Det var ingen som anmälde sitt intresse för att åka kurviga vägar, så jag körde på egen hand efter en lite improviserad rutt. Ungefär 30 mil avverkade på 5 timmar, inklusive pisspaus, äta korv med frittisar i Hallstavik och några kart- och dricka vatten-pauser. Hann med att kolla Superbike och Supersport först, samt påta med saker på hojen - kom iväg vid 15-tiden.
Det krokiga vägarna tycktes aldrig ta slut och de flesta var i mycket god kondition. Några försökte slå knut på sig själva. Fantastiskt kul, men jobbigt. När jag hade tio mil kvar hem, värkte höger knä (det som jag vurpat på), baken var mör och händerna kändes minst sagt begagnade (kör ju Vibrator El Gigante).
Ungefär så här blev det: Almungevägen ut till Almunge (i Länna höll jag på att trilla av hojen då jag fick syn på en babe i bikini som räfsade gräsklipp). Svängde av upp mot Moga (halva vägen asfalt, resterande grus) och gjorde ett kanonfint hopp på en grussträcka - 120 över ett backkrön. Ut på 273:an och svängde sedan ner höger mot Solvalla. Körde hela Solvallavägen till Knutby. I Knutby tog jag vänster (skyltat Gimo ?). Efter en bit finns en grusväg till höger, så man kan åka grusväg upp mot Hargshamn 4-5 mil grus!! Jag tog dock den parallella asfaltsvägen mot Gimo istället. Rakt fram och följde skyltningen mot Gimo i vägkorsen. Riktigt berg-och-dalbana bitvis. Smal väg som slingrar sig fram mil efter mil. Kändes som om den aldrig skulle ta slut. I Gimo blev det transportsträcka ut mot Hargshamn på 292:an. Roade mig med att köra slalom och skrapa fotsulorna (plastslides ju). Stannade till i Hargshamn - körde vidare mot Hallstavik. Första delen av denna väg är riktigt kurvig, men tyvärr bara skymda kurvor, smal väg (som ett körfält) och mycket utfarter. In i Hallstavik och sedan upp mot Herräng. Stannade till där. Åkte tillbaka till Hallstavik och käkade. En Porsche-ägare var väldigt intresserad av hojen. Åkte via Häverödal och ner till Älmsta. Tog av mot Gåsvik, Råda, Bredsättra och Roslags-Bro. Det var två år sedan jag åkte där senast. Ut mot Estuna och sedan Lohärad (lite större väg med många öppna fina kurvor, men som måste läras in om det ska gå fort - nyper av lite lurigt ibland).
Ner till Husby och 77:an. Rimbo, Rånäs och grusväg och asfalt mot Almunge. Almungevägen hemåt och full fart och så ner till Pumpen, där det redan fanns ett gäng på plats. Jag behövde bara tanka en gång - tack vare många jämna mil och att acc.pumpen är avstängd inför banåkning (stryper ner dämparna och då får den inte gå för fett). Men nu är jag lite trött...