Åka idag söndag 22/6

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Re: Tanka i Gottröra?

n'Lasse skrev:
Vi lyckades trots varningen!

:D :D :D

n'Lasse skrev:
Tom kontrar med något helt annat osannolikt...

"Åsså tog jag tag i snutjäkeln och kastade ut honom på gärdet...." :D

n'Lasse skrev:
Här drar Affe en rövarhistoria

Och vart var Affe när jag ringde tidigare på dagen då?
Telefoner är till för att svaras i. :fakta

mibe04

Uppsala RoadRunners
Gick med
11 May 2003
Hoj
den bästa
Ingen som la märke till när jag gled förbi på min kraftigt överlastade SV650"N" (min tvillingbror satt bakpå ... 80+80 kg)

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Jojamensan serru! Visst såg vi dig!

Vi satt bl a och pratade om alla som åker förbi utan att stanna till och säga hej. :7peta

mibe04

Uppsala RoadRunners
Gick med
11 May 2003
Hoj
den bästa
Penguin skrev:
Jojamensan serru! Visst såg vi dig!

Vi satt bl a och pratade om alla som åker förbi utan att stanna till och säga hej. :7peta

Jag är rädd att ni biter mig...

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Nog såg det lite baktungt allt. Ofrivillig wheeliepotential där!

Vi bits inte, vi bara ljuger och mobbar varandra! :D

mibe04

Uppsala RoadRunners
Gick med
11 May 2003
Hoj
den bästa
Jodå ... visst vill den upp på bakhjulet... min bror e lite fetare än mig oxå (kanske inte om ni frågar honom) :D :D :D

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Re: Vad vi smög på...

n'Lasse skrev:
Lars "Cagiva" (med kevlarjeans! :rolleyes: ) har också anslutit och han kände tydligen redan henne (men han verkar ju känna halva sta'n...) :D

Tjejen kör en CBR600, vet inte vad hon heter dock (jag tar ju bara reda på viktiga saker :rolleyes: ). Jag tror vi kanske lyckats övertyga henne om att dyka upp både på Rörken och Sporthoj.com - med lite tur :)

När jag åkte hem vid 23:10 ca var det fortfarande några kvar.

nLasse

För säkrare körning, kör bana!
Gick med
20 May 2003
Hoj
R6
Re: Re: Vad vi smög på...

TomK skrev:
Tjejen kör en CBR600, vet inte vad hon heter dock (jag tar ju bara reda på viktiga saker :rolleyes: ). Jag tror vi kanske lyckats övertyga henne om att dyka upp både på Rörken och Sporthoj.com - med lite tur :)

När jag åkte hem vid 23:10 ca var det fortfarande några kvar.
Hon sade att hon tänkte komma till Rörken i morgon kväll. Och hon har dator och har url:en till sporthoj! :tummenupp

Jag vet vad hon heter :D men PUL (Person- och UppgiftsLagen) förbjuder mig att avslöja hennes namn! :fakta

Last edited:

TomK

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Det var ingen som anmälde sitt intresse för att åka kurviga vägar, så jag körde på egen hand efter en lite improviserad rutt. Ungefär 30 mil avverkade på 5 timmar, inklusive pisspaus, äta korv med frittisar i Hallstavik och några kart- och dricka vatten-pauser. Hann med att kolla Superbike och Supersport först, samt påta med saker på hojen - kom iväg vid 15-tiden.

Det krokiga vägarna tycktes aldrig ta slut och de flesta var i mycket god kondition. Några försökte slå knut på sig själva. Fantastiskt kul, men jobbigt. När jag hade tio mil kvar hem, värkte höger knä (det som jag vurpat på), baken var mör och händerna kändes minst sagt begagnade (kör ju Vibrator El Gigante).

Ungefär så här blev det: Almungevägen ut till Almunge (i Länna höll jag på att trilla av hojen då jag fick syn på en babe i bikini som räfsade gräsklipp). Svängde av upp mot Moga (halva vägen asfalt, resterande grus) och gjorde ett kanonfint hopp på en grussträcka - 120 över ett backkrön. Ut på 273:an och svängde sedan ner höger mot Solvalla. Körde hela Solvallavägen till Knutby. I Knutby tog jag vänster (skyltat Gimo ?). Efter en bit finns en grusväg till höger, så man kan åka grusväg upp mot Hargshamn 4-5 mil grus!! Jag tog dock den parallella asfaltsvägen mot Gimo istället. Rakt fram och följde skyltningen mot Gimo i vägkorsen. Riktigt berg-och-dalbana bitvis. Smal väg som slingrar sig fram mil efter mil. Kändes som om den aldrig skulle ta slut. I Gimo blev det transportsträcka ut mot Hargshamn på 292:an. Roade mig med att köra slalom och skrapa fotsulorna (plastslides ju). Stannade till i Hargshamn - körde vidare mot Hallstavik. Första delen av denna väg är riktigt kurvig, men tyvärr bara skymda kurvor, smal väg (som ett körfält) och mycket utfarter. In i Hallstavik och sedan upp mot Herräng. Stannade till där. Åkte tillbaka till Hallstavik och käkade. En Porsche-ägare var väldigt intresserad av hojen. Åkte via Häverödal och ner till Älmsta. Tog av mot Gåsvik, Råda, Bredsättra och Roslags-Bro. Det var två år sedan jag åkte där senast. Ut mot Estuna och sedan Lohärad (lite större väg med många öppna fina kurvor, men som måste läras in om det ska gå fort - nyper av lite lurigt ibland).

Ner till Husby och 77:an. Rimbo, Rånäs och grusväg och asfalt mot Almunge. Almungevägen hemåt och full fart och så ner till Pumpen, där det redan fanns ett gäng på plats. Jag behövde bara tanka en gång - tack vare många jämna mil och att acc.pumpen är avstängd inför banåkning (stryper ner dämparna och då får den inte gå för fett). Men nu är jag lite trött...

Nalken

Gick med
10 Mar 2003
Hoj
CRF 450
Ja jäklar vad sjysst ni verkar haft!
Nästa gång ska jag försöka hänga!
Tack Penguin för samtalet, jag ska aldrig dricka sprit något mer...

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 750 Turbo (och en drös fyrhjulingar)
Re: Puh!

Penguin skrev:
Hälften svarar inte i telefonen, andra är bakis, nån sitter i bilen osv.

:hej
Jag var ju på väg hem till Uppsala.. får följa med nästa gång istället :)

Trevlig att n'Lasse dokumenterade resan, så jag kan se allt kuligt som jag missade. Bilden på Kassa automater var klockren :rock

U-A Loranga

Läskeblask
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Re: Puh!

Penguin skrev:
Först nu är man hemkommen! Har tillbringat hela dagen från 11.00 till 20.00 i skinnstället! Man känner sig ju helfräsch vid det #SHNIP#
Hälften svarar inte i telefonen, andra är bakis, nån sitter i bilen osv. Fattar ni inte att det är på hojen ni ska vara när det är sånt här väder? :7peta

Du ringer fel nummer, jag var ute och susa hela dan.
Åkte runt i Tuna och Rasbo dock med skjuts.

N'Lasse: Jag märkte inte att du knäppte kort :skrämd

När jag åkte från pumpen runt 22:30, var det tre polisbilar vid karolina redeviva och jag körde inte laglit, för jag ville ju stajla lite för de som var kvar vid pumpen :eek:
När jag kommer hem piper det i mobilen och jag får ett sms där det står Laser vid karolina redeviva 22:44 :eek: :skrämd :skrämd

// Loranga

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
TomK förklara en sak för mig. Hur i hela .... kan du komma ihåg exakt vilka vägar du åkt hela tiden, när jag/vi är ute och snurrar så brukar jag försöka komma ihåg men samma visa varje gång, helt kört!
Sitter med kartan hemma och kollar efter, just det vänster här men, nej det kan det ju inte ha varit, rakt måste de.... Helt borta. Och så vidare.
Imponerande :bow

TomK

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
M:et skrev:
TomK förklara en sak för mig. Hur i hela .... kan du komma ihåg exakt vilka vägar du åkt hela tiden, när jag/vi är ute och snurrar så brukar jag försöka komma ihåg men samma visa varje gång, helt kört!
Sitter med kartan hemma och kollar efter, just det vänster här men, nej det kan det ju inte ha varit, rakt måste de.... Helt borta. Och så vidare.
Imponerande :bow

Käkat mycket fisk - det ger goda hjärnceller och så har jag supit bort alla de långsamma och dåliga.

Kombination av gott minne, planering innan och tja inte vet jag... det är väl den gamla militären och amatör-orienteraren i mig som sätter sina spår :)

Sväng vänstel nästa...

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping