Åka kollektivt/Trängselskatt?

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Alex 6R skrev:
men allvarligt.. ligga nära bilen framför, ta bort skylten, vinkla skylten, kardborre, hur många kör inte utan skylt fram nu i alla fall.
Återigen, det tas foton både BAKIFRÅN och FRAMIFRÅN! Comprende?
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
sgtpepper skrev:
Återigen, det tas foton både BAKIFRÅN och FRAMIFRÅN! Comprende?

Man borde hitta någon form av polariserande plast som gör att plåten syns finfint från marknivå eller strax över(så typ en polisbil kan se numret) men som gör att det blir svart när man betraktar plåten från en för hög position..
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Alex 6R skrev:
men allvarligt.. hur jobbigt är de att smita undan avgiften om ni verkligen vil. ligga nära bilen framför, ta bort skylten, vinkla skylten, kardborre, hur många kör inte utan skylt fram nu i alla fall. och är det bara mellan kl 6 och 9 på morgonen och eftermiddagen så spelar det ju ingen roll. knappast gäller på helgerna..

1. Fotas fram OCH bakifrån
2. Kostar hela dagen
3. Även helger


Heheh, fan inte många rätt där :hihi :rofl
 

Magnus-Sthlm

Fullgasväxlare
Gick med
17 May 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05 något modifierad av Taxi Stockholm
Chronic skrev:
1. Fotas fram OCH bakifrån
2. Kostar hela dagen
3. Även helger


Heheh, fan inte många rätt där :hihi :rofl

Kan bara säga detsamma.

Skatt tas ut på vardagar kl. 06.30-18.29 med varierande belopp enligt nedan. Varje gång ett fordon passerar en betalstation registreras det för trängselskatt, dvs. både när man åker in i och ut ur Stockholms innerstad. Kvällar, nätter, lördagar, söndagar, helgdagar och dag före helgdag tas ingen trängselskatt ut.

Källa:http://www.vv.se/templates/page3____12986.aspx
 

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
somewhere
Hoj
XR650R
Magnus-Sthlm skrev:
Oj, vad konstigt. För när jag åker från Stockholm till Göteborg så går det i krypfart hela sträckan på motorvägen men sviiisch vad det går när man väl ska komma in i city.

Du hade nog bara otur när du tänkte det du skrev.
Hur menar du??? Att åka från Gbg till första biltullen i Oslo går snabbare än att åka genom alla biltullarna köerna in till Oslo city.

Plus att man skall lösa biljetter för vinterdäck och annat trams till råga på allt.

/F
 

njelger

Guest
Magnus-Sthlm skrev:
Du kanske tycker att man ska folkomrösta om precis varenda beslut?

Sa Billström något om folkomröstning när hon lovade att det INTE skulle införas biltullar? Det minns jag inte. Jag minns att det var blankt nej före valet. Enlighten me? Vad tycker du om vallöften?

Jag ringde Stockholmsförsöket ocg frågade vilka förbättringar jag ska få i kollektivtrafik. De svarade konstigt nog; "Noll, Inga, Nothing!" Det var ju konstigt tycker jag eftersom det med T-banan etc tar 50 minuter plus gångväg att ta sig till jobbet men bara 20 med bil i dessa ofantliga köer...
 
Last edited:

Wimanski

Råttárd for life!
Gick med
7 Jun 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Råttárd
njelger skrev:
Sa Billström något om folkomröstning när hon lovade att det INTE skulle införas biltullar? Det minns jag inte. Jag minns att det var blankt nej före valet. Enlighten me? Vad tycker du om vallöften?

Statsministern körde ju över henne ang det vallöftet. Kommer dock inte ihåg vad hon fick som plåster.


njelger skrev:
Jag ringde Stockholmsförsöket ocg frågade vilka förbättringar jag ska få i kollektivtrafik. De svarade konstigt nog; "Noll, Inga, Nothing!" Det var ju konstigt tycker jag eftersom det med T-banan etc tar 50 minuter plus gångväg att ta sig till jobbet men bara 20 med bil i dessa ofantliga köer...

Kanske för att pengarna inte går direkt tillbaks till stockholm, utan in i statskassan.
 

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
see ya skrev:
tack för telfonnr.. ska kolla det i morgon. en 4-hjuling kan man ju åka med året om.. därför frågan.
Det kan man med en hoj också. Jag körde nästan hela vintern förra året med min KLR, med ett par dubbdäck så kör man ju även om det är lite isigt :).
 

Hårding

Keep ´er lit...
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Tatooine
Hoj
Ducati Panigale V2, KTM 690 SMC-R, Suzuki GSXR-600K1
Wimanski skrev:
Statsministern körde ju över henne ang det vallöftet. Kommer dock inte ihåg vad hon fick som plåster.

Hon blev säkert lovad en framtida Landshövdingpost i något län som antagligen Göran Persson knappst kan stava till samt lite stålar till infrastruktursatsningar så som nya cykelfält på sveavägen eller något annat bilfientligt projekt som Miljöpartiet pressat fram ur GP...
 

freddexwing

дьявол
Gick med
7 Aug 2003
Ort
Skyffladyngamåla
Hoj
hoj hoj
Lennart Nilsson (S):
"Folk uppfattar vallöften som löften. Det är ett problem för oss."

Tsss... socialdummokraterna...

/fredde
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Jag förstår folks agg mot biltullar. Att köra bil ses ju som en rättighet av många och då ska inte någon komma och kasta på dom mera avgifter, skatter eller några andra utgifter.
Men å andra sidan så fatta vad skönt det vore om dom värsta trafikpropparna försvann, det vore ju en gudagåva.
Men som jag uppfattar det så kan man ju ha gjort det lite smidigare, varför ska det kosta att köra UT från stan?
Magnus-Sthlm skrev:
Förresten, 3 frågor. Vad kostade din bro där nere i myllan, vad kostar det att åka över den och hur tror du att den finansierades?
Haha, det där var lite roligt.
 

avatar

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Ort
-
Hoj
Spritt ny
Victor skrev:
Men som jag uppfattar det så kan man ju ha gjort det lite smidigare, varför ska det kosta att köra UT från stan?

Jo för att det uppstår ju köer ut från stan också.
 

triple

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Daytona -02 & KTM_200EXC -03
Ni skall vara jävligt glada över sossar och trängelsavgifter! I gamla goda svedala finns i alla fall en idé om att lösa saker och ting på ett smidigt sätt.

Här, i Detroit eller var som helst i detta land, gör man allt gemensamt så billigt som möjligt. t.ex. vägarna är skit, så man måste ha en stor jävla SUV med fyrhjulsdrift annars kommer man inte fram. Det är stora hål i vägen och skarvarna mellan betongblocken tar död på all europeisk fjädring....

Kolektivtrafik existerar inte (då menar jag inte att den går sällan, eller är dyr och tråkig, utan den existerar INTE alls) så alla måste köra sinna bilar helatiden. Skall man över gatan får man ta bilen... (det är också helt sant, om man inte vill dö)

Dom skarattar åt trängelsavgifter och tycker att det är skitsnack att CO2 bidrar till växthuseffekten (Då jobbar jag ändå med hybridbilar, så folk jag känner är "miljömedvetna")

Några vi känners ena barn rammlade och slog sig på dagis (som f.ö. är dyrt så in i helvete) men dagispersonalen vågade inte ringa abulansen förrän dom pratat med föreldrarna för att kolla att dom hade en sjukförsäkring. Utan sjukförsäkring=så in i helvete dyrt med ambulans...

Jag var tvungen att uppge ALLA sjukbesök jag gjort senaste fem åren för att få sjukförsäkring. Tänk om jag hade varit deprimerad, haft gonnoré, varit impotent, vad som helst. Hade jag velat att min arbetsgivare skulle veta det...?

Ingen jag känner vågrar enns ta bilen till downtown på kvällen, och på dagarna är dom jävligt noga med att dörrarn verkligen är låsta. Det ser ut som det varit krig inne i stan, massor av tomma utbrända hus står kvar utan att rivas. Uteliggare och arbetslösa i tusentals, skit och och tagtråd över allt. Flest skjutvapen i hela USA, och flest skjutna i hela USA...

...Men bensinen är billig och skatten låg...
 

sportarn

Team Gasar tills det rasar!
Gick med
20 Apr 2004
Ort
Granne med September
Hoj
Yamaha R1-00 *såld*
triple skrev:
Ni skall vara jävligt glada över sossar och trängelsavgifter! I gamla goda svedala finns i alla fall en idé om att lösa saker och ting på ett smidigt sätt.
Det är ju alltid så, man tror att det är mycket bättre i andra länder och inser inte att vi i sverige är ett riktigt bra föredöme vad gäller miljö. Men folk skiter i det när det drabbar dom själva. Folk måste verkligen klaga på allt innan de inser att det är en förbättring av situationen. Att det kostar pengar att ta bilen in i centrum i en storstad anser jag vara hur självklart som helst. Vet att det har varit på tapeten i en av sveriges största skidorter att helt förbjuda biltrafik inne i centrum. De enda som skulle få köra där var taxi och skidbussar.
Men men låt oss skrapa det sista av moder jord och när vi väl är nere riktigt i skiten så kan vi försöka o ta oss upp istället för att försöka förbättra situationen från läget vi har idag.

Runken skrev:
Nej och du har bara ett rätt. :tungan
två som jag ser det.
Fotas fram och bakifrån och kostar hela DAGEN 06.30-19.00 är dagen efter det är det kvällen!
 

sportarn

Team Gasar tills det rasar!
Gick med
20 Apr 2004
Ort
Granne med September
Hoj
Yamaha R1-00 *såld*
*DanTheMan* skrev:
Förövrigt hatar jag att stå i kö på Systemet på fredagar.Där vill jag ha nån form av kö-skatt.Säg dubbla priset på allt på fredagar mellan 15-19.Då blir det precis som vägtullarna,dom rika drabbas inte medans majoriteten får lida pin.
Att ens tro att man vet något innan det ens har prövats och vara viktigpetter med ett sånt lågt inlägg som att det är kö på systembolaget. Gå dit nån annan dag i veckan och bunkra upp ordentligt så du slipper gå dit varje vecka eller klarar du inte av att ha sprit hemma? Håll dig till ämnet.
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top