Åka fort..

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 650.
Hararna som man skrämmer upp på vägen vid maxvarv kommer oehört fort närmare ditt framhjul, och sen smakar det järn i munnen efter man stannat och kollat om man tog haren eller inte.. aldrig mer 300 på allmän väg.
 

[PlastRaket]

född kaxi(g) - som finska tvillingar
Gick med
12 Oct 2004
Ort
strax höger om lingonriset
Hoj
Suzuki SV1000 fajter, Honda CRF450R
Tja, med min gamla cbr 600f kändes det faktiskt ganska lungt vid 302,59 km/h det är ju bara att krypa ner lite bakom kåpglaset :yoparty det var inte speciellt blåsigt heller, nästan så att man kände för att fälla ut benen och lyfta från marken........................
 

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
[PlastRaket] skrev:
Tja, med min gamla cbr 600f kändes det faktiskt ganska lungt vid 302,59 km/h ........................

Antingen var det turbo på den hojen plus omdrevad eller så drömde du.... går hastighetsmätaren ens till 300 på den? originaldrevning skulle den knappast göra 300 ens om den orkade varva ur 6an.
 

[PlastRaket]

född kaxi(g) - som finska tvillingar
Gick med
12 Oct 2004
Ort
strax höger om lingonriset
Hoj
Suzuki SV1000 fajter, Honda CRF450R
Kreuger skrev:
Antingen var det turbo på den hojen plus omdrevad eller så drömde du.... går hastighetsmätaren ens till 300 på den? originaldrevning skulle den knappast göra 300 ens om den orkade varva ur 6an.
Jaaa, den var typ 2 kugg mer PLUS öppet filter och effektblås, snuten stannade mig en gång och ville prova typ men jag sa naäää.........
 

Krippa

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2003
Ort
Sollentuna
Hoj
Speed Triple 955 -05
Kreuger skrev:
Antingen var det turbo på den hojen plus omdrevad eller så drömde du.... går hastighetsmätaren ens till 300 på den? originaldrevning skulle den knappast göra 300 ens om den orkade varva ur 6an.

Jag skulle tippa på att de är lite ironi inblandat i hans svar....
 

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Många säger att vägen blir smal och/eller att man får tunnelseende, jag har inte lagt märke till något av detta? Är det kanske bara att det känns naturligt?

I 300 blåser det mycket och hojjen e tung å styra :rolleyes:
 

Hulken_1

Ny hoj i garaget
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Västerhaninge
Hoj
Ingen
Det är ju lite skoj när man sätter sig upp efter ha pressat bakom kåpan, då känner man sig lite luftburen.
Hojen blir väldigt tungstyrd. Börja inte att maxa direkt utan testa å sväng lite så du vänjer dig. :)
 

freddexwing

дьявол
Gick med
7 Aug 2003
Ort
Skyffladyngamåla
Hoj
hoj hoj
guruville skrev:
Fast du hade en streetfighter såg jag. Har man ingen kåpa så åker man inte gärna fortare än 200.

Jag åkte 254 (mätaren) med min R1 fighter det var på tvåfilig motorväg.
Det var svårt att se något, lite halvglest med bilar i ena filen, sen jag sen till vänster var det lite grönt. Jag fälde upp flärpen som skyddar låset till tanklocket och gömde mig bakom den...

/fredde
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
prova inte med goretex :hihi
kolla inte upp med huve(blir som en fallskärm som fälls ut)
fäll inte ut benen :3freak :rolleyes: du flyger inte iaf.de bara känns så.
en lång kurva känns som en chikan :rolleyes
bilar e aldrig långt borta...
 

Chii

Med begynnande auktoritetsproblem
Gick med
14 Dec 2004
Ort
Luleå
Hoj
Sååld
[PlastRaket] skrev:
Jaaa, den var typ 2 kugg mer PLUS öppet filter och effektblås, snuten stannade mig en gång och ville prova typ men jag sa naäää.........


:lol :dummer
 

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Hahaha - hade en liten incident med min förra hoj och Gtex-stället. Vinden kom in konstigt när jag maxade hojen på en raka. Ca 270 på mätaren och jag höll helt plötsligt på att strypas av kragen. Grymt obehagligt! Ögonen bara rann när jag fick stopp. Nu är det nog skinn som gäller för resten av "karriären"...

ozeo skrev:
prova inte med goretex :hihi
 

Rigor Mortis

Posör och materialspelare
Gick med
24 Jul 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Ducati 996
mikkelrev skrev:
Hej alla glada hastighetsförbrytare.
Jag har själv aldrig kört speciellt snabbt på motorcykel, är lite feg av mig.
Det här kanske låter lite cp men jag undrar om någon skulle kunna beskriva på ett ungefär hur det känns att åka i uppåt 300 km/h, antingen här eller i ett mail till mig? Gärna ganska utförligt, inte bara med ord som härligt etc..
Kör försiktigt!

Man kan bli lite trött i nacken om man inte gömmer sig bakom kåpan :D :D :D
 

Comi

Var god skølj
Gick med
3 May 2003
Ort
Oslo
Hoj
2008 HarleyDavidson Rocker C
Ibörjan är inte din hjärna van att tolka intrycken i den höga farten, men den ställer om sig ganska fort.
Det kan bli lite skakigt och oskarpt en stund men det släpper.
Ett tips kan vara att bromsa några gånger, det gör att du verkligen förstår hur fort det går när du börjar känna dig säker :)
Då menar jag inte att fånga luft och sänka farten till 140. Det jag menar är att du ska stoppa hojjen helt. Sätta ned fötterna och ta några djupa andetag.
Du kommer antagligen att missbedömma din stoppunkt med 50-60 m.
Kan vara viktiga meter.
 

bagerah

monkeys?
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Göteborg
Hoj
MTS 1200 S
Comi skrev:
Då menar jag inte att fånga luft och sänka farten till 140. Det jag menar är att du ska stoppa hojjen helt. Sätta ned fötterna och ta några djupa andetag.

Titta då både en och två gånger på hastighetsmätaren... Så du verkligen står still! Efter en sådan högfartstur kan jag tänka mig att hyfsat höga hastigheter känns som krypkörning...
Längs autobahn finns det här och var vid rastplatserna extra varningsskyltar just för detta. E väl folk som satt foten i backen i 70-80 och flugit och farit utan å fatta vad som hänt dem...

//A. Ldrigvartövertvåhundra
 

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
R1000K5 skrev:
Kanske lite fusk men om man har ett DB-kåpglas så är det lika lungt som att åka helikopter...Inga problem med att det rycker och sliter i huvud och kläder och vinden hörs knappt alls, däremot motorn...

menar du ett sånt där dubbelbubbelglas? gör det så stor skillnad? jag har aldrig provat en hoj med ett sånt glas. då ska jag se till att skaffa ett sånt till min nästa hoj.
 

Gabor

Guest
zx12 an med acrasystem å en kugg mer på utgående....körde mätaren ut en gång...det gör jag aldrig mer om...

fan vad det blåste, vägen smalnade, hjälmen lättade från huvudet om man inte höll sig ner bakom glaset, men stadigt, det gick det... :yoparty

Men sådar stor skillnad mellan 250 och lite över 300 tyckte jag inte att det var. mer bullrigt å blåsigt. man har fullt upp att kolla allt skit som kan flyta sig i sidled på vägen 2 km längre fram.. :3freak
 

mikkelrev

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2005
Ort
uppsala
Hoj
ingen än
tack

tack för alla otroligt fina beskrivningar, måste bara ge lite svar på tal.

jag har ingen hoj än, inte kört sen förra hösten då jag tog kortet, har gått i planer på att köpa en streetfighter men får se hur det blir..

raksträckan i tierp är jag väl bekant med, men enbart i bil, har mitt landställe vid skärplinge.

anledningen till att jag behövde höra lite hur det känns att köra snabbt är för att jag håller på att skriva en novell, typ. får se hur det går med det hela, om det blir något mer så rapporterar jag.

ha en bra sommar och kör inte ihjäl er!
 

RocketQueen

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Såld :(
Fenix skrev:
Man brukar komma till insikt med hurvida ens hjälm faktiskt är rätt storlek. :D


Jag är så jäkla nöjd med min hjälm men nu börjar jag fasen undra om den är för stor.

Vid mycket höga farter glider den liksom iväg.
Får typ rätta till den.
Har dock svårt att tänka mig att jag skulle kunna ha en mindre. Kändes ju som man skulle bita av sig kinderna då. :brinnerup

/M
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top