Åka ifrån en P bot?

OverTheTop

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
CBR 900RR
Fick en pbot i förra veckan på min bil och nu börjar jag fundera lite om det hade gått att undervika (förrutom att komma för sent :huvet ).

Hade parkerat bilen på 10 min parkering och kom efter 13 min till bilen. Då stod det redan en pvakt och gick runt bilen. Jag kommenterade
- nu måste jag väl ändå hunnt före dig.
I samma veva börjar pvakten skriva på sitt block, sedan går han bort en bit medans jag lastade bilen med min väska och precis innan jag satte mig i bilen går han fram och sätter pboten på rutan!!
Vilket jäkla svin... vi kom nästan samtidigt till bilen.

Hur som helst så funderar jag på vad som hade hänt om jag hade stuckit innan han hade hunnit sätta på pboten på rutan...
Hade jag sluppit! har hört vissa rykten om att det kanske hade funkat.
Vad säger ni?

Peace

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
vette fan, han kan ju registrera boten iaf och så får du hem i brevlådan..

men märkligt pvakt, kommer man medans de skriver brukar det alltid gå att snacka sig ur det :va

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Polisbil
Om den inte sitter på bilen så river dom den (Statliga p-bolag)

Sätt dig i bilen o kör! Prata aldrig med dom... står dom o skriver så hoppa in o kör så klarar du dig. Tro mig, dom har hört alla ursäkter !

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
OverTheTop skrev:
Fick en pbot i förra veckan på min bil och nu börjar jag fundera lite om det hade gått att undervika (förrutom att komma för sent :huvet ).

Hade parkerat bilen på 10 min parkering och kom efter 13 min till bilen. Då stod det redan en pvakt och gick runt bilen. Jag kommenterade
I samma veva börjar pvakten skriva på sitt block, sedan går han bort en bit medans jag lastade bilen med min väska och precis innan jag satte mig i bilen går han fram och sätter pboten på rutan!!

Hur som helst så funderar jag på vad som hade hänt om jag hade stuckit innan han hade hunnit sätta på pboten på rutan...
Vad säger ni?

Peace
Tror inte det hade funkat.....Apropå P-bot så fick jag en utanför grönan förra året...... Jag hade betalt 160 spänn!!! O när det är dags att gå ut så har dom stängt den närmaste utgången, så att jag får gå runt......När jag väl kommer runt hörnet så ser jag en jävel sätta en lapp på rutan :mad:
160 kr i avgift + 450 kr i böter då blev jag glad :banana när man ändå e så duktig o lägga i massa pengar...

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Det beror helt på p-vakten...hade han börjat skriva och var ännu mer nitisk så skulle de kunna skicka hem den. Så där kommer du inte undan genom att sticka.

Men jag skulle överklaga p-boten. Om du stod på 10 min. parkering och kom efter 13 min. så var hon/han jävligt taskig.

Rasorblade/ fd Falck P-övervakare

Webspy skrev:
Om den inte sitter på bilen så river dom den (Statliga p-bolag)

Sätt dig i bilen o kör! Prata aldrig med dom... står dom o skriver så hoppa in o kör så klarar du dig. Tro mig, dom har hört alla ursäkter !

Bullshit, de kan skicka hem den! :7peta

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Polisbil
Rasorblade skrev:
Bullshit, de kan skicka hem den! :7peta

Nix.

Promis. Måste sitta på bilen. Ringer dom hem kan du önska dom bättre lycka nästa gång !

Edit. som jag sa innan så gäller det statliga bolag.... vilket Falck inte är...

OverTheTop

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
CBR 900RR
Webspy skrev:
Nix.

Promis. Måste sitta på bilen. Ringer dom hem kan du önska dom bättre lycka nästa gång !

Thanx man!
Ska trycka plattan i botten nästa gång.
Försökte ju köra den snälla metoden med pvakten men han bara skakade på huvudet. Grrr inte för att vara sån men han förstod säkert knappt vad jag sa iof.. var väl "nyinflyttad".

Trucken

Ny medlem
Gick med
7 May 2005
Hoj
Husaberg 650
OverTheTop skrev:

Vad säger ni?

Peace

Överklaga dom måste vänta 10 min innan dom skriver boten :yoparty

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Polisbil
Trucken skrev:
Överklaga dom måste vänta 10 min innan dom skriver boten :yoparty

Hon hade säkert gått förbi tidigare o kollat hela gatan.... promenerat tebax o börjat skriva på alla som inte hade betalat typ !

DannE R

Twin Frällst
Gick med
11 Oct 2005
Hoj
SV1000N -04
Att bropå p-bot går det att få d på knarren????
Kanske låter korkat men jag har ingen aning menar man ser ju hojar i cyckelställ o överallt e d tillåtet o stå lite varsom??
:confused:

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Polisbil
HanneZ skrev:
Webspy: Hur ska man bevisa att dom inte hann sätta lappen på ruten då?

Privatbolagen i stockholm har börjat fotografera bilarna. Det är det enda sättet. Statliga p-lisor gör inte det - än !

Dom kan inte bevisa det, så kör därifrån utan diskution eller otrevligheter....

Boffen

Thank you very much
Gick med
14 Dec 2004
Hoj
Daytona 675
Webspy skrev:
Privatbolagen i stockholm har börjat fotografera bilarna. Det är det enda sättet. Statliga p-lisor gör inte det - än !

Dom kan inte bevisa det, så kör därifrån utan diskution eller otrevligheter....

Så man kan neka till alla p-böter eftersom man aldrig sett dem? (om de nu inte fotograferat så att säga...)

Syss

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2003
Hoj
Årets nyhet 2010 (Sarotea)
DannE R skrev:
Kanske låter korkat men jag har ingen aning menar man ser ju hojar i cyckelställ o överallt e d tillåtet o stå lite varsom??

Ja, det kan man.
Nej, det får man inte, det är jävligt kinkigt var du parkerar. Egentligen är det bara tillåtet i särskilt anvisade MC-parkeringsplatser. Vad gäller cykelställ har jag för mig det är tillåtet här och där, men olika för varje kommun, här är det iaf inte tillåtet, inte heller Linköping har jag för mig... Att folk sedan skiter i parkeringsregler är ju en annan sak. :)

EDIT, detta gäller då kommunägda cykelställ. Privatägda: tala med ägaren.

Robban W

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2003
Hoj
cbr600, gsx750r, xrv750
OverTheTop skrev:
Vad säger ni?

Peace

Det har jag provat med hoj. Boten kom med posten.

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Polisbil
Boffen skrev:
Så man kan neka till alla p-böter eftersom man aldrig sett dem? (om de nu inte fotograferat så att säga...)

Nej - det är deras ord mot ditt.... o du förlorar - varje gång !

Robban W skrev:
Det har jag provat med hoj. Boten kom med posten.

Jag hade ringt o skrattat åt dom.

Var du otrevlig mot lisan ?

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
DannE R skrev:

Jodå, jag fick en bot på 700 spänn på hojen en gång, för parkering på trottoar, så det gör jag aldrig om igen. :gnissla

PoppeMalmö

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2005
Hoj
ZX9R-Bettan
Webspy skrev:
Nix.

Det måste du haja att den inte behöver göra..då kan vi ju bara slänga den och säga att den aldrig har varit på rutan.

OverTheTop

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
CBR 900RR
PacMan skrev:
Jodå, jag fick en bot på 700 spänn på hojen en gång, för parkering på trottoar, så det gör jag aldrig om igen. :gnissla

700!!! brukar inte pboten vara 300 kr dvs om du inte hade parkerat tvärs över hela trotoaren

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln