Åka hoj på söndag 25/9

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
2x Honda CRF 450
Det ser ut som om det ska vara fint väder i helgen så vad säger ni om att åka ut och leka sönder vägarna ordentligt på söndag
:squid

Det är ju inte sommarvärme nu för tiden men några timmar ska vi väll kunna klämma ut!
Om vi träffas kl 12.00 vid pumpen så borde luften/vägarna vara tillräckligt varma och torra.

Nu ser vi till att få en ordentlig uppslutning så hela Uppland hör oss när vi drar fram :)
 

Jezqio

Coca-Cola skall drickas ur burk!
Gick med
24 Jun 2005
Ort
Uppsala Salabackar
Hoj
Honda Africa Twin -93
M:et skrev:
Det ser ut som om det ska vara fint väder i helgen så vad säger ni om att åka ut och leka sönder vägarna ordentligt på söndag
:squid

Det är ju inte sommarvärme nu för tiden men några timmar ska vi väll kunna klämma ut!
Om vi träffas kl 12.00 vid pumpen så borde luften/vägarna vara tillräckligt varma och torra.

Nu ser vi till att få en ordentlig uppslutning så hela Uppland hör oss när vi drar fram :)

Låter som en kanonidé!
Fast förutsättningen för mig är att jag får :tummenupp ur och kränger på dom andra däcken... har bara slicks kvar fram :galen

Så om nån har bra tips på hur man stöttar upp min hoj med enkelsving så blir jag gla, ännu bättre om någon har ett passande depåstöd :hihi
 

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
2x Honda CRF 450
Jezqio skrev:
Låter som en kanonidé!
Fast förutsättningen för mig är att jag får :tummenupp ur och kränger på dom andra däcken... har bara slicks kvar fram :galen

Så om nån har bra tips på hur man stöttar upp min hoj med enkelsving så blir jag gla, ännu bättre om någon har ett passande depåstöd :hihi

2 spontana ideér som dyker upp är:
1 Häng upp den i taket. Fäst förslagsvis spännbanden i bakramen.
2 låt den stå kvar på stödet och lyft högersidan med en domkraft
 

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jajjamen, visst bor jag!
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
*snyft* vill oxå köra! Tror tyvärr inte att det går med tanke på att så fort axeln kommer i "fel" läge så vill jag skrika...
 

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Kongo skrev:
*snyft* vill oxå köra! Tror tyvärr inte att det går med tanke på att så fort axeln kommer i "fel" läge så vill jag skrika...
Är du riktigt snäll kanske någon låter dig sitta bakpå. För det vill du väl? :hihi
 

R.R.B

JO ¤_¤ HAN
Gick med
18 May 2005
Ort
uppsala
Hoj
. . . . .
En mycket trevlig ide´ att passa på när vädret inte har insett vad det är för datum än.
Ber en bön att prognosen håller i sej :banana
 

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Affe_R1 skrev:
Komsi komsi Kongo.. så ska du få åka sig lite.... :D :D
vi kan ta din hoj om det känns bättre... :tummenupp
Får jag låna din isf? Den var rolig. :brynad
 

nidan

Intentionally left blank
Gick med
22 Aug 2005
Ort
Uppsala
Hoj
Buell XB9S
Jezqio skrev:
Låter som en kanonidé!
Fast förutsättningen för mig är att jag får :tummenupp ur och kränger på dom andra däcken... har bara slicks kvar fram :galen

Så om nån har bra tips på hur man stöttar upp min hoj med enkelsving så blir jag gla, ännu bättre om någon har ett passande depåstöd :hihi

Slicks är ju trevligt så länge det inte regnar. ;)

Ang. att stötta upp hojen, jag har fixat en balk i taket i garaget som jag hänger upp hojen i med hjälp av spännband. Fungerar bra men det kan bli lite gungit när man skruvar så jag har funderat på att skaffa en MC-lyft också.
 

Jezqio

Coca-Cola skall drickas ur burk!
Gick med
24 Jun 2005
Ort
Uppsala Salabackar
Hoj
Honda Africa Twin -93
nidan skrev:
Slicks är ju trevligt så länge det inte regnar. ;)

Ang. att stötta upp hojen, jag har fixat en balk i taket i garaget som jag hänger upp hojen i med hjälp av spännband. Fungerar bra men det kan bli lite gungit när man skruvar så jag har funderat på att skaffa en MC-lyft också.

Hänga upp den i taket låter som en bra idé, men eftersom det är typ 7m i tak där jag tänkte hålla till med mekandet så blir det lite jobbigt :rolleyes:

Så det får nog bli till att stötta upp den med domkraft på någe vis.
Skall bli lite mindre bakis så åker jag till biltema och köper stooor hylsa till baksvingen :hihi
 

J"Sigge"S

Ny medlem
Gick med
11 May 2005
Ort
Uppsala
Hoj
Honda 600-05, "Såld" Honda CBR954rr -02 blå/svart"Såld" Nu bara Enduro!!!!
M:et skrev:
Det ser ut som om det ska vara fint väder i helgen så vad säger ni om att åka ut och leka sönder vägarna ordentligt på söndag
:squid

Det är ju inte sommarvärme nu för tiden men några timmar ska vi väll kunna klämma ut!
Om vi träffas kl 12.00 vid pumpen så borde luften/vägarna vara tillräckligt varma och torra.

Nu ser vi till att få en ordentlig uppslutning så hela Uppland hör oss när vi drar fram :)

Jag hänger på, var hur kul som helst förra gången man hängde på så jag är vid pumpen vid 12.00. :tummenupp

Vi synes och höres..Sigge!!!!
 

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Ängelholm
Hoj
GSX-R 600
Vartåt hade ni tänkt åka M:et?
Man kanske kan mötas upp, (om man vaknat), om ni ska åt det här hållet.
Eller om så inte är fallet får man välan knaggla sig till pumpen då :rolleyes: :)
 

blub

bar asfalt är bra asfalt
Gick med
15 Nov 2003
Ort
Uppsala
Hoj
zxr 750
Jag hakar på!
Får väl passa på att bränna det sista av mitt stackars bakdäck då också. :brinnerup
 

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Faaaaaan då! Jag vill också åka ju :( Men som vanligt jobbar man varenda j-a helg :gnissla Slutar vid kl 17 och det är ju precis lagom för att det ska börja bli kallt ute.... Ha´t så kul!
 

Jezqio

Coca-Cola skall drickas ur burk!
Gick med
24 Jun 2005
Ort
Uppsala Salabackar
Hoj
Honda Africa Twin -93
Jaaaa!

Nu har jag bytt balanserat och monterat nya däcken!
Lite struligt var det, tog hjälp av en palllyft för att få upp hjulen i vädret :hihi
 

Olzki

Veritas hermetica
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1...såklart
Vore kanonkul att haka på, är i Uppsala imorgon. Maria nämde att hon nog skulle haka på. Själv har man ju då ingen hoj förnärvarande och eftersom Maria inte vill skjutsa :tungan ...så ser det mörkt ut för min del.

Men Konga gamle vän....du kanske har en hoj att låna ut? :D

Nejdå,...tråkigt att din axel skärvar. Hoppas att det blir bättre snart.

/Olzki
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top