är i mina ögon bättre än att tyskröva en sporthoj. Finns flera modeller från de flesta tillverkare som är bättre för det.
Alla har olika smak och fighters är absolut inte min smak.
Tänk den hemska tanken att någon bygger fighter av NR750, RC30, GSX-R750R, 1098 tricolore eller liknande.
Självklart inte. En sporthoj är byggd för det.
Att fighterkonertera en sporthoj är för mig som att bygga en SUV av en Ferrari.
Till alla er original diggare måste jag tyvärr meddela att bakdelen har blivit utbytt mot en ducati nånting av tidigare ägare.
Med risk för att bli halshuggen... men är inte gamla gsx-r ganska så fula och otympliga?
Vad är det egentligen som är så snyggt på dom?
jag fattar vad det är. Old shit beats new shit
det finns folk som kan sälja morsan för en hoj där det sitter in encylindrig stackare som har samma proportioner i ramen som en smörgås i globen, men dom älskar dom överallt annat
En dag hoppas jag få se den där runda ramen du pratar om. Tills dess hoppas jag slippa en "fighter" till. Och även slippa höra det töntiga uttrycket "Street Fighter" som många (tribaltatuerade?) verkar få ofrivillig sädesavgång av.[/QUOTE
var inne på en sådan modning själv. Är det mycket ombyggnad, funkar övergången mellan bak kåpan och tanken snyggt, hur mycket höjd har du mellan "passagerardelen" och innerskärmen
Det blev några snabba. Tyckte mig se en "biposto" del till salu med lampor och heeeeela kittet
fan, glömde. Har en gixxer 1100 -91:a
Vad sa han på besiktningen?Bakramen är ganska ombyggd dock ej bra (den gick inte igenom besiktningen)
Vad sa han på besiktningen?
Varför gick den inte igenom?
Bakramen är ganska ombyggd dock ej bra (den gick inte igenom besiktningen)
Så jag håller på att bygga en ny.
Fram mot tanken passar bakplasten bra (sadeln täcker en hel del)
Baktill på ramen är det ett bockat plattjärn som är ca: 350mm högt
för att nå upp till passagerardelen av bakplasten.
Jag ska försöka fixa lite bilder på hur det ser ut imorgon.
Har du tänkt behålla Ducati bakdelen ?
Köpte själv en 748 i höstas och tycker den är riktigt snygg överallt förutom rakt bakifrån, ser ut som dom tagit en motorsåg och kapat av en bit och sen smäckt dit ett par lampor som blev över.
Här är ramen som satt på cykeln. -plattjärnen
Min "träskiss" för hur ramen ska se ut. Med plattjärnen på.
Passformen mot tanken.
Space under passagerar delen.
Bild bakifrån.
Schweizer ost.
Blev det mycket kortare med duccekåpan om man jämför med originalet
Triumph storsatsar inom Enduro
Motorsportlegenden och fler... |
|
BMW CE 02 x VAGABUND
BMW Motorrad har presentera... |
|
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |